Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det är flera i tråden som vittnat om att de haft covid19 två gånger, utan att vara vaccinerade så jag tror inte man kan dra någon slutsats om det. Att det kan hända vet vi, men frågan är hur stor frekvensen är? Kanske är det så jävla illa att det spelar ingen roll vad vi gör? Jag vet inte, har börjat använda mask igen.
Har en sjuksköterska i min närhet som är dubbelvaccinerad, hon åkte precis på covid men verkar vara på bättringsvägen (jobbar i Danmark) och vi har gett henne mat och godsaker nu under julen. Misstänker det är omikron i hennes fall.
Jag har två kollegor på jobbet som var sjuka våren 2020, men som inte testades vare sig för covid eller antikroppar. En av dem går fortfarande och får hjälp för långtidscovid. Det finns alltså inga bevis för att de verkligen hade covid.
Den ena genomgår klimakteriet nu och hennes besvär påminner mycket om klimakteriebesvär som andra i min närhet har haft. Det är mycket som är oklart beträffande vilka som hade covid våren 2020 och när de sedan reinfekteras är det svårt att veta om de har haft det innan eller inte.