2021-12-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Klart att sex är viktigt. Men det många inte förstår när de skaffar barn är att, inte bara nyfödda barn kräver en stor mängd energi.
Är barnen under 5 år kan man räkna med att få lägga undan en stor del av sina egna behov och även med det äktenskapets behov.

Med det menar jag inte att man inte ska sluta "se" varandra. Uppmärksamma varandra, ge komplimanger, beröm, LYSSNA!

Har ena partnern haft en skitnatt, försök inte att bräcka det med att du minsann haft en ännu värre natt. Ge varandra utrymme att göra sådant som kräver egentid, genom att erbjuda att ta hand om barnen medan.

Plocka ur diskmaskinen UTAN att någon ber om det, starta en tvätt. Håll koll på vad den andra partnern "alltid" gör, och överraska genom att själv vara den som gjorde det denna dag.

När ni ser varandra och pratar med varandra om hur jävla jobbigt men också fantastiskt det är att vara småbarnsförälder så kommer allt det andra lösa sig i slutänden.

Och ja, det kan ta tid. Ibland kortare, ibland längre tid. Men fundera på hur du kände innan ni fick barn, hade du tänkt att du skulle leva livet ut med denna person? Isåfall är det här ju bara ett gupp på en lång, lång väg! Kämpa på

Mycket klokt skrivet!
Citera
2021-12-30, 10:33
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Det är en lögn att någon skulle bli attraherad eller lyckas återuppväcka lust genom att leka hemtjänst.

Men sen beror det ju såklart på VARFÖR förhållandet svajar. Svajar det för att du inte tycker att partnern är attraktiv utseendemässigt längre, ja då hjälper det ju klart som fan inte att börja städa.
Men oftast betyder "jag har ingen lust" just att man har ingen lust. Och denna lust försvinner lätt när man har mycket annat att göra. Så att kunna dela på arbetsbördan är ett väldigt bra sätt att få ljuset tänt igen så att säga.
Citera
2021-12-30, 10:37
Medlem
Hon hade tappat attraktionen helt. Jag ger mig fan på att hon knullade som fan när hon träffade rn ny.
Citera
2021-12-30, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Är själv mitt uppe i en "kris" med sambon. 2st småbarn på kort tid har satt sina käppar i hjulet. Nu finns det inget som helst intresse från hennes sida till intimitet eller sex, och man blir ständigt avvisad och känner sig förminskad och nedtryckt. Vi går i parterapi och har lovat varandra att kämpa oss igenom det här. Tiden får utvisa vad som händer, men gud skall veta att MÅNGA gånger funderar jag på att bara dra! Kanske kommer att ångra mig senare, men den dagen den sorgen.
Småbarn går sällan hand i hand med sex och närhet. Du och din sambo har satt erat liv på paus i samma stund ni valde småbarnslivet. sluta vara så ego och kämpa istället
Citera
2021-12-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Detta har hänt mig. I ganska ung ålder.

Typ 25år gamla. Vi hade varit tillsammans i 7år. Dom två sista var på det här viset. Oj vad det rev ett djupt sår i hjärtat varje gång. Förhållandet dog och det visade sig rätt snabbt att känslorna var döda, mer från hennes håll men även lite från mitt.

Kommer aldrig tillåta mig själv hamna i samma sits igen. Börjar hon frysa ut mig på det viset så drar jag.

Usch, måste känts mycket påfrestande att uppleva det i så ung ålder.
Mig hände det ju iaf. när jag var var en bra bit över 30 och framåt (så jag hade ju iaf. haft andra relationer innan där jag visste att det inte varit sådär). Men höll på i flera år. Och ja: det tär något oerhört på en! Varje avvisande är som en reva i hjärtat...
Citera
2021-12-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Jäklar va man känner igen sig i mångas berättelser här.

Har funderat på att göra slut många ggr. Men har roat mig med att knulla andra istället så förlänger man det hela lite. Knullat 6-7 st nu på några år sen det hela satte igång. Då var jag ändå trogen i 14 är innan.

Men vi knullar väl en gång i veckan. Dock nästan alltid på mitt initiativ vilket känns piss.

För 5-10 år sen hörde jag till dom som kategoriskt ansåg otrohet som något vidrigt.
Idag tycker jag att du gör helt rätt. Om man som partner förvägrar sin partner sex, borde man avsluta förhållandet, men SÅ många kvinnor verkar stanna bara för pengarna. Att då ha mage att förvänta sig att ens partner ska vara trogen är fruktansvärt naivt.
Citera
2021-12-30, 11:05
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
För 5-10 år sen hörde jag till dom som kategoriskt ansåg otrohet som något vidrigt.
Idag tycker jag att du gör helt rätt. Om man som partner förvägrar sin partner sex, borde man avsluta förhållandet, men SÅ många kvinnor verkar stanna bara för pengarna. Att då ha mage att förvänta sig att ens partner ska vara trogen är fruktansvärt naivt.
.exakt så började jag tänka. Får jag inte behovet tillfredsställt hemma så löser jag det på annat sätt helt enkelt.
Citera
2021-12-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Jag är lyckligt gift sedan dryga 10 år med flera barn… (Har haft flera förhållanden innan det, men absolut utan barn, då jag VETAT att kvinnorna haft ”ego” & ALDRIG skulle klara en familj pga deras nycker.) De flesta resonemang & undanflykter är patetiska & ni har inte förstått någonting om livet, men skribenten ovan är långrandigt inne på att man skall ställa sina behov i första rummet, men även vara väldigt ärlig med detta. Samt såklart sätta barnen långt fram. Att låta kvinnan styra förhållandet med hjälp av ”illogik” & känslor är dömt att misslyckas. Som hundkapplöpning. Några här förstår det. Bara att referera till äktenskap/förhållande som ”en kamp” är hjärntvätt av samhället & en misslyckad inställning by default. Ni andra som envisas med att behaga är dömda att misslyckas. Lycka till!
Att man inte kan låta en känslostyrd fruga styra och ställa allt är väl självklart.

