Citat:
Ursprungligen postat av
karlenn
Det kanske vore bra om gemene man använder hjärnan till och från, istället för att ha någon som Anders Tegnell att hålla dem i handen.
Jo jag har gjort det men uppenbarligen inte alla.
Genom bra uppgifter här i tråden där det tidigt framgick att smittan är "luftburen" så insåg jag att besöka kollegers kontor eller tillåta besök på mitt kontor var helt olämpligt.
Det var då FHM hade sin tramsiga regel med avstånd en armslängd och förnekade att viruset kunde spridas i luften. Det var endast om någon hostade eller nös som man kunde bli träffad. ojojoj
Jag satte upp anslag på mitt kontor att jag inte tar emot besök men gärna kommer ut i den stora hallen utanför och pratar och då på behörigt avstånd. Även att jag avstod alla möten som då fortfarande hölls i konferensrum och gick över till att då medverka via Teams. Våren 2020.
Hösten 2020 hade de flesta övergått till liknande regler och vi jobbade en hel del på distans.
Något AT tycket var ojämlikt när Spotify började med det våren 2020
Detta tack vara mycket bra tips i denna stora och fantastiska tråd.
Mitt mål var att hålla mig frisk fram till vaccination som gett mig ett bra skydd mot allvarlig sjukdom.
Vilket fungerar perfekt, så precis som du skriver att man ska använda hjärnan själv och inte bara tro på FHM:s historier.