2021-12-15, 11:33
Medlem
Jag har tagit många ksalol och jag tycker att alla har funkat.
Jag tror att om du tar två dagar i rad så funkar dom ”sämre” andra dagen.
Jag tror också att många förväntar sig fel känsla/rus.
Det är mycket som påverkar hur bra piller funkar, om du har ätit/druckit, när du har ätit/druckit, vad du har ätit/druckit, hur du mår annars, hur din sömn varit och om du är lycklig eller olycklig.
Jag har haft både svenska apoteksxanor och ksalol samtidigt och jämfört på alla sätt och vis.
Att vissa ksalol i karta skulle vara sämre och svagare tror jag inte på.
Många kommer nog tycka att jag är dum i huvudet men jag är inte ensam om att tycka så här.
Citera
2021-12-15, 11:39
Medlem
Är det någon som skickat på analys eller analyserat själv?
Citera
2021-12-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlisterO
Jag har tagit många ksalol och jag tycker att alla har funkat.
Jag tror att om du tar två dagar i rad så funkar dom ”sämre” andra dagen.
Jag tror också att många förväntar sig fel känsla/rus.
Det är mycket som påverkar hur bra piller funkar, om du har ätit/druckit, när du har ätit/druckit, vad du har ätit/druckit, hur du mår annars, hur din sömn varit och om du är lycklig eller olycklig.
Jag har haft både svenska apoteksxanor och ksalol samtidigt och jämfört på alla sätt och vis.
Att vissa ksalol i karta skulle vara sämre och svagare tror jag inte på.
Många kommer nog tycka att jag är dum i huvudet men jag är inte ensam om att tycka så här.
Det är lite den slutsatsen som jag har dragit efter lite mer läsande. Det är nog många, jag själv också för den delen som gick in med lite fel/överdrivna förväntningar.
Citera
2021-12-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Ok, tack. Jo, tyvärr så ökar toleransen. Jag har sömnproblem och har ökat dosen mycket sen jag började, så jag måste göra uppehåll med mina piller ibland men då kan jag inte sova istället. Ond spiral
Ja, det blir ju lite klurigare att få ihop det när det gäller sömnen. Hoppas allt löser sig, ha det fint!
Citera
2021-12-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokerino
Ja, det blir ju lite klurigare att få ihop det när det gäller sömnen. Hoppas allt löser sig, ha det fint!

Tack detsamma! 🙂
Citera
2022-01-01, 21:18
Medlem
Batchnr 50361 092024

Kolla på dessa, nya förpackningar men de skiljer sig. 1. Fonten är tjockare på den ena. 2. Trycket skiljer sig från paketen. Det med tunnare font är glansigare i bokstäverna och ser nästan tryckta med glansig färg medan kartan med den tjockare fonten ser typ mer laseretsad ut, som att metallen var färgad.

Även tabletterna från den med tjock font ser lite lite slarvigt tryckta ut. Som att ena sidan har en ojämn kant medan den andra har slätare. Dock bara kollat enstaka tabletter. Vissa värre än andra.

Men förpackningarna, ska de skilja så mycket? Batchnumret är samma på båda.

Kan säga att 1 av kartan med tjockare font testades av försökskanin. Smakade skit som fan, tog lång tid för smaken att försvinna. Nästan längre än vanligt. Men slog typ som den skulle, kanske något svagare svårt att säga då en gås intogs innan. Så inte smakat på dom från den tunnare fonten.

https://ibb.co/zPTvXbv
https://ibb.co/ZcwmQ6X

Någon som vet nåt om detta?
Citera
2022-01-06, 16:23
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Batchnr 50361 092024

Kolla på dessa, nya förpackningar men de skiljer sig. 1. Fonten är tjockare på den ena. 2. Trycket skiljer sig från paketen. Det med tunnare font är glansigare i bokstäverna och ser nästan tryckta med glansig färg medan kartan med den tjockare fonten ser typ mer laseretsad ut, som att metallen var färgad.

Även tabletterna från den med tjock font ser lite lite slarvigt tryckta ut. Som att ena sidan har en ojämn kant medan den andra har slätare. Dock bara kollat enstaka tabletter. Vissa värre än andra.

Kan säga att 1 av kartan med tjockare font testades av försökskanin. Smakade skit som fan, tog lång tid för smaken att försvinna. Nästan längre än vanligt. Men slog typ som den skulle, kanske något svagare svårt att säga då en gås intogs innan. Så inte smakat på dom från den tunnare fonten.

