2022-01-02, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag har hört att de har ett tak i vallabussen där de sätter upp korkar för alla topp 10-platser. Sån jävla förlorarmentalitet.

Visserligen så är det barnsligt,men korkarna är för segrar alternativt pallplatser.
Dagisverksamhet hur det än vara må.
Citera
2022-01-02, 09:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kolla på denna sida och njut så länge det varar för det kommer att ändras efter morgondagens lopp:

https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E2%80%9322_FIS_Cross-Country_World_Cup

Sverige leder alla fem cuperna på damsidan (Nation, Total, Distans, sprint och u23)

Sverige hade förmodligen fortfarande ledit dem länge om inte Frida gjort bort sig igår.
Citera
2022-01-02, 09:33
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Kolla på denna sida och njut så länge det varar för det kommer att ändras efter morgondagens lopp:

https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E2%80%9322_FIS_Cross-Country_World_Cup

Sverige leder alla fem cuperna på damsidan (Nation, Total, Distans, sprint och u23)

Sverige hade förmodligen fortfarande ledit dem länge om inte Frida gjort bort sig igår.

Betyder lite om OS blir en stor framgång
Citera
2022-01-02, 09:40
Medlem
Frida Karlsson är tyvärr en direkt fara både för sig själv som andra i fristilsspåret.
Vi glömmer härmed alla tidigare tankar på Karlsson i en klassisk sprintstafett.
Citera
2022-01-02, 09:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Noterbart hur pöbeln här inne ändrar sig snabbt. Bara för ett tag sedan var Ebba den som stod i skottgluggen. Förstörde för de andra i laget, kan inte åka utför och trillar alltid i backar, kan inte åka sprint, inte utvecklat något till den säsong utan snarare stagnerat. Klarar inte höjd och kommer aldrig vinna något. Istället var det Frida som hade tagit stora kliv till säsongen och klarar av att åka allt. Skulle vinna allt från totala världscupen, Tour de Ski och OS-guld i sprintstafett. Helt enkelt Sveriges (enda) stora OS-hopp i längdskidor. Nu är Frida istället omogen och respektlös som tar felaktig beslut och som tränar fel och som inte fattar att hon borde byta tränare. Tack vare henne kommer Sverige inte vinna något (stort) denna säsong.

Ho ho.
Citera
2022-01-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Noterbart hur pöbeln här inne ändrar sig snabbt. Bara för ett tag sedan var Ebba den som stod i skottgluggen. Förstörde för de andra i laget, kan inte åka utför och trillar alltid i backar, kan inte åka sprint, inte utvecklat något till den säsong utan snarare stagnerat. Klarar inte höjd och kommer aldrig vinna något. Istället var det Frida som hade tagit stora kliv till säsongen och klarar av att åka allt. Skulle vinna allt från totala världscupen, Tour de Ski och OS-guld i sprintstafett. Helt enkelt Sveriges (enda) stora OS-hopp i längdskidor. Nu är Frida istället omogen och respektlös som tar felaktig beslut och som tränar fel och som inte fattar att hon borde byta tränare. Tack vare henne kommer Sverige inte vinna något (stort) denna säsong.

Ho ho.

Jag vet inte om du,som ju lever i en permanent mysbubbla där allting alltid är kosher,är rätt person att uttala dig om Frida Karlssons bravader i fristilsspår.
Personligen så finner jag gårdagens händelser mera övertygande..särskilt som Frida själv erkänner att hon åkte som ett klantarsle.
Citera
2022-01-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
T.o.m. ödmjuka Johanna säger att hon kunde tagit medalj på OS..

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/0GX2aG/hagstroms-succe-efter-os-nobben

Johanna är inte ens 4:a utan 3:a.. Johanna är en större medaljkandidat än Emma Ribom. Ribom har en pallplats tidigare,,i klassiskt.
Inte för att dissa Emma, som jag gillar, men den pallplatsen kom väl(?) i en sprint där det saknades några toppnamn, om jag kommer ihåg rätt.
Det var ändå såklart en jättebra prestation som hon ska ha credit för.

