2021-12-30, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Inser du inte hur sinnessjukt slampigt ditt inlägg är?? Hahaha. Stackars barn! ”Knulla sina barnfria veckor”. Ja kära män. Akta er väldigt noga för dessa slampor om ni vill skaffa familj! Hahaha. Ja jösses…

Öh vad fan snackar du om, det är ju ju det de barnfria veckorna är till för? Familjen ena veckan lite lösa damer å lek den andra viceversa? Snälla vi är inte 14 eller lever på 1800talet
Citera
2021-12-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Öh vad fan snackar du om, det är ju ju det de barnfria veckorna är till för? Familjen ena veckan lite lösa damer å lek den andra viceversa? Snälla vi är inte 14 eller lever på 1800talet
Du är ju helt dum i huvudet! Hahaha. Såhär tänker sargade familjer. Era familjer är kraschade pga erat degenererade WTmindset…

”Öh”. Hahaha
Senast redigerad av Raven2.0 2021-12-30 kl. 15:30.
Citera
2021-12-30, 15:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Exakt så är det! Ordagrant säger jag: "JAG tycker du är väldigt fin och vacker älskling och jag tänder otroligt mycket på dig och din kropp. Jag struntar i att du tycker att du är ful, JAG tycker det och det är väl det som är det viktigaste"? Hon blir glad och säger tack, men sen 3 dagar senare så står hon där iallafall framför spegeln..
Hon får börja jobba med sig själv. Det är utvecklande att acceptera att attraktion på ett djupare plan ser bortanför det samhälleliga idealet. Dags att bli ett original, med andra ord

Och sedan måste hon begripa att om hon inte ligger med sin man, då kommer han att gå vidare. Om inte nu, så senare. Sex är en drift, som hunger, speciellt för män. Man kan banta en period, men inte hur länge som helst.
Citera
2021-12-30, 15:34
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Jo absolut, så är det ju. I början var det aldrig några problem. "Älskling jag är helt slut, kan du ta disken eller tvätten är du snäll"? "Självklart gör jag det, ligg och vila du". Då var det ju aldrig några konstigheter med sånt.

Jag gör ju det nu också tycker jag och hon har inte klagat på det iallafall. Men visst, nu är man själv tröttare och lite mer lättretlig med 2st småbarn som slåss och bråkar om allt 24/7 nästan. Sen tänker idiot hjärnan också "varför ska jag vara gullig och snäll mot dig när jag ändå inte får något tillbaka". Helt fel tankesätt jag vet, men allt för ofta hamnar man i dom tankebanorna och då går man bara runt och är bitter.

Varför måste det nästan alltid bli så med kvinnor att efter barn så "händer det något inom dom" som vår terapeut sa. Då tänker man inte på sex lika mycket, då åsidosätter man förhållandet och partners behov. Jag förstår att under amning och spädbarnstiden så gör man det, så är det för oss män också. Men allt eftersom dom börjar bli äldre, dom kan göra sig förstådda på ett annat sätt, dom sover hela nätterna, där nånstans så borde väl kvinnan "vakna" lite och se sin man.. Eller? Eller är jag helt ute och cyklar med mitt resonemang?

Du får fan ta och sluta upp med din mjäkiga och ängsliga uppgivenhet. Allt du uttrycker strålar med en aura av gnällig vädjan om att få din vänlighet uppmärksammad. Sen blir du irriterad när hon inte kryper för dig av åtrå till din sexiga snällhet...
Jag killgissar att någon har lurat i dig att manlighet skulle vara egenskaper som våldsamhet, ta plats, makt, dominans och andra kalla mobbaregenskaper som svaga misstar för styrka, vilket du naturligtvis tar avstånd från men till sådan överdrift att du inte vågar ge uttryck för någonting alls som du tror är beteende i den riktningen.
Manlighet är snarare omhändertagande, ansvarstagande, kompetens, drivkraft, handling, mål, syften, principer, integritet, ärlighet, beskyddande, tröstande, rättvisa, konsekvent, genomförande, fullföljande, benådande, förstående, hjälpande, osv. osv...
Ett vanligt missförstånd är att högt testosteron skulle göra män aggressiva, men tvärtom så gör högt testosteron män mer självsäkra, vilket tvärtom gör dem lugnare. Omgivningen behöver inte veta att man är självsäker om man är självsäker och beväpnade män undviker konflikter. Goda män delar med sig av sin påse med kul och alla får vara med. Man leder genom att visa respekt istället för att kräva den och styra, så lyssna, visa och hjälpa snarare än att tala om, peka och kräva. Ge plats istället för att ta plats...
Att du är snäll är inte fel utan problemet är att du inte gör andra saker rätt.
När organiserade du någon mindre vardaglig familjeaktivitet senast, som du ansvarat över helt och där målet är att alla bara ska ha kul och trevligt under resans gång, där du visat din fru att du har kontroll på din omgivning så även om hon blev sjuk en vecka så vet hon att du löser det bra, istället för knappt och gnälligt?

