Citat:
Ursprungligen postat av
Kultingen1999
Jag får en trygg uppväxt för mina barn och möjligheten att träffa dom varje dag istället för varannan vecka. Relationer har toppar dalar, inte minst som småbarnsförälder. Någon gång bör det vända så länge man fortsätter kämpa.
Absolut, förstår vad du menar. Det är jobbigt ibland att inte träffa sina barn varje dag, men bara för att man har barnen varannan vecka så betyder det ju inte att du inte får träffa dina barn varannan vecka. Du kan delta i deras fotboll, innebandy, konståkning osv och ha tex söndagar då ni alltid äter middag tillsammans. Det är bara ha en vettig relation med deras mamma så går det att lösa.
Men gräset är ju grönare på andra sidan, du kan ju träffa en kvinna som kastar sig i dina armar varje gång ni ses, det finns mängder av ensam kvinnor där ute som vill dricka vin, garva och göka.
Ingen man ska behöva lägga armen sakta på en partner i sängen och hoppas man man inte blir rejektad, det är fan inte sunt.
Om du tror det vänder så håller jag tummar och tår för dig och hoppas för din skull att du har rätt, men jag tror du lever i en drömvärld.
Jag tror allt handlar om respekt för varandra, när man levt ihop tillräckligt länge och hört sin fru gå och skita så tappar man respekten för dom. Man har kännt sig så trygg i förhållandet så båda har lagt på sig för många kilo, och tappar yttligare respekt för dom.. Men men, hoppas det löser sig för dig.
Edit: Ska tillägga att relationen med mina barn har blivit mycket bättre. Tidigare levde vi ett "grottmänniskoliv" där hon tog hand om barnen och jag stog för husbyggge och inkomst, nu måste jag vara 100% pappa på mina veckor och det har gjort mig till en mycket bättre och närvarande pappa.