2021-12-31, 20:28
Medlem
Här är en bra video om risken för krig? Det är flera "experter" som diskuterar.

https://www.youtube.com/watch?v=aNz7Cebr-4Q
Citera
2022-01-01, 14:32
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Nu är det förstås propaganda oavsett eftersom det är en av RTs syften men min poäng var att RT kan kasta ur sig budskap som ligger stick i stäv med varandra - poängen är ju inte att förmedla en nyhet eller analys utan att vilseleda läsaren.
På vilket sätt skiljer det sig från de svenska medier som folk glor på här hemma?
Citera
2022-01-01, 14:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
På vilket sätt skiljer det sig från de svenska medier som folk glor på här hemma?

Typ, 2 ljusår?
Vet du/ni inte vad oberoende media är? Förmodligen inte, så det är som att prata för döva öron.

Jag skummade just igenom RT i frågan om det korta telefonmöte som var häromdan mellan Biden och Putler, ingenstans står det att Biden klart sa ifrån att nåra ultimatum om Nato och Ukraina inte är förhandlingsbart öht... Ukraina är en suverän stat och Nato är en organisation som baseras på öppenhet och samtycke.

Man förstår varför ni är så offside mot verkligheten hela tiden om ni använder sidor som RT och tror på dyngan.
Senast redigerad av Draken55 2022-01-01 kl. 14:57.
Citera
2022-01-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Typ, 2 ljusår?
Vet du/ni inte vad oberoende media är? Förmodligen inte, så det är som att prata för döva öron.

Jag skummade just igenom RT i frågan om det korta telefonmöte som var häromdan mellan Biden och Putler, ingenstans står det att Biden klart sa ifrån att nåra ultimatum om Nato och Ukraina inte är förhandlingsbart öht... Ukraina är en suverän stat och Nato är en organisation som baseras på öppenhet och samtycke.

Man förstår varför ni är så offside mot verkligheten hela tiden om ni använder sidor som RT och tror på dyngan.

Hej trollelito!

Skicka en länk där det står att Brandon klart sa ifrån om dom ryska kraven.

”Nato är en organisation som baseras på öppenhet och samtycke.” 😂😂😂 hahaha bilförsäljaren har talat... säg det till Libyen, Irak och alla andra som Nato har invaderat.

#google-translate
Citera
2022-01-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Nej för privata mediabolag kan ju aldrig spridit propaganda eller desinformation i krig eller för staters räkning, det har ju aldrig någonsin hänt.

Om du visste något om propganda är ju det exakt motsatsen vad en statstyrd propaganda vill få ut som budskap.
Men du verkar ju gått på propagandan då eftersom du uppenbarligen ser Ryssland som ett jättestort hot.
Jag skrev aldrig att det inte hänt. Ja, Ryssland är ett hot men främst mot sina stackars grannar.
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Du har bildat en mycket fel uppfattning om RT märker jag.

Om du är lika smart som du verkar så tycker jag att du borde zooma ut lite och jämföra Västmedia med RT så finner du att RT är mycket mer objektiva, håller sig till fakta och logik.

Alltså dom vågar kritisera vad våra medier talar om för oss. Journalism handlar mycket om att våga kritisera narrativet.

Den som kallar RT för en rysk propaganda megafon är gravt hjärntvättad av propaganda från Västmedia. Oftast.
"fakta och logik"
Nej, vad RT sysslar med är kort och gott att vilseleda och ljuga. Det blir därför extra pinsamt när Putler medger saker som RT blåljugit om och som RTs kåsörer hävdat är vanvettiga fantasier från det dekadenta väst.
Därtill så är deras "journalister" som t ex Bryan MacDonald dumma spån som gör pinsamt korkade analyser och fixerar sig vid petitesser för att deraila alla seriösa samtal. Det är kort och gott eländig dynga och inget annat. Jag har dock märkt att de absolut största foliehattarna till viss del verkar ha avdelats till den än mindre seriösa satsningen Sputnik där du har "journalister" som fått utmärkelser för journalistisk integritet av PressTV (Irans motsvarighet till RT).
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ja precis, det är i stort sett min åsikt också och det är därför RT svartmålas så hårt för de har en annan vinkel än många andra medier, även om man såklart ska vara kritisk till alla nyhetskällor inklusive så RT.
RT "svartmålas" därför att det är en förljugen, rutten propaganda-megafon som styrs av en rasistisk fascist och har en genomkorrupt gangster-stat i ryggen. RT är lika fristående från ryska staten som Huawei är fristående från den kinesiska.
Citat:
På väldigt många sätt. Svenska medier försvarar inte uppenbara krigsförbrytelser som begås av svensk militär. Svenska medier har inte ett stall av foliehattar som använder sina kåserier för att hetsa om samhällets kommande kollaps eller raljerar om hur feminism och HBTQ förstör världen. Svenska medier mörkar inte mordförsök på oppositionspolitiker eller regimkritiska demonstrationer. Svenska medier kryddar heller inte sina nyhetssidor med törstiga reportage om bikini-brudar för att locka hormonstinna unga män att klicka. Svenska medier använder inte eufemismer för att mörka svenska statens övergrepp.

