2021-12-31, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Alla så kallade påhopp på Dyvik är självframkallade.
Dokusåpa som längdskidåkare funkar inte fortsatt 2021..och den som tror att medelmåttan helt plötsligt skall kunna framkalla medalj i Peking 22 i vilken disciplin det än vara må..kommer naturligtvis att bli grundligt besviken.

Dyvik snodde platsen på skitsnack utan kompetens.Så är det och jag hoppas Omicron på Anna nu så medelmåttan får sin sista chans ever att Gundlingt gråta ut i all press.

Anna Dyvik är en skidåkandes dokusåpa..usel i båda disciplinerna tyvärr.

Break a leg Anna..jag menar det.
Onödigt inlägg. Släpp uttagningen av Dyvik nu. Det är väl ingen större skillnad på vem av dem som åker. På det sätt du och några andra reagerar kan men ju undra hur ni skulle reagera på något som var dåligt på riktigt.
Citera
2021-12-31, 04:43
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Snittplacering i årets sprintar i VC där de åkt samma tävlingar ( Ruka, Davos och Lenzheide)

Johanna Hagström: 8.7

Anna Dyvik: 9.0

Anna Dyvik slår inte Johanna ens här…

Dyvik och Hagström har, precis som du påpekar, mött varandra i tre världscupsprintar i vinter. Hagström var bättre i den inledande klassiska sprinten i Ruka, för en dryg månad sedan. Medan Dyvik var bättre i de två fristilssprintarna i Davos och Lenzerheide, som avgjordes både i närtid och på hög höjd.

Vilka av dessa sprintar tror du landslagsledningen bedömer som mest relevanta för uttagningen till OS?

Dyvik har på två fristilssprintar placerat sig 8 (Davos), 5 (Lenzerheide)
Hagström har på tre fristilssprintar placerat sig 11 (Lillehammer), 16 (Davos), 8 (Lenzerheide)
Senast redigerad av Stefan4 2021-12-31 kl. 04:54.
Citera
2021-12-31, 08:48
Bannlyst
Jag har visat 10-15 parametrar som är otroligt viktiga i en helhetsbedömning. Du lyckas hitta en. Grattis! Uttagningen är en parodi.
Citera
2021-12-31, 09:15
Bannlyst
Jag hoppas Frida Karlsson bryter touren idag om det inte känns bra.
Citera
2021-12-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Onödigt inlägg. Släpp uttagningen av Dyvik nu. Det är väl ingen större skillnad på vem av dem som åker. På det sätt du och några andra reagerar kan men ju undra hur ni skulle reagera på något som var dåligt på riktigt.

No dice.
Förstår att presumtiva Anna Dyvik supporters helst ser att hela skiten sopas under mattan,men det kan inte tillåtas ske.
Eftersom Anna Dyviks deltagande i Peking är av den skandalösa arten så förtjänar ämnet fortsatt diskussion.
Punkt enligt mitt sätt att se på saken.Ledningen och Dyvik skall inte komma undan i detta forum.
Det försäkrar jag faktiskt.
Citera
2021-12-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
No dice.
Förstår att presumtiva Anna Dyvik supporters helst ser att hela skiten sopas under mattan,men det kan inte tillåtas ske.
Eftersom Anna Dyviks deltagande i Peking är av den skandalösa arten så förtjänar ämnet fortsatt diskussion.
Punkt enligt mitt sätt att se på saken.Ledningen och Dyvik skall inte komma undan i detta forum.
Det försäkrar jag faktiskt.
Jag har inget emot Hagström skulle tom. säga att jag gillar henne mer än Dyvik. Men jag ser dem som likvärdiga som sprinters men Anna bättre på distans och en bra ersättare i staffetten vid ev. sjukdom/skada.
Så ingen fan club här bara sunt förnuft och hyfs.
Citera
2021-12-31, 10:08
Medlem
Om Kalla inte lyckas ge något formbesked kan Hagström då tas ut som sprintreserv?
Citera
2021-12-31, 10:11
Bannlyst
Citat:
Jag har inget emot Hagström skulle tom. säga att jag gillar henne mer än Dyvik. Men jag ser dem som likvärdiga som sprinters men Anna bättre på distans och en bra ersättare i staffetten vid ev. sjukdom/skada.

Snälla, Anna Dyvik är nummer 8 i en ranking när det gäller stafett. Alla i laget går före henne. Var inte så naiv. Detta gäller även teamsprint. Sverige kör om medaljer, då skickar man inte in medelmåttor. Kolla damstafetten i i OS 2010 när vi skickade in medelmåttan Magdalena Pajala. Självklart rök alla medaljchanser där. Sverige kör inte om några Topp 6 placeringar i OS. Anna Dyvik har aldrig varit på pallen i ett individuellt lopp och kommer aldrig att vara det. Att hon sedan bryter tds efter att ha fått OS- beskedet bekräftar bara bilden av en egoistisk och illojal åkare som inte fattar att hon kan vara till hjälp åt de andra i tds. Landslagsledningen är parodisk, ett gäng clowner.

Att skicka dit Anna Dyvik till tds när vi har Maja Dahlqvist som kan mer eller säkra sprintcupen under dessa 2 sprintar säger allt om landslagsledningen. Det är något ruttet inom den svenska landslagsledningen. Det är för många viljor..och då blir det pannkaka av allt i slutänden. Så här har det sett ut under lång tid.
Senast redigerad av Hankypanky14 2021-12-31 kl. 10:15.
Citera
2021-12-31, 10:13
Bannlyst
Citat:

Hagström kommer att vara på pallen imorgon i sprinten som bara kommer att bekräfta allt vi diskuterat och alla parametrar som talar för Hagström.
Citera
2021-12-31, 10:20
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Om Kalla inte lyckas ge något formbesked kan Hagström då tas ut som sprintreserv?

I dessa Covid-tider så borde hon ju verkligen få åka med som reserv. Frida, Ebba och Moa kan inte vara reserver för sprint. Däremot så kan ju alla övriga hoppa in i distanslopp (till en hedersam 17:e-plats). Så det känns klart motiverat med Johanna som reserv på plats, även om det bara blir som vattenbärare.
Citera
2021-12-31, 10:25
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
I dessa Covid-tider så borde hon ju verkligen få åka med som reserv. Frida, Ebba och Moa kan inte vara reserver för sprint. Däremot så kan ju alla övriga hoppa in i distanslopp (till en hedersam 17:e-plats). Så det känns klart motiverat med Johanna som reserv på plats, även om det bara blir som vattenbärare.
Håller med. Däremot kommer det inte bli så. De tar iprincip aldrig ut åkare som inte ska köra någon distans. Och i det här fallet verkar Kallas tränare bestämt att Kalla ska tas ut oavsett.
Citera
2021-12-31, 10:41
Bannlyst
Maja Dahlqvist kör en tävling som hennes klubb Falun-Borlänge har anordnat. Detta är ett löfte sedan innan.

Så hon får åka en lokal tävling..i stället för att säkra sprintcupen i tds. Landslagsledningen i ett nötskal.

https://www.msn.com/sv-se/sport/other/maja-dahlqvists-oväntade-löfte-–-som-tvingade-stjärnan-att-nobba-tour-de-ski-”söker-ni-så-kommer-jag ”/ar-AAS36OV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in