2021-12-24, 09:54
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Instämmer - bägge har visat att de är tillräckligt bra, lär väl bli Johanna om inte Anna går till final och är klart före Johanna.

När tappade Kalla 52 sekunder på en fristilssträcka? (det var en klassisk sträcka där Frida slog Kalla med 52 sekunder, var ju ändå värre i VM - även då i klassiskt)
Nu tror jag inte hon kommer få köra stafetten (om flertalet är friska) eftersom hon varit alltför ojämn. Men hon kan mycket väl ta en plats i truppen och få köra distanslopp. Detta förutsatt att hon är bäst i tds av de ännu inte uttagna.
Sen är det som nån konstaterat, damtruppen i längdskidor är sällsynt bra - men fascinerande orutinerad vad gäller OS-erfarenheter. Om Johanna och LL tar sista två platserna så är det sju OS-debutanter plus Ebba.

Var senaste stafetten i lillehammer. Dock fel av mig, hon åkte klassiskt men likväl tappade hon 52 sekunder på 5 km. Så jävla dåligt att man skäms
Citera
2021-12-24, 12:33
Medlem
Att ha den diskussionen nu är meningslöst. Om Kalla är i form för OS så kan hon köra stafett också, det är inga konstigheter.
Citera
2021-12-24, 12:42
Medlem
HungalaBungalas avatar
Hoppas vi får ett tydligt avgörande i Lenzerheide som avgör valet mellan Hagström och Dyvik, så vi slipper ett tveksamt uttag. Som det är nu känns det ändå som ingen av dem har goda medaljmöjligheter direkt och bägge är en om inte två nivåer under Maja, Jonna och Emma.
Citera
2021-12-24, 13:33
Medlem
[quote=Malacoda|78438783]Var senaste stafetten i lillehammer. Dock fel av mig, hon åkte klassiskt men likväl tappade hon 52 sekunder på 5 km. Så jävla dåligt att man skäms[/QUOTE]
Alltså..........jag måste bara fråga för jag kan för mitt liv inte förstå detta.

Varför skäms DU över att Charlotte har dålig form och åker dåligt på en stafett?????

Har du något peronligt ansvar för att Charlotte ska vara i topp, eller?
Citera
2021-12-24, 14:53
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Hoppas vi får ett tydligt avgörande i Lenzerheide som avgör valet mellan Hagström och Dyvik, så vi slipper ett tveksamt uttag. Som det är nu känns det ändå som ingen av dem har goda medaljmöjligheter direkt och bägge är en om inte två nivåer under Maja, Jonna och Emma.

Vad definierar en "nivå" för dig?

Hagström har väl egentligen bara ett lopp som hon inte levererat i, i Davos där hon var 5 hundradelar från semifinal. Lillehammer kan inte rimligen räknas alls då hon blev nerkörd bakifrån av Lampic.

Men jag delar din förhoppning att Lenzerheide avgör tydligt.
Citera
2021-12-24, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Vad definierar en "nivå" för dig?

Hagström har väl egentligen bara ett lopp som hon inte levererat i, i Davos där hon var 5 hundradelar från semifinal. Lillehammer kan inte rimligen räknas alls då hon blev nerkörd bakifrån av Lampic.

Men jag delar din förhoppning att Lenzerheide avgör tydligt.

Anna Dyvik var med i OS 2018 och blev 12:a. Det finns inget efter det..varken då som i år..som visar att hon skall med till detta OS.

Hagström är yngre och visat både i mästerskap..som i år..att hon skall åka i OS.

Louise Lindström ser jag som mer intressant som Dyvik.
Citera
2021-12-24, 17:30
Medlem
mina tankar om sprintuttagningen:

Om Anna D träffar rätt så kan det bli semifinal i OS
Om Johanna träffar rätt så kan det bli medalj i OS

Sen tycker jag att Anna D är mer allround men till vilken nytta i ett OS?
Citera
2021-12-24, 18:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt

Så när Hagström inte tar sig till final så finns det flera bortförklaring. I sånt fall måste väl flera bortförklaringar vara giltiga även när Dyvik inte tar sig till final.
Citera
2021-12-24, 19:55
Medlem
Malacodas avatar
[quote=smokieknife|78440381]
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Var senaste stafetten i lillehammer. Dock fel av mig, hon åkte klassiskt men likväl tappade hon 52 sekunder på 5 km. Så jävla dåligt att man skäms[/QUOTE]
Alltså..........jag måste bara fråga för jag kan för mitt liv inte förstå detta.

Varför skäms DU över att Charlotte har dålig form och åker dåligt på en stafett?????

Har du något peronligt ansvar för att Charlotte ska vara i topp, eller?

Dubbelsuck. Man måste väl kunna uttrycka sig metaforiskt utan att någon bokstavskombination går i taket. Kom in i matchen för helvete
Citera
2021-12-24, 20:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Dubbelsuck. Man måste väl kunna uttrycka sig metaforiskt utan att någon bokstavskombination går i taket. Kom in i matchen för helvete

Vilken fin människa du är. Och då uttrycker jag mig metaforiskt.
Citera
2021-12-24, 22:13
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så när Hagström inte tar sig till final så finns det flera bortförklaring. I sånt fall måste väl flera bortförklaringar vara giltiga även när Dyvik inte tar sig till final.

Vad yrar du om, vilka "bortförklaringar" har Dyvik menar du? Finns inga bortförklaringar för Hagströms insats i Davos, det var undermåligt om än nära. Men det är ETT lopp. Och Lillehammer kan inte rimligtvis räknas Hagström till last eftersom hon blev nerkörd.
Citera
2021-12-25, 02:52
Medlem
Flashback-dikt, vid sporten, tidigt juldagens morgon år 2021 e kr.

Debattens vågor går höga. Vi mäter och vi träter. Inget verkar hjälpa föga. Men funna råd gömmer sig i vart förråd. Processen hjälper både den som vill skåda och den som håller låda. Och den som däröver sig opponerar - guds nåde.

(Kan va Tranströmmer. Kan va Kjelle Höglund. Eller nån annan. Som håller av båda.)
Senast redigerad av ccnut 2021-12-25 kl. 03:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in