Citat:
Ursprungligen postat av
jajagvinner
Jag lyssnar på Mattes audioklipp och undrar vad ni tror om det Mvagrippa och 14thint.
Hur kan LL va som Lucky Luke snabbare än sin egen skugga o redan prata med Lac när ett av skotten brinner av. LL säger att han var mitt på kvarteret när första skottet föll. Det tog 8 sek till nästa skott hr jag för mig han sagt i förhör.
Han fick rött där emellan o gjorde sen en u-sväng och parkerade. Fast på audioklippet när LL ringer Lac så hör man skotten och bakgrundsröst/er. LL hör första skottet mitt på kvarteret sen ska det gå åtta sek till nästa skott som andra vittnen påstår ta en eller några sek. På denna tid mellan första skottet mitt på kvarteret ska LL hinna ta sin tunga mobiltegelsten o ringa Lac som ska hinna svara på mindre än åtta sek precis när de svarar bränner nästa skott av detta kan väl inte stämma. Är det LL´s passagerare som talar "kör på kör på" annars röster höras utifrån mordplatsen?
https://www.youtube.com/watch?v=V2RSBP72Z8E Är LL´s passagerare skånsk? för jag tycker han säger vad "fan är det som står på eller liknande på bred skånska" "Eller kör på kör på"
Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Jag lyssnade på bandet. Att ett skott ens hamnat på LAC-bandet får mig att tappa hakan! Jag måste smälta det innan jag ens kan börja fatta innebörden... Kan inte hjälpa,det men ryser när jag hör bandet spelas upp.
För egen del skrattar jag mig dubbelvikt.
GM är på väg uppför trappen när LAC-bandet startar. LL har beräknat att det tog något över 40 sekunder att nå fram, medan andra källor tycks ange 60 sekunder. Någonstans däremellan.
Så det är inget skott som hörs. Möjligen en avgasknall.

Men mest sannolikt, som sagt, ett knaster.
Om ni lyssnar igenom de övriga klippen på den där YouTube-sidan så fattar ni att analyserna är helt uppåt väggarna. Karln har ingen koll över huvud taget, och tycks höra lite allt möjligt lustigt.
Däremot är det bra att arbetet med ljudet görs! Fortsätt med det, men helst utan analyser.