2021-12-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet

Nu är du fel på det igen.

1. Jag festar inte. Är alldeles för osocial och vresig för det.

2. Är varken vänsterliberal eller sosse heller. Därmed föga imponerad av skolministerns hittills förda politik.

3. Huruvida sminkade män i förtiårsåldern är välkomna i dylika kretsar känner jag helt enkelt inte till.
Så varför snyftar du då om andras aversion emot en transkvinna i riksdagen?
Tycker du det sänder bra signaler till barnen med en transkvinna i riksdagen?
Du svarde dessutom ej på min fråga angående cis-kvinna i smink kontra cis-man i smink
Så länge cis-männen ej får smink sig så bör samma regel gälla för transkvinnor, eftersom det är en fråga om att visa hänsyn till andra. Det är ju idiotiskt att anse att en cis-man i smink sticker mer i ögonen än en transkvinna, då transkvinnan har gått steget längre och dessutom mutilerat sig själv
Senast redigerad av baraporr 2021-12-30 kl. 17:51.
Citera
2021-12-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
På vilket sätt är det ett problem med en transkvinna i regeringen?
Citera
2021-12-30, 17:51
Medlem
Citat:

Snyfta och snörvla kan du göra själv.

Tycker du det sänder dåliga signaler med en transkvinna i riksdagen?

Citat:
...
Du svarde dessutom ej på min fråga angående cis-kvinna i smink kontra cis-man i smink
Så länge cis-männen ej får smink sig så bör samma regel gälla för transkvinnor, eftersom det är en fråga om att visa hänsyn till andra. Det är ju idiotiskt att anse att en cis-man i smink sticker mer i ögonen än en transkvinna, då transkvinnan har gått steget längre och dessutom mutilerat sig själv

Javisst, håller med om att samma regler borde gälla för cismän, transkvinnor och ciskvinnor. Och alla andra. Men det är inte jag som infört reglerna.
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-30 kl. 17:54.
Citera
2021-12-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
På vilket sätt är det ett problem med en transkvinna i regeringen?
På vilket sätt är det ett problem med en cis-man som bär smink i riksdagen?
Citera
2021-12-30, 17:52
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det ett problem med en cis-man som bär smink i riksdagen?
Det var inte svar på min fråga.
Citera
2021-12-30, 17:53
Medlem
Citat:

Ja, eftersom det uppmanar unga pojkar att skära av sig sina könsorgan om de ter sig androgyna
Du insinuerar att det skulle vara mer skadligt med en cis-man i smink och alternativmode i riksdagen, i värsta fall uppmanar det unga pojkar att de kan bära smink och alterntaivmode, men inte att de bör skära av sig kuken för att få göra det
Citera
2021-12-30, 17:55
Medlem
Citat:
Det var inte svar på min fråga.
Ingen ursäkt för ditt hyckleri
Jag vill förbjuda transkvinnor i riksdagen, du vill förbjuda smink och alternativmode på cis-män i riksdagen
Citera
2021-12-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ingen ursäkt för ditt hyckleri
Jag vill förbjuda transkvinnor i riksdagen, du vill förbjuda smink och alternativmode på cis-män i riksdagen
OK. Fortfarande inget svar.
Citera
2021-12-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ja, eftersom det uppmanar unga pojkar att skära av sig sina könsorgan om de ter sig androgyna
Du insinuerar att det skulle vara mer skadligt med en cis-man i smink och alternativmode i riksdagen, i värsta fall uppmanar det unga pojkar att de kan bära smink och alterntaivmode, men inte att de bör skära av sig kuken för att få göra det

Här delar jag icke din tolkning!

INGEN har uppmanat "unga pojkar att skära av sig sina könsorgan om de ter sig androgyna"!

När, var, hur anser du att sådana uppmaningar förekommit?
Citera
2021-12-30, 17:59
Medlem
Citat:

Javisst, håller med om att samma regler borde gälla för cismän, transkvinnor och ciskvinnor. Och alla andra. Men det är inte jag som infört reglerna.
Och eftersom du har haft åratal på dig att klaga angående detta, men istället gick in i attackläge för minsta lilla kritik emot transkvinnor i riksdagen, något du vet är mycket lättare än som cis-man bära smink och/eller vägra säckig kostym så blir ditt snack om tolerans rent skitsnack
Du tycker det är viktigare med acceptans för en transkvinna i riksdagen än att en cis-man skall få bära smink och annat än kostym i riksdagen, så enkelt är det
Du är ej i position att döma andra och anklaga dem att ha brist på tolerans
Din egna tolerans är förbannat ytlig och har inget med tolerans för estetiska uttryck att göra, din typ av tolerans leder ej till speciellt mycket utveckling
Citera
2021-12-30, 18:01
Medlem
Citat:
OK. Fortfarande inget svar.
Du får svaret automatiskt om du svarar på varför det skulle vara mer skadligt med en cis-man i smink och alternativmode i riksdagen och att du därför ej ser förbudet för det som något problem
Citera
2021-12-30, 18:03
Medlem
Citat:
Du får svaret automatiskt om du svarar på varför det skulle vara mer skadligt med en cis-man i smink och alternativmode i riksdagen och att du därför ej ser förbudet för det som något problem
OK. Vi släpper det eftersom du inte kan svara.

En annan fråga (som du borde kunna svara på): Hur många transsexuella har du träffat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in