2021-12-23, 23:29
Medlem
DjPuttes avatar
Fury verkar nobba Whyte om WBC bältet pga pay check fördelningen, Tror nog att Whyte får vänta ytterligare då Fury will hellre ha Usyk el AJ om alla bälten!
Citera
2021-12-23, 23:43
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Fury verkar nobba Whyte om WBC bältet pga pay check fördelningen, Tror nog att Whyte får vänta ytterligare då Fury will hellre ha Usyk el AJ om alla bälten!

Tror att det kan bli aktuellt att möta AJ. Stort namn som drar mycket publik och PPV-intäkter. Dessutom ser man nog möjligheterna till vinst som större. Furys stil passar bra in för att nöta ned en mer muskulär fighter som gasar i de senare ronderna. Det som talar emot är senaste förlusten vs Usyk. Själv ser jag hellre en match vs AJ, denna matchning hypades stort när AJ var obesegrad.
Citera
2021-12-24, 09:01
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Tror att det kan bli aktuellt att möta AJ. Stort namn som drar mycket publik och PPV-intäkter. Dessutom ser man nog möjligheterna till vinst som större. Furys stil passar bra in för att nöta ned en mer muskulär fighter som gasar i de senare ronderna. Det som talar emot är senaste förlusten vs Usyk. Själv ser jag hellre en match vs AJ, denna matchning hypades stort när AJ var obesegrad.
PPV blir det inte iom AJ är låst mot DAZN och dem kör med öppen plattform och inte PPV skiten, Nog kommer båda få pengar för en fight AJ & Fury så det räcker och blir över allt handlar mer om vem är bästa tungviktaren i UK inget annat!

Men gissar först ska AJ ta sig förbi Usyk i returen innan en match mot Fury är aktuell!
Citera
2021-12-24, 09:19
Medlem
Vart hamnar Otto Wallin i denna sörja med fighter ,hans inställda fight mot Whyte bör väl bokas om,om kommentarer nyhet annat,eller är han i ingenmansland?
Citera
2021-12-25, 15:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vart hamnar Otto Wallin i denna sörja med fighter ,hans inställda fight mot Whyte bör väl bokas om,om kommentarer nyhet annat,eller är han i ingenmansland?
WBC bestämde att Whyte skulle möta Fury då han var interim mästare i WBC Whyte, Nu är det hela uppe i domstol för bestämma hur stor dela kakan Whyte ska ha han vill ha 40% men det kommer nog hamna på 20-25% av totalen!

Wallin är väl i limbo land just nu tyvärr man ligger på rankinglistorna så nog kommer han få en chans igen frågan är mot vem!
Citera
2021-12-25, 16:52
Medlem
Citat:
WBC bestämde att Whyte skulle möta Fury då han var interim mästare i WBC Whyte, Nu är det hela uppe i domstol för bestämma hur stor dela kakan Whyte ska ha han vill ha 40% men det kommer nog hamna på 20-25% av totalen!

Wallin är väl i limbo land just nu tyvärr man ligger på rankinglistorna så nog kommer han få en chans igen frågan är mot vem!

Satt och tänkte finns ju ej många alternativ, men Ruiz?

Usyk, Whyte,Fury,Aj ,alla e typ bokade.
Känns som Otto behöver va aktiv och även om motståndet suger,så har han en vinst mot AJ,de bör ge nåt utrymme för ta nåtn, iofs litet steg högre mot få en fight mot dessa 4 jag nämnde till nästa fight?
Senast redigerad av drhasch81 2021-12-25 kl. 17:04.
Citera
2021-12-25, 18:48
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Satt och tänkte finns ju ej många alternativ, men Ruiz?