Du fokuserar för mycket på att du gillar din fru och att undvika få henne att ogilla dig. För att hon istället ska gilla dig, som i attraktion och inte hundvalp, så måste du först gilla dig själv.
Du måste skaffa dig ett eget liv med riktning åt dina värden. Ordna din närmaste omgivning på ett strukturerat sätt och rör din närmaste omgivning i rikting mot någonting.
Jag menar inte rädda världen, utan skapa ordning bara. Bädda sängen, laga skit, lura ungarna att leta bark i skogen och misslyckas med barkbåtar men ha trevligt under tiden och låt henne vara hemma i lite lugn. Sätt på en film du själv vill se och poppa popcorn. Ta på dig byxor. Res dig upp och rör dig som om du skulle göra saker.
Varför i helvete skulle hon vilja ha dig bara för att du vill ha henne?
Hon tycker ju uppenbarligen inte att du är intressant längre så din rädsla för att röra dig kommer fortsätta ta dig mot skilsmässa, tuff skit, så ta allt du ansvarar över och rör det alls ens bara mer än inget.
Hon dras till dig om du drar allt mot någonting alls så länge det inte är uppenbart korkat.
Skit i att ligga ett tag och skaffa översikt av allt du ansvarar över och skapa ordning, sen rör du hela skiten mot någonting som du kan ha misslyckats med när du är pensionär men ändå skulle ha blivit bättre.
Du är nedslagen av situationen men rätt riktning är inte du mot henne utan du med allt framåt.
Citera
2021-12-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Du får fan ta och sluta upp med din mjäkiga och ängsliga uppgivenhet. Allt du uttrycker strålar med en aura av gnällig vädjan om att få din vänlighet uppmärksammad. Sen blir du irriterad när hon inte kryper för dig av åtrå till din sexiga snällhet...
Jag killgissar att någon har lurat i dig att manlighet skulle vara egenskaper som våldsamhet, ta plats, makt, dominans och andra kalla mobbaregenskaper som svaga misstar för styrka, vilket du naturligtvis tar avstånd från men till sådan överdrift att du inte vågar ge uttryck för någonting alls som du tror är beteende i den riktningen.
Manlighet är snarare omhändertagande, ansvarstagande, kompetens, drivkraft, handling, mål, syften, principer, integritet, ärlighet, beskyddande, tröstande, rättvisa, konsekvent, genomförande, fullföljande, benådande, förstående, hjälpande, osv. osv...
Ett vanligt missförstånd är att högt testosteron skulle göra män aggressiva, men tvärtom så gör högt testosteron män mer självsäkra, vilket tvärtom gör dem lugnare. Omgivningen behöver inte veta att man är självsäker om man är självsäker och beväpnade män undviker konflikter. Goda män delar med sig av sin påse med kul och alla får vara med. Man leder genom att visa respekt istället för att kräva den och styra, så lyssna, visa och hjälpa snarare än att tala om, peka och kräva. Ge plats istället för att ta plats...
När organiserade du någon mindre vardaglig familjeaktivitet senast, som du ansvarat över helt och där målet är att alla bara ska ha kul och trevligt under resans gång, där du visat din fru att du har kontroll på din omgivning så även om hon blev sjuk en vecka så vet hon att du löser det bra, istället för knappt och gnälligt?

