Citat:
Ursprungligen postat av
shimona
Nej för privata mediabolag kan ju aldrig spridit propaganda eller desinformation i krig eller för staters räkning, det har ju aldrig någonsin hänt.
Om du visste något om propganda är ju det exakt motsatsen vad en statstyrd propaganda vill få ut som budskap.
Men du verkar ju gått på propagandan då eftersom du uppenbarligen ser Ryssland som ett jättestort hot.

Jag skrev aldrig att det inte hänt. Ja, Ryssland är ett hot men främst mot sina stackars grannar.
Citat:
Ursprungligen postat av
thebroffessor
Du har bildat en mycket fel uppfattning om RT märker jag.
Om du är lika smart som du verkar så tycker jag att du borde zooma ut lite och jämföra Västmedia med RT så finner du att RT är mycket mer objektiva, håller sig till fakta och logik.
Alltså dom vågar kritisera vad våra medier talar om för oss. Journalism handlar mycket om att våga kritisera narrativet.
Den som kallar RT för en rysk propaganda megafon är gravt hjärntvättad av propaganda från Västmedia. Oftast.
"fakta och logik"

Nej, vad RT sysslar med är kort och gott att vilseleda och ljuga. Det blir därför extra pinsamt när Putler medger saker som RT blåljugit om och som RTs kåsörer hävdat är vanvettiga fantasier från det dekadenta väst.
Därtill så är deras "journalister" som t ex Bryan MacDonald dumma spån som gör pinsamt korkade analyser och fixerar sig vid petitesser för att deraila alla seriösa samtal. Det är kort och gott eländig dynga och inget annat. Jag har dock märkt att de absolut största foliehattarna till viss del verkar ha avdelats till den än mindre seriösa satsningen Sputnik där du har "journalister" som fått utmärkelser för journalistisk integritet av PressTV

(Irans motsvarighet till RT).
Citat:
Ursprungligen postat av
shimona
Ja precis, det är i stort sett min åsikt också och det är därför RT svartmålas så hårt för de har en annan vinkel än många andra medier, även om man såklart ska vara kritisk till alla nyhetskällor inklusive så RT.
RT "svartmålas" därför att det är en förljugen, rutten propaganda-megafon som styrs av en rasistisk fascist och har en genomkorrupt gangster-stat i ryggen. RT är lika fristående från ryska staten som Huawei är fristående från den kinesiska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
På vilket sätt skiljer det sig från de svenska medier som folk glor på här hemma?
På väldigt många sätt. Svenska medier försvarar inte uppenbara krigsförbrytelser som begås av svensk militär. Svenska medier har inte ett stall av foliehattar som använder sina kåserier för att hetsa om samhällets kommande kollaps eller raljerar om hur feminism och HBTQ förstör världen. Svenska medier mörkar inte mordförsök på oppositionspolitiker eller regimkritiska demonstrationer. Svenska medier kryddar heller inte sina nyhetssidor med törstiga reportage om bikini-brudar för att locka hormonstinna unga män att klicka. Svenska medier använder inte eufemismer för att mörka svenska statens övergrepp.
Det här är de skillnader jag kan räkna upp utan att ens anstränga mig eller surfa in på RT för att kolla.