Citat:
Ursprungligen postat av
baraporr
Men samtidigt så kräver du att en manlig politiker tar på sig den säckiga kostymen, har håret kort och inte sminkar sig, hur kompetent han än är, så länge han inte titulerar sig "trans"
...
Nej, du uttalar dig om något jag inte påstått.
Det är inte mitt påfund att det föreligger strikt klädkod i rixdagskammaren.
Faktiskt, jag kräver inte alls att manliga politiker "bär kostym, har håret kort och inte sminkar sig". Sånt utanpåverk skiter jag i. Skulle någon göra det, så kan det vara intressant i max två minuter, sedan fokuserar man på annat.
Det skulle ändå inte göra någon större skillnad på politiken med Rickard Söderberg-stuk i riksdagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
baraporr
...
Kostymtvånget för män i riskdagen har du aldrig klagat på,
...
Nej, inte på forumet. Men privat har jag alltid tyckt att det är synnerligen lågt och enfaldigt. F.ö. anser jag att arbetsplatser med obefogad klädkod per definition är usla arbetsplatser. Jag kallar det
SOK-noja (SOK = Slips Och Kostym). Alternativt
IBM-fnatt.
Observera att krav på skyddsutrustning på arbetsplatsen inte hamnar under den kategorin!
Citat:
Ursprungligen postat av
baraporr
...
således så kräver du att en man skär av sig kuken och injicerar hormoner om han vill bära smink och annat än säckig kostym i riksdagen, eller på andra arbetsplatser för den delen, det är så långt din "tolerans" sträcker sig
Ditt tolerans snack är rent skitsnack då du i själva verket är konformist
Nej, det stämmer inte. Jag ställer inga sådana krav.
F.ö. är jag inte särdeles tolerant. Det är bara det att jag anser saken vara irrelevant för ministerposten.