2021-12-30, 00:10
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Är du nu helt säker på att allt du fått läsa inte bara är ett utdrag av ngt större?
jag lämnade foliehatten i kylen runt julskinkan och väljer att tro på det som kom fram i rättegången samt att tro helhjärtat på att L gjort allt i sin makt att få en mildare dom om era teorier stämt.

Ska bli spännande imorgon
2021-12-30, 00:15
Avslutad
Citat:
Är du nu helt säker på att allt du fått läsa inte bara är ett utdrag av ngt större?
Varför svarar du inte på mina frågor, om Lydias tidigare vapenerfarenheter, missbruk, föräldrarna som inte tyckte att gränssättning var så viktigt?
Du påpekar att hon är 35 år, att föräldrarna inte ansvarar längre, det jag undrar är hur de kunde låta det gå såhär långt, då Lydia uppenbarligen kommit undan med mycket skit.
Du påstår att du känner henne, hur kunde hon medverka i väpnat rån, med en äldre pojkvän, som 13-åring? Vart var föräldrarna? Hon flyttade hemifrån och har enligt egen utsago försörjt sig själv och alltid haft någonstans att bo. Det finns ju människor som vittnat om att Lydia inte ät att lita på. Som har "upplevt" henne.
Hon har inget i straffregistret, nej, tills nu. Men du vet lika väl som jag att människor ordnat upp det hon raserat, om och om igen.
Denna "knipa" får hon själv stå för.
2021-12-30, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det framgår först i slutet på filmen. Men det var väl det vanliga som ingick i bråken, om jag förstått rätt. Dagen efter lät det tvärtom. Men jag var inte där, liksom inget annat vittne.
Det är ju därför som filmen har ett så okrossbart värde. Det finns inga tvivel.
2021-12-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja men så måste det ju varit!
Han hotade henne med en pistol medan han satt o filma. Hon bönade och bad honom att ta ner den. Efter hon råkat trycka av bössan (säkert jätterädd att han skulle skjuta först) och E vinglat iväg så tar hon upp hans pistol och hmm lägger den vart? Eller kanske E hann gömma den någonstans på vägen ut medans blodet rann? Kanske E t.om hann in till sitt egna vapenskåp och låsa in den först innan han stapplade ut?
Och självklart är L så otroligt rädd för E (kanske hemsöker henne som en ond ande?) så hon väljer att ljuga för polisen att han hade en pistol som han vägrade ta ner när hon bad honom och istället säger att hon ville han skulle sluta säga åt henne att åka därifrån.
Hellre 18 år i fängelse än att bevisa sin "oskuld"

Du vet lika lite som jag vad som var "normala" händelseförlopp på kvällarna i huset.

Uppgifter finns att han hotat ta sitt liv bara 14 dgr innan med nämnda pistol. Hur långsökt är det att undra om den även förekom här?

Emils pistol förvarades inte i vapenskåpet.

Att Emil och hans alkoholism var grav förstår man. Av hans allra nära anhörigas uttalande. Respekt. Det är en sjukdom.
2021-12-30, 00:42
Avslutad
Citat:
Vem försvarar henne? Snälla låt oss nu veta vem fasiken som försvarat detta dåd? För du är väl inte så korkad att du menar att de som vill få fram sanningen är lika med försvarare av henne?

Du kanske ska leva i ett land där man direkt stenar ngn?

en del här står på hennes sida, att det var självförsvar, hon var en fin tjej och bla bla bla...
2021-12-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är ju därför som filmen har ett så okrossbart värde. Det finns inga tvivel.

Jag tycker det blir intressant. Hur man värderar en mobilfilm.
2021-12-30, 05:33
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag har inte använt en hagelbössa precis, men de andra vapnen använde jag under drygt 15 månader.