Du fokuserar för mycket på att du gillar din fru och att undvika få henne att ogilla dig. För att hon istället ska gilla dig, som i attraktion och inte hundvalp, så måste du först gilla dig själv.
Du måste skaffa dig ett eget liv med riktning åt dina värden. Ordna din närmaste omgivning på ett strukturerat sätt och rör din närmaste omgivning i rikting mot någonting.
Jag menar inte rädda världen, utan skapa ordning bara. Bädda sängen, laga skit, lura ungarna att leta bark i skogen och misslyckas med barkbåtar men ha trevligt under tiden och låt henne vara hemma i lite lugn. Sätt på en film du själv vill se och poppa popcorn. Ta på dig byxor. Res dig upp och rör dig som om du skulle göra saker.
Hon tycker ju uppenbarligen inte att du är intressant längre så din rädsla för att röra dig kommer fortsätta ta dig mot skilsmässa, tuff skit, så ta allt du ansvarar över och rör det alls ens bara mer än inget.
Hon dras till dig om du drar allt mot någonting alls så länge det inte är uppenbart korkat.
Skit i att ligga ett tag och skaffa översikt av allt du ansvarar över och skapa ordning, sen rör du hela skiten mot någonting som du kan ha misslyckats med när du är pensionär men ändå skulle ha blivit bättre.
Du är nedslagen av situationen men rätt riktning är inte du mot henne utan du med allt framåt.

Oj! Brutalt ärlig..Men det kanske är det jag behöver höra nu. Du har nog rätt i mycket av det du skriver. Kan stoppa mig själv några gånger när vi diskuterar och känna "Fyfan Stiggen, du beter och låter som en jävla kärring"! Så ja, du har nog rätt.
Citera
2021-12-30, 15:43
Medlem
Citat:

Så.. jävla.. bra.
Mina kvinnoögon tindrar lite 😍
Citera
2021-12-30, 15:55
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Man är inte otrogen för än man kört in den till roten. Såldes är det omöjligt att vara det om man är hängd som en flashbackare.

Var person för sig själv är väl generellt sett den bild som existerar för de flesta. Läser man tråden är det ju män som berättar att deras respektive knullat runt så det är naivt att tro att knulla med andra bara gäller män.

Ja, det där går ju knappast att argumentera emot utan det säger sig ju, nästan, självt av sin övertygande logik att saken måste avgöras på så vis. Jag instämmer.

Vad gällande otrohet mellan kön så gör jag ingen skillnad utan det var bara min uppfattning från denna tråden att den utgjordes mer av män. Men ja, otrohet vore ett av få särskilda orsaker som skulle få mig att ta ut skilsmässa av eget initiativ. Det har jag varit tydlig med att jag tar på sådant allvar att jag aldrig skulle förlåta det utan dä skulle det vara slut ögonblickligen.
Vilken chock och vilket trauma att få reda på en sådan sak, jag kan bara beklaga. Hemskt bortom föreställningar.
Citera
2021-12-30, 15:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Så.. jävla.. bra.
Så blir det alltid när en man korrigerar en man. Så fungerar vi.
Citera
2021-12-30, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Du är ju helt dum i huvudet! Hahaha. Såhär tänker sargade familjer. Era familjer är kraschade pga erat degenererade WTmindset…

”Öh”. Hahaha
Jag snackar inte 5 partners i veckan men man kan ju busa till det igen.
Citera
2021-12-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultingen1999
Att vara småbarnsförälder är sällan lätt, utebliven sömn, kass ekonomi och ens egna intressen hamnar i regel alltid sist i kön.

Tyvärr går detta i regel alltid ut över ens relation där intimiteten uteblir och ersätts av irritation och en enformig vardag fylld av rutiner.

Många väljer att separera av olika anledningar där tabu-tanken om att vara förälder på deltid(varannan vecka) kanske lockar allra mest.

Ni som inte klarade av småbarnsåldern och bröt med eran partner, ångrar ni er i efterhand för att ni inte kämpade vidare? Fanns det något kvar av eran relation att rädda? Har era barn blivit uppenbart lidande på något sätt som ni inte hade kunnat förutse innan separationen skedde?
En kompis kompis gjorde slut med sin kille. Sedan blev de ihop igen. Tror detta upprepade sig ytterligare en eller kanske två gånger. De hade inga barn dock.