Usyk, Whyte,Fury,Aj ,alla e typ bokade.
Känns som Otto behöver va aktiv och även om motståndet suger,så har han en vinst mot AJ,de bör ge nåt utrymme för ta nåtn, iofs litet steg högre mot få en fight mot dessa 4 jag nämnde till nästa fight?
Ruiz verkar ska upp mot Bronze Bomber i Mexico så den heller går bort, Du har Joe Joyce som kan vara ett option för Wallin den han ska ducka nu är Hergovic tar han den är det när KO på Wallin!
Citera
2021-12-30, 13:29
Medlem
Boxningsvärlden är jäkla skämt ibland.
Tyson vs Whyte kommer inte ske enligt Bob Arum så nu letas en ny motståndare för fight i Vegas eller Manchester.
Antingen Andy ruiz eller Hellenius blir Tysons nästa motståndare.
Hur fan Wallin hela tiden blir bortglömd..
Citera
2021-12-30, 14:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Boxningsvärlden är jäkla skämt ibland.
Tyson vs Whyte kommer inte ske enligt Bob Arum så nu letas en ny motståndare för fight i Vegas eller Manchester.
Antingen Andy ruiz eller Hellenius blir Tysons nästa motståndare.
Hur fan Wallin hela tiden blir bortglömd..
Nje inte riktigt sant det där heller då WBC & Whyte är i konflikt och hur mycket han ska ha av kakan, Whyte envisas med 60/40 vilket är inte ens nära det han ska eg ha som är 80/20 varav 20 är Whytes del detta ska inte avgöras före i Mars i domstol!

Nu letar Arum & Warren en icke titel försvar så han inte går still medan väntan vad domslutet blir, Dock så är detta taktik dessutom för dem vill vänta ut fighten Usyk Vs AJ II och där igenom få fram en fight mot den segraren!

Hellenius - Ruiz och Joyce verkar vara i pipen och varför Wallin inte nämns glöm INTE han skakade Fury rejält och där av så är han ett kort inte dem vill ta, Wallin kommer få sin fight frågan mot vem och när hans promoror Salita Promotions letar för fullt och sista jag läste var till våren en match kan bli på ngn gala i UK där Shields ska upp för titelförsvar!
Citera
2021-12-30, 22:34
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=wZNv3pJI-ig
Fury får tillåtelse att skippa Whyte av WBC pga Whyte är girig och han vill ha mer pengar än Whyte ska ha, Då är Whyte borta från WBC titeln totalt sett nu ska bli intressant se vart han kommer göra nu!
Citera
2021-12-31, 08:30
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=BexX5kDu1Rc
WBC tog beslut om fördelningen av procenten på fördelningen 80/20 är beslutet MEN då måste dem koma överens före 11 Januari, Men det lär inte ens ske för denna fight är nog en av de större som kommer ske i UK och då blir det budkrig om vem som ska sätta upp denna fight!

Arum kommer inte ha en suck att kunna ro hem möjligen tillsammans med Frank Warren, Sedan sitter nog Hearn och gnuggar händerna och väntar ut 11 Januari och kommer lasta upp pengarna som krävs för att få fighten på DAZN och inte på BT Sports...
Citera
2021-12-31, 09:12
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=BexX5kDu1Rc
WBC tog beslut om fördelningen av procenten på fördelningen 80/20 är beslutet MEN då måste dem koma överens före 11 Januari, Men det lär inte ens ske för denna fight är nog en av de större som kommer ske i UK och då blir det budkrig om vem som ska sätta upp denna fight!

Arum kommer inte ha en suck att kunna ro hem möjligen tillsammans med Frank Warren, Sedan sitter nog Hearn och gnuggar händerna och väntar ut 11 Januari och kommer lasta upp pengarna som krävs för att få fighten på DAZN och inte på BT Sports...

Vill fan bara nåt ska va klart,fan HW boxningen är verkligen intressant ,efter Lennox Lewis tid n tyckte jag de va segt,men efter Fury tog slut på brödernas klitscko har det verkligen blivit kul se boxningens tungviktare slåss så .. ,boka ,fightas, och jag är glad,
Jag är faktiskt ej insatt om allt spel bakom galleriet,men allt låter jäkligt segt.
Däremot får jag känslan varje gång nåt är på g ske,är att Wallin får den i 2an och blir bortglömd i förhandlingar.
Redan när Whyte fighten dog fick jag känslan Wallin kommer hamna långt bak i kön..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in