Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jag läste för länge sedan en handfull av de mest positiva studierna på Ivermectin, men det var ingen övertygande läsning så länka gärna till något som visar att Ivermectin verkligen fungerar.
Det finns väll massor med pengar för varje land att tjäna på att medicinera med D-vitamin och Ivermectin istället för med vaccin. Båda preparaten är billiga och kräver ingen dyrbar fryshantering.
Sedan jan man fundera på hur troligt det är att inget land i världen tar den genvägen om den skulle ha funnits?
I början på pandemin köpte jag Ivermectin o körde blindtester på sambon för att se om jag kunde se nån skillnad om hon fick Ivermectin eller lite vitaminer. Kul experiment o eftersom hon jobbar med barn o blev snuvig i snitt var tredje vecka så var det genomförbart.
Även om det inte är ett bevis så märktes en tydlig skillnad. Hon beskrev det som att gick o la sig med känslan av att något var på gång för att vakna upp pigg o alert.
Efter jag avslutade experimentet så beställde hon en bra laddning Ivermectin o har inte varit borta från jobbet sen dess. Finns inget som skulle få henne att sluta haha.
De hade nyligen ett rejält kluster på hennes jobb o hennes kollegor blev sjuka men hon klarade sig vilket gjorde henne ännu mer övertygad.
Jag har heller inte varit borta en enda dag under pandemin pga nåt symptom. Är den enda på jobbet utan sjukdagar under pandemin.
Så visst, finns kanske inga stora dyra rct bakom men så länge vi inte blir snuviga kommer vi fortsätta med Ivermectin.
En bonus är att Ivermectin även är antiinflammatoriskt. Min sambo har helt blivit av med ledvärk o har kunnat börja springa flera gånger i veckan efter ett långt uppehåll.