Men visst kan folk ångra sig.
Citera
2021-12-30, 16:38
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Oj! Brutalt ärlig..Men det kanske är det jag behöver höra nu. Du har nog rätt i mycket av det du skriver. Kan stoppa mig själv några gånger när vi diskuterar och känna "Fyfan Stiggen, du beter och låter som en jävla kärring"! Så ja, du har nog rätt.

Lycka till, från mer välmenande än vad formuleringen kanske antyder.

Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Så.. jävla.. bra.

Ja det är ju inte någon jävla gåta att det åtminstone existerar attraktiva manliga egenskaper, men vi män har sedan vi var pojkar fått lära oss att alla dessa egenskaper är bättre åt en riktning, när det i själva verket såklart finns värden åt alla riktningar men att dessa kan ges uttryck på både bra och dåliga sätt. Aggression och våld är ju bra att ha i sig om man behöver försvara sig själv eller någon annan. Vi män får inte lära oss nyanserna utan vi pekas i riktningar som vi följer eftersom pojkar som barn bara är barn. Ni kvinnor har en helt annan uppfattning om det sociala och hur man manifesterar sexualitet. Vi män har inte vågat lita på vår natur då vi fått lära oss att den är uttryck för dåliga saker, och vi respekterar kvinnor och vill bli omtyckta så vi försöker vara det vi tror att ni vill att vi ska vara, medans ni vill ha det vi är, i sin normala form från välmenande och omtanke.
Kvinnor däremot vet precis vad de ska säga och göra, men snälla inte. Jag är en gift man. Vänligen, med socker.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så blir det alltid när en man korrigerar en man. Så fungerar vi.

Nu beter du dig som den där mobbade tönten som förväxlar dominans med respekt. Du är ju sannolikt kvinna och min häftiga alfastil såg ju du igenom direkt med din knivskarpa psykologiska analys så det funkade ju inte på dig i alla fall.
Det skulle inte kunna vara så att genuint bra egenskaper istället inte alls beror på dåliga saker? Eller? Lilla gum-Einstein?
Korkboll.
Senast redigerad av Bara-Robin 2021-12-30 kl. 16:45.
Citera
2021-12-30, 16:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Lycka till, från mer välmenande än vad formuleringen kanske antyder.

Ja det är ju inte någon jävla gåta att det åtminstone existerar attraktiva manliga egenskaper, men vi män har sedan vi var pojkar fått lära oss att alla dessa egenskaper är bättre åt en riktning, när det i själva verket såklart finns värden åt alla riktningar men att dessa kan ges uttryck på både bra och dåliga sätt. Aggression och våld är ju bra att ha i sig om man behöver försvara sig själv eller någon annan. Vi män får inte lära oss nyanserna utan vi pekas i riktningar som vi följer eftersom pojkar som barn bara är barn. Ni kvinnor har en helt annan uppfattning om det sociala och hur man manifesterar sexualitet. Vi män har inte vågat lita på vär natur då vi fått lära oss att den är uttryck för dåliga saker, och vi respekterar kvinnor och vill bli omtyckta så vi försöker vara det vi tror att ni vill vara, medans ni vill ha det vi är, i sin normala form från välmenande och omtanke.
Kvinnor däremot vet precis vad de ska säga och göra, men snälla, jag är en gift man. Vänligen, med lite socker på.

Nu beter du dig som den där mobbade tönten som förväxlar dominans med respekt. Du är ju sannolikt kvinna och min häftiga alfastil såg ju du igenom direkt med din knivskarpa psykologiska analys så det funkade ju inte på dig i alla fall.
Det skulle inte kunna vara så att genuint bra egenskaper istället inte alls beror på dåliga saker? Eller? Lilla gum-Einstein?
Korkboll.
Du får gärna utveckla det där, eftersom "stilen" fungerar utmärkt på mig och jag därför får svårt att relatera till din respons.

Ja, jag är nog tämligen väl medveten om mekanismen bakom,
och korrigeringar har ingenting med dominans att göra. Det är
i själva verket en fråga om insikter och självrespekt när en man kan ge en annan man råd som den andre tar till sig, och vem som är mottagaren och givaren kan skifta beroende på omständighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in