2021-12-29, 14:25
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan du Captainspiced, som känner Lydia så väl, förklara så att en så korkad person som jag, förstår?
Men kära Mumsigbullig, hur ska ngn kunna förklara ngt för dig? Du är ju så känslomässigt involverad att vi gång på gång måste förklara för dig att ingen förtjänar skjutas. Men hur vill du att vi ska kunna komma ngn vart när du är så bölig?vi tycker alla att det är fruktansvärt, det är så sorgligt att Emil dog. Jag önskar så att detta aldrig hade hänt. Tänk om ändå Emil hade kunnat förklara för dig samt en del andra härinne vad som verkligen hände den där kvällen. Nu kan han inte det, då är det vår förbannade skyldighet att ta reda på det, hur ont det än gör. Och hur jävligt det än är, önskar ingen att Emil blev skjuten. Fattar du? Eller hur ska vi förklara så du förstår?

Hennes föräldrar är ju inte ansvariga för vad deras 35-åriga dotter gör. Hon är ju myndig.

Är det dina föräldrars fel om du, tja slår ner ngn en kväll på fyllan? Ska dom då straffas?
Ska dina syskon om du har ngn vill säga straffas för att du beter dig illa?

Vi snackar om vuxna människor!

Det mest intressanta blir nu att få veta vad tusan fanns det mer på ljudfilen som ej kommit fram. Plus en massa annat som säkert kommer fram i protokollet från Hovrätten.

Om hennes föräldrar fikar där? Ok, mat ska vi alla ha förvisso, så vart vill du komma?
Ska folk inte heller få gå till frissan eller som vissa gör, fixar naglarna m.m för då kan de väl inte vara särskilt ledsna om det tar sig tid till sånt innan detta är uppklarat?

Sen har du ju ingen aning om hur långt vissa rest m.m? Så den biten kan vi kanske lägga ner. Vem vet, en del kanske t.o.m har diabetes? Och är noga med sitt blodsocker medan vissa nöjer sig med att supa varje dag. Nu står ju inte dessa människor anklagade för ngt liksom Emils familj heller inte gör. Så lämna andra då utanför.
2021-12-29, 14:29
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
ok tack!

vållande..tss hon sköt helt iskallt!!

fattar inte varför det daltas kring henne, många här i tråden försvarar

Vem försvarar henne? Snälla låt oss nu veta vem fasiken som försvarat detta dåd? För du är väl inte så korkad att du menar att de som vill få fram sanningen är lika med försvarare av henne?

Du kanske ska leva i ett land där man direkt stenar ngn?
Senast redigerad av Captainspiced 2021-12-29 kl. 14:38.
2021-12-29, 15:13
Medlem
Citat:
Du återkommer till att fupen var tunn..
Ändå har du inte orkat läsa den själv.
Du litar blint på vad en vän har hört under en förhandling, är du säker på att din vän inte missuppfattat någonting? Av vilken anledning var din vän på plats?
Jag undrar om du tror på vad du själv skriver? Det är så motsägelsefullt.
Den "Emil" som du beskriver är inte den person som mördades iallafall.

Nu har du slarvat med läsningen igen Mumsbulle.
Som jag skrev och som du kan läsa i tråden finns det många här inne som tyckt att den här FUP:en är tunn. Jag vet inte eftersom jag varken har läst denna, eller andra. Men jag hänvisade till den då det kan kanske vara en förklaring om nu inte allt är med i den.
Ja, denna vän litar jag blint på eftersom denna vän är en som kan sånt här (kan man säga) .
Min vän var på plats eftersom hen har ett intresse av att få veta.
Den Emil jag har berättat om och som jag varit med Är Emil i denna tråd. Att du har mage att påstå något annat och så dumt.
Vi vet redan att du är en av dom som kämpar med näbbar och klor för att mer information och sanningen inte ska komma fram.
2021-12-29, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nu har du slarvat med läsningen igen Mumsbulle.
Som jag skrev och som du kan läsa i tråden finns det många här inne som tyckt att den här FUP:en är tunn. Jag vet inte eftersom jag varken har läst denna, eller andra. Men jag hänvisade till den då det kan kanske vara en förklaring om nu inte allt är med i den.
Ja, denna vän litar jag blint på eftersom denna vän är en som kan sånt här (kan man säga) .
Min vän var på plats eftersom hen har ett intresse av att få veta.
Den Emil jag har berättat om och som jag varit med Är Emil i denna tråd. Att du har mage att påstå något annat och så dumt.
Vi vet redan att du är en av dom som kämpar med näbbar och klor för att mer information och sanningen inte ska komma fram.
Till att börja med, så har jag läst all dokumentation, vilket du inte gjort.

