Citat:
Ursprungligen postat av
Toolman
Jag har bott på hotellet, mycket trevlig personal. Lite Twin Peaks känsla över bygden. Fördelen med små platser är att de är öppna och intresserade av nya kontakter.
En liten ort som skapat
Zemya Hamilton
Jakob Hellman
Jokkmokks-Jokke
måste göra något rätt...
Häftigt med de namnen, det var mer än vad jag kände till. Hellman var/är ju ett geni. Har lyssnat sönder hans debutalbum(enda album?) ”..och det stora havet”
Jag har också varit på hotellet, dock inte bott där. Jag var i Vuollerim i affärer. En kul detalj var när jag skulle åka hem - jag irrade runt lite i bilen och hittade in ut på 97:an(riksvägen), stannade till och frågade en kvinna som var ute med sin hund, hon skrattade gott och frågade: ”
Har du kört vilse i Vuollerim?” Det var ett kul ögonblick! 😂