Det här är de skillnader jag kan räkna upp utan att ens anstränga mig eller surfa in på RT för att kolla.
Citera
2022-01-01, 17:41
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Jag skrev aldrig att det inte hänt. Ja, Ryssland är ett hot men främst mot sina stackars grannar.
"fakta och logik"
Nej, vad RT sysslar med är kort och gott att vilseleda och ljuga. Det blir därför extra pinsamt när Putler medger saker som RT blåljugit om och som RTs kåsörer hävdat är vanvettiga fantasier från det dekadenta väst.
Därtill så är deras "journalister" som t ex Bryan MacDonald dumma spån som gör pinsamt korkade analyser och fixerar sig vid petitesser för att deraila alla seriösa samtal. Det är kort och gott eländig dynga och inget annat. Jag har dock märkt att de absolut största foliehattarna till viss del verkar ha avdelats till den än mindre seriösa satsningen Sputnik där du har "journalister" som fått utmärkelser för journalistisk integritet av PressTV (Irans motsvarighet till RT).
RT "svartmålas" därför att det är en förljugen, rutten propaganda-megafon som styrs av en rasistisk fascist och har en genomkorrupt gangster-stat i ryggen. RT är lika fristående från ryska staten som Huawei är fristående från den kinesiska.
På väldigt många sätt. Svenska medier försvarar inte uppenbara krigsförbrytelser som begås av svensk militär. Svenska medier har inte ett stall av foliehattar som använder sina kåserier för att hetsa om samhällets kommande kollaps eller raljerar om hur feminism och HBTQ förstör världen. Svenska medier mörkar inte mordförsök på oppositionspolitiker eller regimkritiska demonstrationer. Svenska medier kryddar heller inte sina nyhetssidor med törstiga reportage om bikini-brudar för att locka hormonstinna unga män att klicka. Svenska medier använder inte eufemismer för att mörka svenska statens övergrepp.

Det här är de skillnader jag kan räkna upp utan att ens anstränga mig eller surfa in på RT för att kolla.
Nu kollar jag sällan RT, men de få gånger jag gjort det så hittade jag nada av det du staplar upp. Sedan tror jag att du vid närmare påseende har fel om vår egen statstelevision. Vilka journalister har på allvar grävt i våra svenska soldaters förehavanden i Afghanistan, t ex. och de övergrepp som man deltagit i tillsammans med GIs? Eller hur politiker och rättstjänare viker sig platt för amerikanska påtryckningar? Inte bara Assange. Vi har andra fall längre tillbaka i tiden.

De gånger jag följt program på RT har också regimkritiker kommit till tals. Fast då säger naturligtvis russofoberna att det är fejk för att upprätthålla skenet av mångfald inför omvärlden. Samtidigt som det brukar heta att Putin skiter i omvärldens reaktioner.
Citera
2022-01-01, 17:56
Medlem
Citat:
Nej, vad RT sysslar med är kort och gott att vilseleda och ljuga. Det blir därför extra pinsamt när Putler medger saker som RT blåljugit om och som RTs kåsörer hävdat är vanvettiga fantasier från det dekadenta väst..

