2021-12-26, 01:14
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det var på tiden att vi fick en transsexuell minister, regeringen måste spegla samhället, fatta! Nu spelar inte sexualiteten roll och glastaket är krossat. Är stolt idag 🥳🧚‍♂️⚧♀️. Nu firar vi!

Det finns inget som heter "transsexuell", han är en man, oavsett operationer och att han är utklädd i kvinnokläder.

Han lider av mentalsjukdomen könsdystorfi, och skall ha sluten vård, inte en ministerpost.

"transsexualitet" är en mentalsjukdom.
Citera
2021-12-26, 01:15
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför är hennes tidigare namn viktigt?

Varför kallar du honom "henne"?
Citera
2021-12-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nej, andelen elever med gymnasiekompetens steg verkligen inte markant under hennes rektorskap 2011-2014. Terminen efter att hon slutade hade andelen med gymnasiekompetens tvärtom minskat kraftigt.

Det var under hennes efterträdare som trenden vände upp, rejält och stabilt. Se grafen på sidan 78 i Skolverkets rapport: https://www.skolinspektionen.se/globalassets/02-beslut-rapporter-stat/granskningsrapporter/tkg/2021/langvarigt-laga-kunskapsresultat/kvalitetsgranskningsrapport-langvarigt-laga-kunskapsresultat.pdf

Har du ens läst artikeln du själv länkade till tidigare?
Ja precis. Hennes arbete gjorde att betygen senare höjdes. Det är ju en process med en viss eftersläpning.
Citera
2021-12-26, 12:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ja precis. Hennes arbete gjorde att betygen senare höjdes. Det är ju en process med en viss eftersläpning.
Visst, serru!
Citera
2021-12-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Visst, serru!
Ja det är väl uppenbart? Serru!
Citera
2021-12-26, 22:51
Medlem
Citat:
Spelar roll, du hade fortfarande blivit sur om en manlig politiker sminkade, inte hade på sig kostym och hade långt hår i riksdagen, hur bra arbete han än hade gjort
Som sagt, du kan inte manipulera mig till att tro att en transkvinna skulle vara mindre hänsynslös, omogen, narcissistisk eller ohyfsad än en cis-man i smink
Ironiskt nog så vill du bevara könsrollerna med ditt extra krav på ansvar och mognad gentemot män som inte titulerat sig som trans
Citera
2021-12-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Jag har sett en massa mer eller mindre stolliga försök att korrelera diverse sjukdomstillstånd till transsexualism, mer eller mindre trovärdigt. Samtliga dock i smutskastningssyfte.

Men detta är första gången jag sett någon koppla ihop transsexualism med narcissism.

Har du någon trovärdig* källa på det?

.

Tänk att du ägnar så många ord åt att efterfråga någonting som man väldigt enkelt kan googla sig fram till. Är du lite efterbliven kanske?

Att transexualism associeras med en mängd tillstånd av psykisk ohälsa är så vedertaget att det knappt behöver beläggas. Här har du en mindre litteraturöversikt inkluderande 37 studier 2015-2020: https://scholars.direct/Articles/psychiatry/jptr-3-007.php?jid=psychiatry#abs

Citat:
Among all the psychiatric disorders considered, the most frequent are depression, suicidal ideation, and anxiety. Other pathologies that, although to a lesser extent, also show a higher prevalence than in the cis population, are substance abuse, eating disorders, suicide attempts, autism spectrum disorders or dissociative disorders.

Vad gäller specifikt narcissism så var det följande studie jag tänkte på:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7084367/

(Liten urvalsgrupp och ämnet behöver undersökas närmare).

Citat:

Nearly 50% of participants showed at least one PD diagnosis, with no gender differences in prevalence. Borderline PD was the most frequent diagnosis in the overall sample.

Citat:
Hur vet du det? Finns inget hittills som tyder på det.

Är lite som att påstå att Alice Bah Kuhnke blev tillsatt enbart pga sin hudfärg. Bara förutfattade meningar, dvs fördomsfullt.

Eftersom transexualism är så pass ovanligt och antalet ministrar så få.

