2021-12-30, 19:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
I Finland pausas coronapassen mellan 30 december och 20 januari.
Restriktioner ska alltså gälla alla oavsett om man är vaccinerad eller inte.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/76c28a6f-b49a-4824-b382-4ba0581eed11

Ja, och du kan se på mina andra svar i den deldiskussionen, att jag inte motsäger att lockdowns minskar smittan. Det är bara vanlig logik - man kan inte smitta någon, om man inte får träffa någon.

Sedan om det är en bra och rimlig taktik i sammanhanget, är en annan fråga.
Citera
2021-12-30, 19:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant om smittspridningen är större än flockimmunitetsmyndighetens värsta scenario medan IVA ser bättre ut än deras bästa scenario.

Det måste ju betyda att vi inte behöver några restriktioner? Vi måste väl låta IVA iallafall nå upp till bästa scenariot....

"Folkhälsomyndigheten har tagit fram till tre möjliga scenarier för smittspridningen i Sverige under julen och början av det nya året. Just nu ser det ut som att spridningen är värre än alla tre scenarion, skriver SvD.

Enligt det värsta scenariot skulle Sverige ha drygt 7 000 fall per dag just nu, men under onsdagen rapporterades 10 874 nya fall. Däremot är iva-inläggningarna lägre än FHM:s bästa scenario. Enligt det scenariot skulle 13 inläggningar per dag ske nu, 7 stycken lades in på iva under onsdagen.

Statsepidemiolog Anders Tegnell säger att nya restriktioner kan bli aktuella."
Citera
2021-12-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant om smittspridningen är större än flockimmunitetsmyndighetens värsta scenario medan IVA ser bättre ut än deras bästa scenario.

Det måste ju betyda att vi inte behöver några restriktioner? Vi måste väl låta IVA iallafall nå upp till bästa scenariot....

"Folkhälsomyndigheten har tagit fram till tre möjliga scenarier för smittspridningen i Sverige under julen och början av det nya året. Just nu ser det ut som att spridningen är värre än alla tre scenarion, skriver SvD.

Enligt det värsta scenariot skulle Sverige ha drygt 7 000 fall per dag just nu, men under onsdagen rapporterades 10 874 nya fall. Däremot är iva-inläggningarna lägre än FHM:s bästa scenario. Enligt det scenariot skulle 13 inläggningar per dag ske nu, 7 stycken lades in på iva under onsdagen.

Statsepidemiolog Anders Tegnell säger att nya restriktioner kan bli aktuella."

Finns ingen logik i vad som säger "iva-inläggningarna lägre än FHM:s bästa scenario" Är ju för fan fantastiska nyheter.

Anledningen till att dom går på smittan är att det kan dom alltid öka. Det är ju bara att öka antalet som testar sig så får dom siffrorna dom vill ha

Vecka 46 testades 122,386 personer

Vecka 50 testades 386,528 personer

Och den siffran ökar mer och mer kan jag lova er
Citera
2021-12-30, 19:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det finns ingen som vill göra nån sån vetenskaplig undersökning, för det finns inga pengar att tjäna på D-vitamin.
Ingen som vill göra undersökningar grattis.

Det är bristen på D-vitamin som är problemet. Det är känt sen innan att D-vitamin bromsar infektioner i luftvägarna.
att man då från regionen skickar ut brev att D-vitamin inte har effekt mot covid är ju rent hårresande.

Hade dom velat bromsa inläggningarna på sjukhusen skulle dom istället uppmana till stora tillskott av D-vitamin, C-vitamin och zink.
Men det är väl andra högre intressen som styr.

Flertalet inlagda har visat upp ohälsosamt låga D-vitamin nivåer.

Detta har hela tiden motverkats av läkemedelsindustrin. Ingen får komma med nån ”grattis” lösning på detta jätteproblem som man kan tjäna så mycket pengar på.
Och ingen kan tjäna pengar på ivermektin, patenten är redan ute.

Money talk bullshit walk.

Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Dr Zelenko som jobbade för vita huset och behandlade presidenter. Bevisade detta

Dr Peter McCulloch som har flest publicerade artiklar i sitt område. Bevisade detta

Båda blev censurerade.

Hur folk har missat detta och mycket mer är för mig fascinerande. Jag antar att ni nöjer er med vad ni får höra från 1 källa. Själv så vill jag gärna lyssna på allihopa och se vad dom har att säga

Här har ni hemsidan till Dr Zelenko. Han protokoll finns för alla att ta del av gratis.

När folk offrar sina karriärer så kanske man borde lyssna på vad dom har att säga

https://vladimirzelenkomd.com/

Jag läste för länge sedan en handfull av de mest positiva studierna på Ivermectin, men det var ingen övertygande läsning så länka gärna till något som visar att Ivermectin verkligen fungerar.

Det finns väll massor med pengar för varje land att tjäna på att medicinera med D-vitamin och Ivermectin istället för med vaccin. Båda preparaten är billiga och kräver ingen dyrbar fryshantering.

Sedan jan man fundera på hur troligt det är att inget land i världen tar den genvägen om den skulle ha funnits?
Citera
2021-12-30, 19:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
IVA på svenska innebär övervakning, och möjligheter att ge tillskott med syrgas och eller hela vägen med mekanisk respirator.
Alla IVA-patienter har inte respirator inkopplad.
Vad "patients on ventilators" exakt betyder får något gärna reda ut, men det låter som om det handlar om personer med respirator inkopplad.
De hade inslag om detta på TV4 Nyheterna nu och det lär väl komma upp på nätet snart.
Citera
2021-12-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag läste för länge sedan en handfull av de mest positiva studierna på Ivermectin, men det var ingen övertygande läsning så länka gärna till något som visar att Ivermectin verkligen fungerar.