Men att det inte finns dalar som det finns toppar i en relation är skitsnack, det är så människor fungerar, framförallt i en kärleksrelation där det finns som mest känslor, såvidare någon av er inte är en robot och den andra sociopat så kommer ni inte att konstant dra jämnt.

Om du nu har hittat dig en tjej och det flytit på felfritt i 10 år så är det bara att gratulera, men det tror jag inte ett dugg på att det gjort.
Citera
2021-12-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
det där med att inte ha sex..

Visst det är skönt att ha sex ibland men när man är på opiater så tänker jag ibland "är det så extremt nödvändigt egentligen?"
Känner att jag kan fokusera till max på jobb, hobbys och aktiviteter istället för att tänka sex.
Sen är alkohol en drog som ökar sexlusten. Stay away alkohol om er partner inte vill ha sex haha!
Folk gör liksom slut på sina perfekta förhållanden bara för att ens partner har tappat sexlusten. WTF!?

Vad är problemet: Att ens partner har litet sexbehov eller att en själv har för stort sexbehov?

Du har så klart en poäng. Men om vi vänder på det... Varför är det i 99% av fallen otänkbart för den utan sexlust, att den MED sexlust ligger runt med andra?
Bara den egoismen är ju tillräcklig för att be någon dra åt helvete.
- Vi ska inte ligga mer med varandra, och du går FAN inte och ligger med någon annan. Du ska bara finna dig i ett liv i celibat från och med nu!
Citera
2021-12-30, 11:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Du har så klart en poäng. Men om vi vänder på det... Varför är det i 99% av fallen otänkbart för den utan sexlust, att den MED sexlust ligger runt med andra?
Bara den egoismen är ju tillräcklig för att be någon dra åt helvete.
- Vi ska inte ligga mer med varandra, och du går FAN inte och ligger med någon annan. Du ska bara finna dig i ett liv i celibat från och med nu!
Jag har aldrig varit med en tjej som liksom lagt domen "nu är det slutsexat"
Däremot så har jag varit med tjejer som inte har sex som prioritet och det köper jag!

Finns det ens kvinnor som bestämmer sig för att aldrig mera ha sex?

Sen begriper jag verkligen inte den översexuella personen.. Har varit med många sådana tjejer.. Det ska sexas 2-3 gånger om dagen vad fan? Jag har ju ett liv också med intressen, projekt och jobb etc.
Så tjatar de om sex så blir man ju ännu mera avtänd.

Sexlusten kommer och går.. Männen är oftast översexuella och där tror jag mest att problemet ligger.
Citera
2021-12-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Imorse såg sambon att jag skrev lite i telefonen och frågade vad jag gjorde. Visade henne denna tråd och det jag har skrivit och hon tittar på mig och frågar:
"Vill du lämna mig"?
"Nej absolut inte. Vill bara visa hur många män som har samma problem och känner som jag och det finns risk för det om vi inte kan lösa det här tillsammans".

Hon ger mig en stor kram och en puss på halsen innan jag åker iväg med barnen och säger: "Vi löser det här tillsammans". Fan vad jag älskar henne ändå!😍

Nu kommer hon förmodligen att läsa denna tråd under dagen och vad jag skriver. Hej hej älskling, älskar dig!😁

Ni kanske är undantaget som bekräftar regeln, men här är vad som kommer hända:
Ni kommer ha mycket och fantastiskt sex den närmaste tiden. Hon kommer gå med på mycket av det du vill prova och allt kommer kännas SÅ jävla bra. Vips! ...så har du glömt att det var dåligt innan, och det är ungefär här hon sakta börjar återgå till hur det var innan. Vips! ...så har hon gett sig själv en 2-4 år till med dig (hennes povider), innan det är dags för en ny runda.
Hon förstår det kanske inte ens själv utan kommer hävda att det minsann INTE kommer bli så, men kolla in den här tråden om tre år, och säg om jag hade rätt eller inte.
Jag vet svaret redan nu.

Edit:
Du glömde förresten den extremt viktiga regeln:
Prata aldrig aldrig aldrig om Flashback med den som har kommit på vem du är här! Aldrig!
Citera
2021-12-30, 11:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Varför ens gifta sig? Alla skiljer sig ändå.

Aldrig varit gift, men kommer hålla Max samboskap hela vägen till graven. Varje gång någon gifter sig är de strax skilda ändå. Kanske man kan slippa den dära ångesten något.

Fan va slöseri på tid, ångest o pengar.

Tyvärr så har det moderna samhället fullständigt lagt giftemål i backspegeln. Det är för lätt att skilja sig och för socialt accepterat. Västerländerna moral och lojalitet till familj och partner är i avgrunden.
Det fetade;
Jag håller med.

Äktenskapet är ett beslut och ett förbund, inte ett romantiskt äventyr så som vårt folk fått för sig i vår moderna tid. Kärlek är inte heller detsamma som förälskningsrus. Kärlek är att stå kvar när man för egen del inte vill, och finnas där med lojalitet, trohet, plikt och självuppoffring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in