Citat:
Ursprungligen postat av
Slacker-
Testerna verkar vara långtifrån hundraprocentiga också, har för mig att personen som uppfunnit dem sagt att de inte ska användas till detta.
Bästa är nog att stanna hemma vid minsta symtom och munskydd annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bossensboss
Han som kom på PCR testerna sa även "Du kan hitta vad du än letar efter." Ordagrant
https://www.youtube.com/watch?v=MkqQIY7J0fQ
För att vara helt korrekt, Kary Mullis ligger bakom PCR-tekniken men har inget med PCR-tester att göra, vad jag vet jobbade han inte i någon större utsträckning med diagnostik, och han har definitivt inget att göra med PCR-tester för covid-19 (han dog innan pandemin bröt ut).
Det som diskuteras gäller grundforskning. Det Mullis argumenterar är bara för att man hittar sekvensen för det påstådda HIV-viruset i AIDS-patienter så betyder inte det att det är HIV som orsakar AIDS. Han tänkte dels att det kunde vara gamla virusrester - retrotransposoner - och dels att det kunde vara en konsekvens av sjukdomen. Det är en helt korrekt argumentation, även om han i slutänden hade fel. PCR kan i sig inte visa ett samband, den kan bara visa om nukleinsyran finns där eller inte. Däremot kan PCR-resultat tillsammans med all annan data bevisa den kopplingen. När det gäller Covid-19 är den kopplingen redan etablerad, så det som diskuteras är inte längre relevant.
Sen är det också till viss del för att han bullshittar för att få till en bra story. Nej, alla har inte en kopia av alla molekyler i kroppen, som han hävde i det klippet som brukar länkas. Hittar jag en BCR/ABL1-fusionsgen hos dig så är det inte för att du är buddhist utan för att du har en leukemi.