Det finns väll massor med pengar för varje land att tjäna på att medicinera med D-vitamin och Ivermectin istället för med vaccin. Båda preparaten är billiga och kräver ingen dyrbar fryshantering.

Sedan jan man fundera på hur troligt det är att inget land i världen tar den genvägen om den skulle ha funnits?

Detta handlar inte om länder. Detta handlar om privata människors intressen.

Och det finns många länder i världen som har användt sig av det. Många Afrika exempelvis som inte har råd med vaccinen. Men du kommer aldrig att höra om det i media

Jag behöver inte länka några studier. Kolla vad som sker ute i verkligheten istället. Jag kan säga till dig att du kan kolla på länderna som har använd ivermectin (och flera andra preparat tillsammans med det) Så kommer du se resultaten dom har. Du måste dock söka med duckduckgo.com för google ägs av samma företag som äger vaccinen så dom censurerar allt som stör deras affärsplan.

Om du undrar hur detta går ihop så rekommenderar jag Peter Götszche´s böcker

Här är en video på 2 min där han förklarar läget

https://www.youtube.com/watch?v=GSsvSdk5WSk
Citera
2021-12-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Vad fan ger vaccinpass för effekt i det avseendet när de ovaccinerade ändå kommer träffa andra vaccinerade/ovaccinerade och därmed smittas?

Hur många ovaccinerade under 40 och utanför riskgrupp hamnar på IVA?

Det hamnar en del ovaccinderade på IVA. Självklart är det färre unga som det varit tidigare. De får antingen vaccinera sig för att minska risken att hamna på ett fullt IVA eller se till att alla de träffar har tagit ett negativt test strax innan träffen. Det ligger dock på dem själva att minska sina risker. Vaccinpass på systembolaget skulle ge adekvat effekt snabbt. Ha.
Citera
2021-12-30, 19:35
Medlem
där åkte tjejen på det och hon är dubbel vaccinerad... jag som är påväg ut ur skiten, gör det något om jag är i samma rum som henne som precis blivit sjuk? kan jag blir sjuk igen? eller det spelar ingen roll om jag får i mig virus nu när jag redan är infekterad?
Citera
2021-12-30, 19:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

I början på pandemin köpte jag Ivermectin o körde blindtester på sambon för att se om jag kunde se nån skillnad om hon fick Ivermectin eller lite vitaminer. Kul experiment o eftersom hon jobbar med barn o blev snuvig i snitt var tredje vecka så var det genomförbart.

Även om det inte är ett bevis så märktes en tydlig skillnad. Hon beskrev det som att gick o la sig med känslan av att något var på gång för att vakna upp pigg o alert.

Efter jag avslutade experimentet så beställde hon en bra laddning Ivermectin o har inte varit borta från jobbet sen dess. Finns inget som skulle få henne att sluta haha.
De hade nyligen ett rejält kluster på hennes jobb o hennes kollegor blev sjuka men hon klarade sig vilket gjorde henne ännu mer övertygad.

Jag har heller inte varit borta en enda dag under pandemin pga nåt symptom. Är den enda på jobbet utan sjukdagar under pandemin.

Så visst, finns kanske inga stora dyra rct bakom men så länge vi inte blir snuviga kommer vi fortsätta med Ivermectin.

En bonus är att Ivermectin även är antiinflammatoriskt. Min sambo har helt blivit av med ledvärk o har kunnat börja springa flera gånger i veckan efter ett långt uppehåll.
Citera
2021-12-30, 19:48
Medlem
Surtrutens avatar
Nu kommer snart nya restriktioner...
Tegnell: Inga restriktioner är på gång för kulturen
TT idag
Citera
2021-12-30, 20:01
Medlem
Surtrutens avatar
Det är lite kul att vissa här på FB vet att Ivermectin fungerar, men ingen kan länka till något som visar att det är så.

qwerty-66 har gjort egna studier vilket jag uppskattar. Många verkar bara tycka och tro något.
Jag har själv gjort liknande experiment med Echinagard för 20 - 25 år sedan och kommit fram till att jag och min fru faktiskt kan påverka en begynnande infektion med Echinagard.

Vi äter D-vitamin (2500 IE/ dag) i familjen för vi tror att det är bra, men vi blir ändå sjuka ibland.
Kanske behöver man äta mera?

Vi har inte fått covid-19, men det bevisar ju tyvärr inget.
Citera
2021-12-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
där åkte tjejen på det och hon är dubbel vaccinerad... jag som är påväg ut ur skiten, gör det något om jag är i samma rum som henne som precis blivit sjuk? kan jag blir sjuk igen? eller det spelar ingen roll om jag får i mig virus nu när jag redan är infekterad?

Vädra huset var tredje timme då viruset "byggs upp" i luften. Samma med förkylningsvirus och influensa virus.

Skaffa en nässköljare och skölj dina näsa med saltvatten. Ta salt med jod. Och skölja din näsa och gurgla saltvatten var fjärde timma om du är med henne inomhus hela dagen.

Jod dödar viruset vid direktkontakt. Även där är det samma med förkylningsvirus och influensa virus.

Dessa virus "fäster sig" i svalget och näsgången och börjar replikera sig där. Om du dödar dom innan dom kan replikeras så undviker du det värsta

Denna informationen kommer från Dr : Peter McCulloch från Joe Rogans podcast. Jag rekommenderar alla att lyssna på den.

https://open.spotify.com/episode/0aZte37vtFTkYT7b0b04Qz?si=e7d0a88936cb48bf

Och låt oss säga att det inte funkar. vad har du att förlora?

Det skall vara ca 3 tsk per liter
Senast redigerad av gilipolla 2021-12-30 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in