Citat:
Ursprungligen postat av
Htes
Tänk att du ägnar så många ord åt att efterfråga någonting som man väldigt enkelt kan googla sig fram till. Är du lite efterbliven kanske?
...
Kommissarie Columbo brukar vilseleda gärningsmannen genom att ge intryck av att vara tappad bakom en vagn. Alltför sent inser gärningsmannen att det är en skickligt spelad teaterkuliss. Genom att spela, som du säger efterbliven, fick jag dig att göra grävjobbet. Så slapp jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Htes
...
En källa blir inte mindre trovärdig för att upphovsmannen är mot abort och hbt din nolla.

...
Nej, givetvis inte.
Men en källa blir definitivt mindre tillförlitlig om dess upphovsmän från början hyser förutfattade meningar om fenomenet som studeras, därtill saknar vilja att rucka på dessa förutfattade meningar om studien visar på motsatt resultat.
De av mig uppräknade källorna är just av det slaget. Hatgrupper och högerkristna kvackare förklädda till forskare. Åtminstone en av dem blev dessutom, bildligt talat, själv tagen med byxorna nere.
De pysslar mest med att bekräfta sina redan grundmurade uppfattningar, inte att utmana dem. De försöker inte objektivt studera fenomen, utan bara bekräfta önskade resultatet. Om så fordras genom avsiktliga feltolkningar.
Det är inte forskning, det är propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Htes
... Med samma logik är en källa även mindre trovärdig om upphovsmannen är för hbt och abort.
Javisst, åter igen förutfattade meningar. Scientific bias.
Citat:
Ursprungligen postat av
Htes
...
din nolla.
...
Nolla kan du vara själv. Padda.