Edit.
Har kollat upp resultaten från VdF och får ta tillbaka en del av det jag sa.
Det verkar som att det "bara" var Norskorna som inte var med och dom hade väl kunnat ha 1-3 tjejer som hade varit högt uppe.
Å andra sidan kan Emma och dom andra bara vinna över dom som är där.
Så......bra insats där av Emma.
Senast redigerad av smokieknife 2022-01-02 kl. 11:11.
Citera
2022-01-02, 10:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag vet inte om du,som ju lever i en permanent mysbubbla där allting alltid är kosher,är rätt person att uttala dig om Frida Karlssons bravader i fristilsspår.
Personligen så finner jag gårdagens händelser mera övertygande..särskilt som Frida själv erkänner att hon åkte som ett klantarsle.

Och jag tycker att du som Dyvikhatare inte har något konstruktivt att tillföra i diskussionen.
Citera
2022-01-02, 10:57
Bannlyst
Citat:
Och jag tycker att du som Dyvikhatare inte har något konstruktivt att tillföra i diskussionen.

Du har en översittarstil. Av 11 parameter av en professionell helhetsbedömning så vinner Hagström 10. Kan informera att det är ett svaghetstecken i din personlighet att inte ta till dig fakta..och överbevisas gång på gång. Vissa har erkänt att Dyviks uttagning var en katastrof men du envisas med att hela tiden inte hålla med trots överbevisning. Sedan är du otrevlig mot de som haft rätt.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-02 kl. 11:03.
Citera
2022-01-02, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Frida Karlsson är tyvärr en direkt fara både för sig själv som andra i fristilsspåret.
Vi glömmer härmed alla tidigare tankar på Karlsson i en klassisk sprintstafett.

Hade vi haft ett distanslag och ett sprintlag hade denna diskussion inte ens kommit upp.

När Jonna skadade tummen började helt plötsligt det surras att Frida skulle ta en sprintstafett. Säkert lite att Maja och Frida även verkar funka privat.

Hade vi haft ett sprintlag..ett tydligt ledarskap hade inte denna diskussion ens kommit upp. Johanna Hagström har 2 pallplatser i klassiskt och borde varit givet kort i en klassisk sprinstafett om allt varit normalt. Dessutom är vi en situation att det inte finns någon reserv i sprint om någon skulle bli sjuk.

Byström har satt dig i en sjuk situation pga bristande uttagningar och ledarskap.
Citera
2022-01-02, 11:20
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Du har en översittarstil. Av 11 parameter av en professionell helhetsbedömning så vinner Hagström 10. Kan informera att det är ett svaghetstecken i din personlighet att inte ta till dig fakta..och överbevisas gång på gång. Vissa har erkänt att Dyviks uttagning var en katastrof men du envisas med att hela tiden inte hålla med trots överbevisning. Sedan är du otrevlig mot de som haft rätt.

Hoho. Och du förstör med ditt malande alla trådar.

I sak: jag tycker inte att alla dina 11 parametrar är relevanta i en helhetsbedömning (och uppenbarligen tycker inte landslagsledningen och SOK heller att alla dina 11 parametrar är relevanta). Det som är mest relevant är prestationer i fristilssprint denna säsong där de två som gått på höjd har störst vikt. Och där har Dyvik varit bättre än Hagström.
Citera
2022-01-02, 11:27
Bannlyst
Citat:
Hoho. Och du förstör med ditt malande alla trådar.

I sak: jag tycker inte att alla dina 11 parametrar är relevanta i en helhetsbedömning (och uppenbarligen tycker inte landslagsledningen och SOK heller att alla dina 11 parametrar är relevanta). Det som är mest relevant är prestationer i fristilssprint denna säsong där de två som gått på höjd har störst vikt. Och där har Dyvik varit bättre än Hagström.

De flesta tycker inte så som gör att många dömmer ut denna uttagning. Alla inser att i helhetsbedömning måste man ta med detaljerna. Hur relevant är 6 hundradelar i en helhetsbedömning? Vad hände Hagström i Lillehammer? Kan det varit en fördel att varit hemma från Lillehammer och bara laddat för Davos? Skall det vara en fördel i så fall att ringa sig skadad för att kunna i lugn och ro ladda för en tävling?
Hade således Hagström en nackdel att först åka i Lillehammer och sedan åka på hög höjd bara några dagar senare. Var hon sliten?

Massor att ta hänsyn till..förutom mina 11 parametrar. Att ta hänsyn till 6 hundradelar begriper alla att det inte är en professionell helhetsbedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in