2022-01-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I morgon sker inga tävlingar. På måndag är det masstart i klassisk stil och på tisdag avslutande klättring. Hon kommer garanterat att vara med vid båda tillfällena eftersom det inte bara är etapper i TdS. Det är också enskilda VC-tävlingar.

För övrigt har jag svårt att förstå hennes klagan om att hon inte hade någonstans att ta vägen. Det hade hon om hon inser att det inte fanns något utrymme där hon försökte åka. Vägen fanns alltså bakom de övriga, alltså genom att ta upp och lägga sig sist.
När hon intervjuas tätt efter tävling och är ledsen, besviken och förbannad kanske hon inte har haft tid att reflektra över allting utan det bara "bubblar" ur henne?

Som jag skrev tidigare, vinnare eller såna som presterat bra kan man intervju direkt efter för då är det (oftast) bara glädje.
När det varit incidenter så låt atleterna få smälta intrycken, tid att reflektera över saker o ting INNAN man går till intervjuer. Det skulle alla tjäna på.
Citera
2022-01-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Officiella resultatlistan visar iofs både RAL och DSQ. Samtidigt är Fink placerad som #30.
i den officiella "TOUR DE SKI standings"-listan står Frioda som 30:e i dagens etapp.
Hmmmmm.........rörigt det här!
Citera
2022-01-01, 16:03
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Kan väl inte bli så många olika vinnare med två spintar, bara kortdistanser och dessutom masstarter.

Nä ge oss femmila med individuell start, ovallade skidor, astmafria åkare. Så man kan få reda på vem som är bäst
FIS tror att dessa masstarter ger en bättre produkt för tex Tyskland & Italien vill inte ha långa segdragna lopp, Allt är för att skapa en TV produkt inte bra rättvisa tävlingar som FIS envisas med!
Citera
2022-01-01, 16:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
i den officiella "TOUR DE SKI standings"-listan står Frioda som 30:e i dagens etapp.
Hmmmmm.........rörigt det här!
Hon är på 30:e plats då ranking poäng och annat räknas in från totala världscuplistan!
Citera
2022-01-01, 16:06
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Finns väl ingen term för tidstilläg, kanske.
Domen är DSQ men ändras till ett tidstillägg.
Ren gissning från min sida.
Min gissning är att domen är DSG men när dom har alternativet tidstillägg i tourer så ändras domen till RAL och 3 minuters tillägg därför hamnar hon på en 30:e plats och får 4 sek bonus.
Hade domen var kvar på DSG hade hon blivit borttagen från touren helt.
Citera
2022-01-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Kan väl inte bli så många olika vinnare med två spintar, bara kortdistanser och dessutom masstarter.

Nä ge oss femmila med individuell start, ovallade skidor, astmafria åkare. Så man kan få reda på vem som är bäst
Saknas ju definitivt åtminstone EN längre distans.

När det inte finns något riktigt långt lopp i touren känns det som 60 sek för vinst i sprint är ALLDELES för mycket. Halvera?
Citera
2022-01-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hon är på 30:e plats då ranking poäng och annat räknas in från totala världscuplistan!
Förstår ingenting av ditt inlägg.

I den officiella listan över tour standings står Frida som 30:e placerad i dag.
Eftersom hon, tydligen(?) har fått 4 bonussekunder borde hon väl ha en 27(?) PLATS?

Men å andra sidan spelar det ingen roll, hon har den totaltid som hon har och är borta från totalen.
Hur blir det med hennes startnummer i masstarten? (ja, jag förutsätter att hon fortsätter touren).
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det kanske var RAL för själva incidenten, som sedan blev DSQ när det bakades ihop med det gula kortet som Frida hade med sig sedan tidigare?
Ja du har nog rätt där. Det blir två olika domar i olika tävlingar. RAL i touren och DSG i världscupen.
Är det så du menar?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Äntligen ett vettigt och nyktert inlägg!

Det här gäller flera svenska sprintåkare Pågått under lång tid.

Jonna Sundling ramlar i Gällivare på enda isfläcken på banan. Klantigt då alla visste om fläcken.

Maja ramlar titt som tätt, senast i Gällivare. Positionerng och att reka en bana är en ledarfråga.

Vad kan Per Nilsson, Johan Granath, Bystrröm om detta när de själva aldrig varit i dessa positioner??
Citera
2022-01-01, 16:13
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Saknas ju definitivt åtminstone EN längre distans.

När det inte finns något riktigt långt lopp i touren känns det som 60 sek för vinst i sprint är ALLDELES för mycket. Halvera?
Håller med till fullo även om jag gillar sprint mest av allt. Var det inte färre sekunder förr också?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Förstår ingenting av ditt inlägg.

I den officiella listan över tour standings står Frida som 30:e placerad i dag.
Eftersom hon, tydligen(?) har fått 4 bonussekunder borde hon väl ha en 27(?) PLATS?

Men å andra sidan spelar det ingen roll, hon har den totaltid som hon har och är borta från totalen.
Hur blir det med hennes startnummer i masstarten? (ja, jag förutsätter att hon fortsätter touren).
Nej alla från 26-30 har fått 4 sek
Citera
Medlem
Citat:
Och du tror inte det har att göra med Kläbos kvalitet som sprinter?????
Hade Frida varit lika överlägsen som Kläbo i sprint kanske Frida hade kört på ett annat sätt.
Dum jämförelse i mina ögon.

Du tänker att det är bättre att hon kör över sina motståndare och blir diskad än att köra i mål på en 4e plats om hon inte orkar köra som Kläbo?

Kläbo kör sällan upp sig med hjälp av styrkan utan han kör ofta väldigt taktiskt och plockar en plats här och en där, däremot så rycker han ofta på slutet med hjälp av styrkan....

Ser du skillnaden?
Senast redigerad av Bruz-Lee 2022-01-01 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in