2021-12-30, 13:06
Medlem
Själv hade jag föredragit livstid, men nu får alla berörda pusta ut i 18 år. Förutsatt att hon inte fortsätter manipulera via utvalda..
2021-12-30, 13:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Själv hade jag föredragit livstid, men nu får alla berörda pusta ut i 18 år. Förutsatt att hon inte fortsätter manipulera via utvalda..

Hon ska avtjäna 12 år minus häktestiden.
2021-12-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon ska avtjäna 12 år minus häktestiden.
Beror inte det hiur hon sköter sig i fängelset om hon får komma ut i förtid?
2021-12-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nej, hon måste missköta sig väldigt grovt för att 2/3-principen skall naggas. Då blir det som regel nån månads förlängning, mest som en markering.

Vill inte en sån här glädjens dag (Svea HR sänkte inte tingsrättens straff) önska olycka åt någon, men om vi gör tankeexperimentet att fyrabarnsmamman Lydia Barth slår ihjäl sexbarnsmamman Johanna Möller och som sitter på livstid -tja, då skulle Lydia Barth nog få ett livstidsstraff.
2021-12-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Givetvis hade han fått livstid och fått schavottera i rikstäckande media med bild personuppgifter och allt annat som tillkommer.

Expressen har en blänkare om domen, Aftonbladet skriver än så länge ingenting, sådan här fall passar ju inte in i deras världsbild, tanken att kvinnor kan vara lika onda och djävliga som män finns inte hos dem.
Inte heller finns den tanken hos SR Ekot.

Försökte lyssna på Lunchekot med ett halvt öra och jag hörde i alla fall inte ett ljud om 'Monstret från Bålsta' aka Lydia Barth..
2021-12-30, 15:05
Medlem
Ja, jag tror inte att det slutar här.
Och ljudfilen är på G kan jag också nämna. Så då kan vi alla höra.
2021-12-30, 15:11
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
en del här står på hennes sida, att det var självförsvar, hon var en fin tjej och bla bla bla...

Länka var i denna tråd där någon sagt att det var självförsvar.

Men hon är en fin tjej ju, jättefin. 😀

Menar du att bara för att ngn är fin, så är den dum?

Än är inte detta slut. Snart kommer förhoppningsvis ljudfilen ut också så att alla kan själva få höra. ( Hur han kanske spänner sin stora klocka)

Sen kommer det mera..., Ups!
2021-12-30, 15:18
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, hon måste missköta sig väldigt grovt för att 2/3-principen skall naggas. Då blir det som regel nån månads förlängning, mest som en markering.

Vill inte en sån här glädjens dag (Svea HR sänkte inte tingsrättens straff) önska olycka åt någon, men om vi gör tankeexperimentet att fyrabarnsmamman Lydia Barth slår ihjäl sexbarnsmamman Johanna Möller och som sitter på livstid -tja, då skulle Lydia Barth nog få ett livstidsstraff.

Blir ju en smula svårt, då Johanna sitter i Ystad. Jaja, men monster kan ju överraska. Monstret som du skrev.
2021-12-30, 15:21
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Näääääj, det får vi verkligen hoppas att hon inte gör. Uppför sig ordentligt alltså så att hon kanske får komma ut tidigare. Fy farao, det får inte ske.
Hoppas du får rätt på allt du sagt Fjällrävis. Gott slut föresten 🍾🥂
2021-12-30, 15:25
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie

Ja, det kommer så mkt mera.
Hoppas du trots svek, lögner och annat står ut. Men du verkar stark.
Ljudfilen kommer kanske nästa vecka eller vad tror du? Så året börjar säker bra då 👊
Gott slut till dig med 🥂🍾
2021-12-30, 15:28
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Skulle vilja säga att rätt påföljd för Lydia Barth hade varit livstid, både som reaktion och som profylax. Hon bör hållas inlåst i minst ett par decennier, så att hon hinner lugna ned sig och alla hennes barn hunnit bli myndiga.

OffT: Man kan fundera på varför Tamim Sultani dömdes till livstid för knivattackerna i Vetlanda. Inget dödsoffer. Inget terrorbrott i egentlig mening, utan en förvirrad persons förvirrade och irrationella handlande.

Frågan är hur många offer det krävdes för att domstolen skulle landa i livstid? Han knivskar sju män. Om han "bara" knivskurit tre män, hade han då fått 18 år eller hade han då fått livstid?
Var går gränsen mellan 18 år och livstid i hans fall?

Så du menar att ngn måste dö först för att få livstid?
2021-12-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Till vilken nytta? Lydia är redan dömd. Att smutskasta Emil mer gör bara hans anhöriga mer illa.han är död(mördad) och kan inte försvara sig.
Är ser bara för att imponera på flashback? Annars förstår jag inte vitsen
Varför tog inte hovrätten med den i sin bedömning menar du?
Och hur ska nån kunna tro på ljudfiler som plötsligt dyker upp ett halvår efter mordet? Allt verkar fejk
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-30 kl. 15:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in