Du blandar nog ihop att du har använt både ak4 och ak5 i din militärtjänst, ak4 togs ur bruk 1986, idag är det endast hemvärnet som använder dom, sen ditt påstående om att de ges till barnsoldater är helt bisarrt, det är oftast licenstillverkade kalashnikovs som används i sådana konflikthärdar. DET är ett helt annat vapen

Förklaring: om du har använt både ak4 och ak5 så har du antingen tillhört ett förband som inte ska nämnas med ord, men du tycks inte besitta den begåvning som krävs för det, eller så gjorde du din millitärtjänst 85/86, vilket gör att du är lite för gammal för att ragga på 39 åringar i mitt tycke, men visst
du kanske har rätt
2021-12-30, 06:44
Medlem
Citat:
Du vet lika lite som jag vad som var "normala" händelseförlopp på kvällarna i huset.

Uppgifter finns att han hotat ta sitt liv bara 14 dgr innan med nämnda pistol. Hur långsökt är det att undra om den även förekom här?

Emils pistol förvarades inte i vapenskåpet.

Att Emil och hans alkoholism var grav förstår man. Av hans allra nära anhörigas uttalande. Respekt. Det är en sjukdom.
Att du ens har mage till att ta ordet "respekt" i din mun?!
Du borde skämmas så som du genomgående i denna tråd intensivt arbetat på att smutsa brottsoffret E, en mördad fyrabarnspappa.

Försöker du antyda att du känner "respekt" för de anhöriga som uttalat sig rörande E:s alkoholberoende?
Det gör du väl i så fall bara för att du ser de anhörigas beskrivning av sjukdomen alkoholberoende som nånting du kan använda i din strävan att gång efter gång och med alla medel försöka framställa E i en dålig dager? Som vore han en usel människa utan något större värde.

För det implicerar att du inte ser Lydia Barths brutala mord som i grunden nånting särskilt allvarligt.
Du ser väl närmast Lydia Barth som en handlingskraftig och effektiv skadedjurhanterare?
2021-12-30, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Du blandar nog ihop att du har använt både ak4 och ak5 i din militärtjänst, ak4 togs ur bruk 1986, idag är det endast hemvärnet som använder dom, sen ditt påstående om att de ges till barnsoldater är helt bisarrt, det är oftast licenstillverkade kalashnikovs som används i sådana konflikthärdar. DET är ett helt annat vapen

Förklaring: om du har använt både ak4 och ak5 så har du antingen tillhört ett förband som inte ska nämnas med ord, men du tycks inte besitta den begåvning som krävs för det, eller så gjorde du din millitärtjänst 85/86, vilket gör att du är lite för gammal för att ragga på 39 åringar i mitt tycke, men visst
du kanske har rätt
Väl formulerat, det fetade! Fast Loveangelie har inte rätt, Loveangelie har fel!
Vi behöver givetvis inte spekulera i identiteten bakom nicket Loveangelie men i tråden är h*n genomgående oärlig och med syfte att lyfta Lydia Barth och dissa den mördade Emil -med vilken h*n påstod sig ha planerat att leva ihop.

Slits ens älskade brutalt ifrån en genom att bli skjuten av en person (Lydia Barth) man trott vara kusin till offret, då sitter man INTE och försvarar mördaren och beskriver den man tidigare trott vara en kusin som varande en "bra mamma"!
Inte heller önskar man mördaren (Lydia Barth) ett mildare straff om ens planerade liv med offret krossats genom ett brutalt mord.

Loveangelie är ett troll.
2021-12-30, 07:05
Medlem
Citat:
Jag tycker det blir intressant. Hur man värderar en mobilfilm.
Den kommer naturligtvis värderas som det otvetydiga bevis den filmen är!
Filmen som med ljud och bild visar hur Lydia Barth mördar den lugnt sittande Emil bara för att han önskar att hon skall lämna honom och huset.

Eller tänker du att Svea HR skulle landa i att filmen sannolikt är ett montage?
2021-12-30, 07:11
Medlem
Domen kungörs kl 11 eller 14, nån som vet?
2021-12-30, 07:33
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64

du kanske har rätt

AK4 används fortfarande som jag förstår det. Jag själv gjorde militärtjänst långt senare än 86 och vi hade endast AK4
Senast redigerad av sensei 2021-12-30 kl. 07:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in