Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Det finns en kinesisk diplomatisk strategi som är applicerbar, jag har glömt bort vad den heter, men det går ut på att man samarbetar inom vissa saker och är blodiga konkurrenter inom vissa. Jag har för mig att den är döpt efter de kinesiska dynastier som "uppfann" den. Det handlar om riskminimering för imperier då fullskaligt krig kan betyda fullständig annihilation och det är för hög risk. Världen är dessutom lite mer komplex för att man ska ta allt som tidningarna skriver bokstavligt. Jag skulle gissa att stormakterna nu försöker omförhandla världsordningen och du måste begripa att dom kommunicerar med varandra när dom hetsar om Ukraina, Taiwan etc inte hela världens medborgare.
Så ja,
Jag vet att ni ligger och gissar om hur saker ligger till hemma på pojkrummet och tittar på fantastiska historier på någon obskyr site.
Det fanns en video för något år sedan om just konspirationsteorier och hur man lätt kan luras att tro att det är sant bara genom att leta efter saker som bekräftar sina fantasier. Väldigt spännande..
Nu råkar det vara så att det faktiskt finns folk här i tråden som har goda kontakter på flera olika nivåer i samhället.
Om det funnits någon konspiration som ni talar om, så hade väldigt många personer varit inblandade i detta. Varav några i min absolut närmaste krets.
Sorry guys, men ni är lurade.. Det finns ingen sådan konspiration..
Nu fattar jag ju att jag inte kommer lyckas övertyga er om detta, men om ni någonsin skulle träffa på folk med riktig insyn, så ställ gärna lite kontrollfrågor så KANSKE ni skulle känna er lite lugnare..