2022-01-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tuffingar som du som springer till samhället och vill ha hjälp när det krisar tufft .. tur du bor i Sverige och får samhällets stöd pga av att de flesta tänkande individer är solidariska ..
Haha jag har aldrig behövt hjälp av samhället. Betalat skatt hela mitt vuxna liv. Har högre utbildning än de flesta. Ta du dina fördomar och dra åt helvete. Sopa.
Citera
2022-01-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag fortsätter att dela denna fantastiska studie, så länge som det verkar som att folk har missat den. När smittan kom in på äldreboenden i Spanien, så testade några att ge de äldre antihistaminer och antibiotika, istället för att beordra morfindöden. Alla äldre överlevde då. Studie PubMed länkad i slutet av artikeln.

https://www.americanlibertyemail.com/articles/bombshell-spanish-nursing-homes-beat-covid-with-zero-deaths-hospitalizations-or-vaccines/

Eftersom flera antibiotika är anti-inflammtoriska så är det inte så konstigt.
Citera
2022-01-02, 16:08
Medlem
Det kommer att bli intressant & skåda siffrorna på IVA i dagarna.

Vi har ju taktat ca 10.000 - 15.000 fall per dag nu med Omikron.

Frågan är om vi kan vara kvar runt 100 inlagda på IVA eller om det blir ett skutt imorgon.

Misstänker att rapporteringen varit lite bristfällig med jul + nyår + stundande trettondag.

Jag personligen tror att vi kommer ha ökad smittspridning 1 eller 2 veckor till för att sedan kraftigt vända ner tack vare 3 dosen tll många + andelen med immun.
Citera
2022-01-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du bestämmer inte själv för du har uppenbarligen missat att det finns en smittskyddslag som även gäller dig.

Brukar du köra mot rött. onykter och skita i hastighetsbegränsningar också eller är du "slav under myndigheterna"?

Väx upp och gå färdigt skolan.
Jo, jag bestämmer själv.

Nej, jag gör inte de saker du räknade upp.

Jag har gått klart skolan. Har högre utbildning än de flesta.
Citera
2022-01-02, 16:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Det kommer att bli intressant & skåda siffrorna på IVA i dagarna.

Vi har ju taktat ca 10.000 - 15.000 fall per dag nu med Omikron.

Frågan är om vi kan vara kvar runt 100 inlagda på IVA eller om det blir ett skutt imorgon.

Misstänker att rapporteringen varit lite bristfällig med jul + nyår + stundande trettondag.

Jag personligen tror att vi kommer ha ökad smittspridning 1 eller 2 veckor till för att sedan kraftigt vända ner tack vare 3 dosen tll många + andelen med immun.

Det är 117 på IVA nu så det har hoppat upp lite.

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2022-01-02, 16:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du bestämmer inte själv för du har uppenbarligen missat att det finns en smittskyddslag som även gäller dig.

Brukar du köra mot rött. onykter och skita i hastighetsbegränsningar också eller är du "slav under myndigheterna"?

Väx upp och gå färdigt skolan.

Smittskyddslagen gäller enbart när du har konstaterad smitta så om man inte testar sig kan man göra som man vill....
Citera
2022-01-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Smittskyddslagen gäller enbart när du har konstaterad smitta så om man inte testar sig kan man göra som man vill....

Inte helt sant. Det du nämner är den del där man kan införa sanktioner mot individ. I övrigt gäller det att var en ska göra det som krävs för att inte smitta andra. Även om det inte är förenat med sanktioner eller frihetsberövande.
Citera
2022-01-02, 16:46
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Haha jag har aldrig behövt hjälp av samhället. Betalat skatt hela mitt vuxna liv. Har högre utbildning än de flesta. Ta du dina fördomar och dra åt helvete. Sopa.

Oj vad du tog åt dig .. aja som tur är ” tänker inte alla själva ” Det är att hjälpas åt kollektivt som gjort vår art framgångsrik.
Citera
2022-01-02, 16:50
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Eftersom flera antibiotika är anti-inflammtoriska så är det inte så konstigt.

Det är inte konstigt i sig. Det konstiga är att det inte är så vi väljer att hjälpa covidsjuka, utan att det enda rätta svaret alltid måste vara vacciner.

Antihistaminerna hjälper mot organsvikten som vissa drabbas av.
Citera
2022-01-02, 16:51
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är 117 på IVA nu så det har hoppat upp lite.

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

Är det fortfarande dubbelt så många som är inlagda p g a influensa?
Citera
2022-01-02, 16:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Är det fortfarande dubbelt så många som är inlagda p g a influensa?

Det vet jag inte, kolla på SIR.

Edit:
Verkar inte vara speciellt många med influensa:
https://portal.icuregswe.org/siri/en/report/inrapp
Citera
2022-01-02, 17:15
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Ja, foliehattarna som vägrar ta vaccinet kan läsa på lite om Encephalitis lethargica, ett vanligt enterovirus ("förkylningsvirus") som gick runt i början på 1900-talet, och där de vidriga symptomen kom flera år senare, i form av komaliknande tillstånd resten av livet. Vi får se om Corona bjuder på överraskningar om några år eller ej. Finns förresten en gammal spelfilm från 90-talet om några sådan patienter, bra film i sig https://en.wikipedia.org/wiki/Awakenings.

Tack för upplysningarna om detta läskiga virus. Vi får verkligen hoppas att Kina-viruset inte får sådana följder. I så fall kommer Anders Tegnell att ha mycket elände på sitt samvete.

Vaccinmotståndarna påpekar ständigt risken att vaccinerna kan ha biverkningar som visar sig med tiden. Men dom klarar inte att tänka samma tanke beträffande viruset. Jag blir provocerad av detta resonemang, som ständigt återkommer. Vaccinmotståndarnas kampanj går ut på att ha maximal misstänksamhet mot vaccinerna, men obefintlig misstänksamhet mot viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in