Dom är inte äkta från Galenika.

Lägg gärna upp bild på blistern så man ser tydligt batch och andra nummer
Citera
2022-01-07, 04:24
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Galenika slutade tillverka ksalol 2011.
Har forskat nu i 8 timmar och du har fel. Det konkade, staten tog väl vinsten för balkan är så jävla fucked. Sen köptes det upp och drivs nu privat i samma fabrik. Ksalol finns i Sverige för vi har mkt folk från Balkan som flydde hit under kriget. Dom har sina kontakter i Serbien, EU eller annat organ saknas makt eller tillsyn vilket gör ett öppet mål för folk att ösa in dom i alla möjliga containrar och lastbilar som deras vänner kör hit för lite pengar. Gängen har insett att serberna har varit här länge, ksalol är 10/10, därför ingen tar in annat märke och för att det blir mycket dyrare att ta in Pfizer eller frontin UpJohn Alprazolam
Citera
2022-01-07, 04:29
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Batchnr 50361 092024

Små blåa har alltid varit sådär i form. Jag har samma Batch som du har tydligen. Detta är potent alpra varför håller ni på och spekulerar kolla överallt man kan kolla så landar ni nog i att dom är äkta, har fått se kartongerna till dem och exakt samma finns i hela Europa. Och det är klart kartorna ibland får lite skador under den långa resan där dom packas tätt med vikt och annat som sliter på dem
Senast redigerad av oggethedogg 2022-01-07 kl. 04:32.
Citera
2022-01-07, 05:45
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Har forskat nu i 8 timmar och du har fel. Det konkade, staten tog väl vinsten för balkan är så jävla fucked. Sen köptes det upp och drivs nu privat i samma fabrik. Ksalol finns i Sverige för vi har mkt folk från Balkan som flydde hit under kriget. Dom har sina kontakter i Serbien, EU eller annat organ saknas makt eller tillsyn vilket gör ett öppet mål för folk att ösa in dom i alla möjliga containrar och lastbilar som deras vänner kör hit för lite pengar. Gängen har insett att serberna har varit här länge, ksalol är 10/10, därför ingen tar in annat märke och för att det blir mycket dyrare att ta in Pfizer eller frontin UpJohn Alprazolam

Du har rätt i att Ksalol fortfarande tillverkas.
Dom har ett aktivt tillstånd från okt 2017.

Den "export" som förekommit från 90talet och ca 15 år framåt är borta.
Merparten av den Ksalol som finns på den svarta marknaden idag är fultillverkad i Balkan, inte hos Galenika.
Senast redigerad av Itowk 2022-01-07 kl. 06:12.
Citera
2022-01-07, 05:48
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Små blåa har alltid varit sådär i form. Jag har samma Batch som du har tydligen. Detta är potent alpra varför håller ni på och spekulerar kolla överallt man kan kolla så landar ni nog i att dom är äkta, har fått se kartongerna till dem och exakt samma finns i hela Europa. Och det är klart kartorna ibland får lite skador under den långa resan där dom packas tätt med vikt och annat som sliter på dem

Där har du fel.
Riktigt tillverkade tabletter ska inte se ut sådär och vara ojämna.
Att den innehåller det den ska tar inte bort det faktumet.

Allt annat är bortförklaringar från dom som säljer skiten.
Senast redigerad av Itowk 2022-01-07 kl. 06:03.
Citera
2022-01-07, 05:55
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Där har du fel.
Riktigt tillverkade tabletter ska inte se ut sådär och passerar inte den kvalitetskontroll som krävs.
Att den innehåller det den ska tar inte bort det faktumet.

Allt annat är bortförklaringar från dom som säljer skiten.
Du kanske har rätt men jag har tagit ksalol sedan stenåldern och ALLA har varit lite ojämna sådär som du beskriver. Men tänk såhär, SMÅ piller som är DIREKTVERKANDE alltså inget skal eller depotbeläggning. I Sverige skulle vi inte tillverka sånna här formade och direktverkande i så stor skala. Allt kontrolleras mycket mer noggrant här med massor av konkurrens för dom som kan hämta ut sina vill helst välja den tabletten som tilltalar dem mest. Det galenika gör är att dom inte give a fuck about sånt för dom säljer redan mest i Europa oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in