Din vän som du litar blint på, som "kan sånt här", vågar du verkligen påstå att du litar blint på en annan människa med tanke på att du blivit så grundlurad av Emil?

Du skriver "vi vet att du kämpar med näbbar och klor..." vilka är vi
Det gör jag verkligen inte, eftersom jag efterlyser ingormation och fakta som kan styrkas, dvs inte någon hörsägen, fabler eller trådsanningar.
När argumenten tryter, försöker du med att förminska andra, som försöker hitta svar.
2021-12-29, 15:55
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Genom att läsa FUP:en kan man också komma till slutsatsen att vapenskåpet i garaget inte var intressant för mordutredningen eftersom polisen inte tog med den i undersökningen.
Ett mord utfördes med ett av vapnena i Lydias vapenskåp. Det brott som har begåtts, och som jag trodde vi diskuterade, är alltså ett mord.
Varken försvarare eller åklagare verkar ha haft några synpunkter på polisens undersökning, eller har jag missat något?

Jag tycker inte att du har missuppfattat någonting, en del påstår vilja ha reda på alla fakta, samtidigt som dom kastar rök för att förvirra, jag håller med dej tillfullo så länge vi inte har en handling som styrker babblarnas påståenden, så bör vi förhålla oss till fakta i det aktuella mordet

Förklaring: med babblarna avser jag inte dom söta små som barn gillar, utan dom som hela tiden skriver saker som är obekräftade eller inte ens kan bekfräftas
2021-12-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vem försvarar henne? Snälla låt oss nu veta vem fasiken som försvarat detta dåd? För du är väl inte så korkad att du menar att de som vill få fram sanningen är lika med försvarare av henne?

Du kanske ska leva i ett land där man direkt stenar ngn?
Sanningen kommer fram om man försöker se objektivt på saker. Du har hela tiden försökt förminska mörderskan Lydias skuld i det hela. Du attackerar alla som tycker annorlunda. Däremot kommer det hela tiden obekräftade uppgifter från dig och ängelen att Emil verkligen var en "bad boy" Det är inte att ta reda på sanningen. Det är att försöka smutskasta ett offer och försvara en kallblodigt mörderska!
Varför?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-29 kl. 16:16.
2021-12-29, 16:13
Medlem
Citat:
Till att börja med, så har jag läst all dokumentation, vilket du inte gjort.

Din vän som du litar blint på, som "kan sånt här", vågar du verkligen påstå att du litar blint på en annan människa med tanke på att du blivit så grundlurad av Emil?

Du skriver "vi vet att du kämpar med näbbar och klor..." vilka är vi
Det gör jag verkligen inte, eftersom jag efterlyser ingormation och fakta som kan styrkas, dvs inte någon hörsägen, fabler eller trådsanningar.
När argumenten tryter, försöker du med att förminska andra, som försöker hitta svar.

