2021-12-30, 14:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det finns teorier om att de uppnått flockimmunitet. Alltså ca 25% är vaccinerade men troligen har de flesta haft covid av både tidigare varianter och nu med Omicron.

Funderingar jag hört från Dr John Campbell.
https://www.youtube.com/c/Campbellteaching

Israel första land att avsluta massvaccineringen av sin befolkning.

Källa: https://www.timesofisrael.com/as-covid-outbreak-intensifies-israel-said-mulling-mass-infection-policy/
Citera
2021-12-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Är det ingen ingen pressträff idag?
FHM har julledigt de är tillbaka nästa vecka igen
Citera
2021-12-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du är en idiot om du inte förstår vad jag menade. Jag missade ordet ”som”. Men din hjärna klarade inte all fatta det.

Att man inte uppdaterat siffrorna har nog med julen att göra.
I UK har man inte heller kompletta siffror för tex sjukhusinläggningarna sedan före jul.

Men vill du se konspirationer överallt, så ok för mig. Det måste dock vara väldigt jobbigt för dig själv..

Jag förstod utmärkt vad du menade, att du inte var kapabel att skriva en normal mening gav mig dock intrycket att du är en förvirrad person.

ALLA siffror är uppdaterade i rapporten från serum institutet eller va fan det heter, MEN siffrorna som visar förhållandet i smitta mellan grupperna vaccinerad, trippelvaccinerade och ovaccinerade är borttagen ur rapporten.

Som du såg så hänvisade jag inte till en tidning som källa utan dokumentet från Staten Serum Institut.

Fattar du?
Citera
2021-12-30, 14:28
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och även om de såklart kommer att få det, så kan det hända att sjuksköterskorna kommer ihåg det här - namnen är ju rätt ovanliga - och inte kämpar så mycket för dem, som för andra unga patienter.

Är du verkligen för att sjuksköterskor ska utdela dödsdomar mot folk som har fest?
Citera
2021-12-30, 14:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Är du verkligen för att sjuksköterskor ska utdela dödsdomar mot folk som har fest?

Alltså, så som dom har haft det de senaste två åren, så skulle jag kunna tänka mig att blunda lite om jag skulle se något sådant... De där ungdomarna (i artikeln) är så fräcka. Så egoistiska och så "entitled".
Citera
2021-12-30, 14:30
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Bra av danskarna.
Skall bli intressant att se de faktiska inläggningarna pga covid-19.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ssi-lover-mere-praecise-tal-coronaindlaeggelser-efter-nytaar
Citera
2021-12-30, 14:33
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, så som dom har haft det de senaste två åren, så skulle jag kunna tänka mig att blunda lite om jag skulle se något sådant... De där ungdomarna (i artikeln) är så fräcka. Så egoistiska och så "entitled".

Sjukt. Hur blev du så hjärntvättad och polariserad att du verkligen vill att ovaccinerade ska dö?

Särskilt nu, när all statistik visar att vaccinpass är fullständigt verkningslösa. Du ropar ändå som husse lärt dig, på att de som inte lytt staten ska dö? Obehagligt, minst sagt.
Citera
2021-12-30, 14:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Bra av danskarna.
Skall bli intressant att se de faktiska inläggningarna pga covid-19.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ssi-lover-mere-praecise-tal-coronaindlaeggelser-efter-nytaar

För den som inte klickar länkar (egentligen gör inte jag heller det) så ska danskarna börja specificera sjukvårdsinläggningarna med hur många som vårdas för faktisk covid. Nu innehåller deras siffror alla som vårdas på sjukhus och har covid, oavsett anledning till vården (i artikeln nämnd någon som är covidsmittad och bryter ett ben som exempel. Anledningen till vården är benbrott)

UK:s siffror är samma.

Är det någon som vet vad Sveriges siffror faktiskt visar? Har inte tänkt på det innan. Jag antar att IVA faktiskt är vård pga covid. Men helt säker är jag inte..
Citera
2021-12-30, 14:44
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
För den som inte klickar länkar (egentligen gör inte jag heller det) så ska danskarna börja specificera sjukvårdsinläggningarna med hur många som vårdas för faktisk covid. Nu innehåller deras siffror alla som vårdas på sjukhus och har covid, oavsett anledning till vården (i artikeln nämnd någon som är covidsmittad och bryter ett ben som exempel. Anledningen till vården är benbrott)

Är det någon som vet vad Sveriges siffror faktiskt visar? Har inte tänkt på det innan. Jag antar att IVA faktiskt är vård pga covid. Men helt säker är jag inte..
Så här skriver SVT om sin statistik.
Diagrammet visar antalet personer som vårdats för covid-19 på intensivvårdsavdelning varje given dag de senaste fyra veckorna.
Det tolkar jag som om de vårdas för covid och inte bara är smittade men vårdas för något helt annat.

Men så här skriver FoHM i sin veckorapport
Hittills har 59 nya intensivvårdade patienter med bekräftad covid-19 rapporterats under vecka 50 vilket är högre än de föregående tre veckorna då medeltalet var 38 patienter per vecka.
Det tolkar jag som om de vårdas på IVA, oklart för vad men är bekräftade smittade med covid.

Håller med dig. Hade varit schyst att få det bekräftat hur det ligger till i Sverige.

Det måste ju stå någonstans på SIR om vilka de rapporterar.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-12-30 kl. 14:50.
Citera
2021-12-30, 14:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Så här skriver SVT om sin statistik.
Diagrammet visar antalet personer som vårdats för covid-19 på intensivvårdsavdelning varje given dag de senaste fyra veckorna.
Det tolkar jag som om de vårdas för covid och inte bara är smittade men vårdas för något helt annat.

Men så här skriver FoHM i sin veckorapport
Hittills har 59 nya intensivvårdade patienter med bekräftad covid-19 rapporterats under vecka 50 vilket är högre än de föregående tre veckorna då medeltalet var 38 patienter per vecka.
Det tolkar jag som om de vårdas på IVA, oklart för vad men är bekräftade smittade med covid.

Håller med dig. Hade varit schyst att få det bekräftat hur det ligger till i Sverige.

Det måste ju stå någonstans på SIR om vilka de rapporterar.

Är ju väldigt viktig fakta nu med en extremt smittosam variant.
De flesta kommer ju bli smittade, och det vanliga behovet av sjukvård kvarstår ju.

Som danskarna nämnde så ingår ju t.o.m. folk som sitter på hispan. Blir det ett utbrott på en psykiatrisk avdelning så ökar ju antalet ”inlagda” kraftigt..
Citera
2021-12-30, 14:54
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Sjukt. Hur blev du så hjärntvättad och polariserad att du verkligen vill att ovaccinerade ska dö?

Särskilt nu, när all statistik visar att vaccinpass är fullständigt verkningslösa. Du ropar ändå som husse lärt dig, på att de som inte lytt staten ska dö? Obehagligt, minst sagt.

Finns det statistik på det ? Hur vet vi hur många som blivit sjuka av covid ( ovaccinerade ) om vi inte haft pass och de fått delta på stora engagemang? ..
Citera
2021-12-30, 14:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Men det är ju inget nytt. Man har alltid räknat in dessa fall i statistiken. Ska du då jämföra om du ändrar så får du justera bakåt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in