För alla som hängt med någorlunda i diskursen de senaste åren är det uppenbart att det inte bara är en slump att den första transexuella ministern kommer just nu.

Citat:
Med trovärdig källa avses källa baserat på vetenskaplig grund.
Det utesluter sådana källor som neuropsykiatern George Rekers, högerkristne läkaren Paul R. McHugh, låtsasvetenskapliga sajten "The New Atlantis", högerextrema hatgruppen "American College of Pediatricians". Samtliga mot abort och hbtq.

En källa blir inte mindre trovärdig för att upphovsmannen är mot abort och hbt din nolla. Med samma logik är en källa även mindre trovärdig om upphovsmannen är för hbt och abort.
Senast redigerad av Htes 2021-12-28 kl. 23:03.
Citera
2021-12-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Htes
Tänk att du ägnar så många ord åt att efterfråga någonting som man väldigt enkelt kan googla sig fram till. Är du lite efterbliven kanske?
...
Kommissarie Columbo brukar vilseleda gärningsmannen genom att ge intryck av att vara tappad bakom en vagn. Alltför sent inser gärningsmannen att det är en skickligt spelad teaterkuliss. Genom att spela, som du säger efterbliven, fick jag dig att göra grävjobbet. Så slapp jag.

Citat:
...
En källa blir inte mindre trovärdig för att upphovsmannen är mot abort och hbt din nolla. ...

Nej, givetvis inte.

Men en källa blir definitivt mindre tillförlitlig om dess upphovsmän från början hyser förutfattade meningar om fenomenet som studeras, därtill saknar vilja att rucka på dessa förutfattade meningar om studien visar på motsatt resultat.

De av mig uppräknade källorna är just av det slaget. Hatgrupper och högerkristna kvackare förklädda till forskare. Åtminstone en av dem blev dessutom, bildligt talat, själv tagen med byxorna nere.

De pysslar mest med att bekräfta sina redan grundmurade uppfattningar, inte att utmana dem. De försöker inte objektivt studera fenomen, utan bara bekräfta önskade resultatet. Om så fordras genom avsiktliga feltolkningar.

Det är inte forskning, det är propaganda.

Citat:
... Med samma logik är en källa även mindre trovärdig om upphovsmannen är för hbt och abort.

Javisst, åter igen förutfattade meningar. Scientific bias.

Citat:
... din nolla. ...
Nolla kan du vara själv. Padda.
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-29 kl. 15:50.
Citera
2021-12-29, 19:17
Medlem
Citat:
Kommissarie Columbo brukar vilseleda gärningsmannen genom att ge intryck av att vara tappad bakom en vagn. Alltför sent inser gärningsmannen att det är en skickligt spelad teaterkuliss. Genom att spela, som du säger efterbliven, fick jag dig att göra grävjobbet. Så slapp jag.

Satan så ironiskt då mannen som denna tråd handlar om lurar folk att han är kvinna och har lyckats med sådana som dig.
Citera
2021-12-30, 01:35
Medlem
Citat:

Eller så är du helt enkelt bara efterbliven. Det är en mer sannolik hypotes. Om du bara var ointresserad av att ta fram källorna så hade du nämligen inte ifrågasatt att transpersoner oftare lider av psykisk ohälsa än normala människor. Du reagerar instinktivt med politisk korrekthet.

Citat:

De av mig uppräknade källorna är just av det slaget. Hatgrupper och högerkristna kvackare förklädda till forskare. Åtminstone en av dem blev dessutom, bildligt talat, själv tagen med byxorna nere.

Jaha? Du kanske borde starta en blogg där du listar källor som du inte tycker om.
Senast redigerad av Htes 2021-12-30 kl. 01:43.
Citera
2021-12-30, 08:10
Medlem
Star Witnesss avatar
Enligt rykte vaknade Lina upp med morgonstånd idag.

Där kan en snacka girl power, allt medan ni tjafsar i tråden!
Citera
2021-12-30, 08:12
Medlem
Citat:
Vad är det du håller på med?

Det är inte en "hon". Det är en man med könsdysfori.

Återöppna de stora mentalsjukhusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in