Citat:
Ursprungligen postat av
Split-ed
Tanken har aldrig flugit genom mig att jag skulle vilja separera med min partner. Livet är tufft med små ungar,
(...)
Jag har istället helt och hållet ställt in mig på att det är jag och barnen, alltid tillsammans, i allt. Inte VI och barnen. JAG och barnen. Min partner är min bästa vän, och den jag delar allt med och jag är lyckligt lottad att ha henne, men hon har svårare att släppa det här med avlastning än vad jag har, därför har jag alltid inställningen att barnen kan vara med mig på allt jag gör, vill min partner ha egen tid så får hon allt hon vill av den varan. För jag är rätt säker på att när jag blir äldre kommer jag inte tänka "fan vad gött det hade varit om jag hade haft ungarna med mig lite mindre än vad jag gjorde".
(...)
Småbarnsåren går fort ändå. Det känns som evigheter, men det går fort. Har man haft turen (likt mig) att träffa den absolut rätta, och man kan ta varandras dåliga sidor lika mycket som man kan ta dom bra sidorna, då kommer man inte behöva tvivla.
(...)
Fint skrivet. Du verkar ta det här med äktenskap och föräldraskap på allvar och inte, som många andra i tråden, se din partner som en BMW eller en Chanel-väska som man kan byta ut när man tröttnat på den. Rätt inställning till tiden med barnen också.