Nej men säger du det?
Som någon annan sa tidigare här bra
Den som kallar RT för en rysk propaganda megafon är gravt hjärntvättad av propaganda från Västmedia. Oftast.
Citera
2022-01-01, 18:00
Medlem
Citat:
Vilka journalister har på allvar grävt i våra svenska soldaters förehavanden i Afghanistan, t ex. och de övergrepp som man deltagit i tillsammans med GIs?
Vad är det för övergrepp du syftar på?
Citat:
Eller hur politiker och rättstjänare viker sig platt för amerikanska påtryckningar? Inte bara Assange. Vi har andra fall längre tillbaka i tiden.
SVT rapporterar kontinuerligt om Assange. Samma med DN. Vilka medier är det som tiger om turerna kring honom menar du? Och vad är det vi lägger oss platta gällande?
Citat:
De gånger jag följt program på RT har också regimkritiker kommit till tals. Fast då säger naturligtvis russofoberna att det är fejk för att upprätthålla skenet av mångfald inför omvärlden. Samtidigt som det brukar heta att Putin skiter i omvärldens reaktioner.
Har ingen aning om vad du syftar på nu - vilka ryska regimkritiker är det som figurerar på RT?
Citera
2022-01-01, 19:18
Medlem
Massajens avatar
Övergreppen gäller det nära samarbetet med amerikanska soldater som genomfört räder med utomrättsliga "avrättningar" och tortyr.

Visst rapporteras om turerna Assange, men ingen gräver i och ifrågasätter de svenska myndigheternas agerande. Lika lite som någon ansätter politiker om hur det kan komma sig att CIA tillåts operera på svensk mark och skicka folk till tortyrcentraler. Eller vad stormakten i väst hotade med när man tummade på svensk grundlag i fallet med Scientologbibeln. Fast det här drar OT. Nu gällde det ju Russia Today. Menar du att inte inga regimkritiker kommer till tals eller refereras? Sist jag kollade fick kommunistledaren Ziuganov ordentligt utrymme. Och för några år sedan tog jag mig tid att lyssna på Anna Arutunyan som ju är en oppositionell "godkänd" av våra ledarskribenter.
Citera
2022-01-01, 19:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Övergreppen gäller det nära samarbetet med amerikanska soldater som genomfört räder med utomrättsliga "avrättningar" och tortyr.

Visst rapporteras om turerna Assange, men ingen gräver i och ifrågasätter de svenska myndigheternas agerande. Lika lite som någon ansätter politiker om hur det kan komma sig att CIA tillåts operera på svensk mark och skicka folk till tortyrcentraler. Eller vad stormakten i väst hotade med när man tummade på svensk grundlag i fallet med Scientologbibeln. Fast det här drar OT. Nu gällde det ju Russia Today. Menar du att inte inga regimkritiker kommer till tals eller refereras? Sist jag kollade fick kommunistledaren Ziuganov ordentligt utrymme. Och för några år sedan tog jag mig tid att lyssna på Anna Arutunyan som ju är en oppositionell "godkänd" av våra ledarskribenter.
Har du informerat polisen om övergreppen som gjorts av Svensk militär?

Varför kallar du putlers lilla sidekick-clown
Zuganov för oppositionen?
Citera
2022-01-01, 19:47
Medlem
Citat:

Jo, kritik refereras till för att kunna avfärdas. Någon seriös satsning att låta oppositionen eller kritiker komma till tals är det naturligtvis inte frågan om. Jag vet inte om vi pratar om olika saker här men på engelskspråkiga RT får Zuganov INTE "ordentligt utrymme".
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Har du informerat polisen om övergreppen som gjorts av Svensk militär?

Varför kallar du putlers lilla sidekick-clown
Zuganov för oppositionen?
Exakt hur mycket opposition Zuganov är, är väl rätt oklart. Nu senaste året så har kommunistpartiet faktiskt visat tendenser till insubordination gentemot Kreml och repressalier mot dess företrädare har därför också kommit, även om det inte är samma häxjakt som på Navalny ännu.
Citera
2022-01-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Putin: Nato har nu överträtt en röd linje - krig oundvikligt (enligt Diesen)

Det största problemet med att dra upp "röda linjer", är att de som drar upp sådana brukar snubbla på dem och slå sig.

Och det kommer den lilla clownen och äckliga kackerlackan Putin snart att få erfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in