Återigen Mumsbulle, jag hänvisade till att andra här inne sagt att det är en väldigt tunn FUP. Och det är ju då inte så konstigt eftersom all information inte finns med i den.
Ja jag litar på denna person eftersom jag har jämnt den här personen väldigt länge. Och som lite info till dig, så var hen också vän med Emil.
Ja vi (med det menas andra i tråden m.m) vet att du inte vill ha fram all information.
Men att sitta och skriva irrelevanta saker om hennes föräldrar m.m kan du göra, trots att dom inte har med saken att göra.
2021-12-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Sanningen kommer fram om man försöker se objektivt på saker. Du har hela tiden försökt förminska mörderskan Lydias skuld i det hela. Du attackerar alla som tycker annorlunda. Däremot kommer det hela tiden obekräftade uppgifter från dig och ängelen att Emil verkligen var en "bad boy" Det är inte att ta reda på sanningen. Det är att försöka smutskasta ett offer och försvara en kallblodigt mörderska!
Varför?

Jag vet till 100% vad jag varit med om tillsammans med Emil. Det är inget du eller någon annan kan ta ifrån en.
Att jag sen valt att dela med mig av det, och du inte tål det, det struntar jag i fullständigt.
Återigen, rätt skall vara rätt!
2021-12-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
vad är en FET FUP då, att släktforska på personen, i så fall var min morfars morfar tjyvskytt och blev degraderad och satt i fängsle i fjorton dagar för att ha skjutit en kronhjort, kom igen nu, det finns en film på dådet, den säjer det mesta om vad som hänt, poliser är visserligen inte antropolger, eller historiker
men jag tror nog att dom har reda på saker å ting när det gäller utredningar

Ja du, vi får väl se helt enkelt. Tror många får krypa till kors när detta är över.
2021-12-29, 16:40
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja du, vi får väl se helt enkelt. Tror många får krypa till kors när detta är över.

Tro mej jag har ingen prestige, mitt problem är att du hela tiden hänvisar till saker som inte kan bekräftas,, har jag fel så ber jag om ursäkt, har du fel så ber du om ursäkt,, fair and square

är vi överens ?
2021-12-29, 17:04
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Men snälla ge dig!! Barnet som är åtalad hade ett förhållande då med en? Menar du att Emil var med ett barn? Skärp dig! Era påhopp har gått för långt. Går ej att prata med er.

Man behöver inte kolla sitt blodsocker hela tiden om man har diabetes. Å andra sidan kan du inte läsa i folks panna om de har diabetes eller annan sjukdom. Du har noll aning om varför de drack te. Det angår dig dessutom inte, och det har inget med detta att göra om de dricker te eller om ngn pillar sig i örat eller på sina skosnören.

Dom ansvarar heller inte för vad deras 35-åriga dotter gör. De står heller inte anklagade för ngt!

Ska vi vända på skitsnacket tycker du o fråga oss hur kunde Emil supa som hade familj? Nej just det ja, man får inte i denna tråd prata om om honom för han är en offret, vilket vi alla beklagat.

Har du överhuvudtaget ngn aning vad hennes familj gjort?

Har du läst Emils mammas ord på familjesidan? Man känner så med henne. Denna kamp för att hjälpa sin son med alkoholism. Men man fick ge upp.

Vad säger du till dom? Är dom usla människor?

Att du inte skäms!

Vad tillför ditt inlägg i tråden angående mordet ? kan du för en gång skull sansa dej och förklara vad du tror ligger bakom dådet, eller ska du fortsätta med dina kilometer långa inlägg,,, håll dej till mordet eller håll käften, du verkar inte bry dej om fallet direkt
Senast redigerad av BMC64 2021-12-29 kl. 17:06.
2021-12-29, 17:17
Moderator
OYs avatar
Tråden handlar om ett mord.

Diskussion om vem som långt efter mordet dricker te är ot. om det inte har en synbar och konkret relevans för det begångna brottet.

Såvitt jag känner till har mördarens föräldrar inget juridiskt ansvar för gärningspersonens brott. Föräldraansvar diskuteras i familjeavdelningen eller förslagsvis på Facebook, i ABoK är det ot.

Lägg ner tjafset som inte för diskussionen framåt, cirkulera.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in