2021-12-29, 21:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilka då? Var de ordentligt testade båda gångerna? I don`t think so…

Du får väl skumma igenom tråden för att hitta dessa.
Citera
2021-12-29, 21:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
Det vet jag inte. Min fråga gäller coronavirus i allmänhet.

Coronavirus fanns.
Citera
2021-12-29, 21:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Coronavirus har funnits väldigt väldigt väldigt länge…

Nu pratar vi om sars-cov2 och inte coronavirus i allmänhet i den här tråden.
Citera
2021-12-29, 21:34
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Coronavirus fanns.
Jag ber om ursäkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får väl skumma igenom tråden för att hitta dessa.
Har inte sett någon säga att de haft verifierad corona två gånger själva däremot så har några påstått att många av deras vänner haft det vilket förefaller osannolikt…
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt.

Det behöver du inte då svaret inte var till dig.
Citera
2021-12-29, 21:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har inte sett någon säga att de haft verifierad corona två gånger själva däremot så har några påstått att många av deras vänner haft det vilket förefaller osannolikt…

Jag har sett det. Kommer dock inte ihåg vilka det var.
Citera
2021-12-29, 21:36
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Vilka då? Var de ordentligt testade båda gångerna? I don`t think so…

Jag känner tre personer som testat positivt med PCR minst två gånger. Två av dessa, tre gånger, så helt ovanligt är det inte..

Kan även tillägga att jag inte tillhör gruppen ”hysterikor” i tråden, men dessa är personer jag litar på till 100%.
Kan väl säga så mycket som att dessa personer träffar mycket folk och har inte haft möjlighet att sluta resa osv i pandemin..
Senast redigerad av Bertil.Enstoring 2021-12-29 kl. 21:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Skåne verkar vara i ledningen.
...efter Danmark, alltså.

Spelar förstås in.
Citera
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt.
Du behöver inte be om ursäkt, ingen större skillnad mellan äldre och nya corona virus. Det som skiljer mest är paniken och profiten..
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vecka 51 som är ordentligt ofullständig med bara 8 helgenomsekvenserade hitintills visar ju 4 på deltan och 4 på omikron.

Så om det resultatet håller sig så ligger vi på hälften nu med snabbt krympande delta och växande omikron.

Kanske vi redan nu har övervägande omikron?

Det kan ju också vara så att man kör helgenomsekvenserade av fall som är mer troligare att vara omikron. Man sekvenserar väl mer inresande personer en andra.

Jag har sett att någon skrivit att det skulle vara en fördel att släppa på restriktioner och låta omikron spridas för fullt. Det kanske är en fördel, en aningen riskabelt dok om den skulle visa sig inte fullt så snäll.

Vi testar som jag förstår det mer nu en vi gjort tidigare och Sverige är nog inte ensamma om det. När man testar mycket hittar man ju fler fall och om man då jämför antal fall med avlidna och inlagda så ökar det ju bilden av omikron som harmlös.

Enligt Tegnell kommer det dok ta några veckor innan omikron är dominerande.
– Även om vi har sett en ökning i antalet personer som behöver vård på grund av covid-19 gör vaccinerna att det är mycket färre nu jämfört med tidigare perioder av hög smittspridning, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

Omikron väntas enligt honom bli den dominerande varianten inom några veckor.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-covidfall-nar-rekordnivaer-i-varlden-men-dodsfallen-minskar

Att det skulle dröja veckor innan omikron dominerar låter ju helt osannolikt om man tittar på den explosiva tillväxten runt om i Europa. Omikron dubblas ju typ två gånger i veckan....
Citera
2021-12-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag känner tre personer som testat positivt med PCR minst två gånger. Två av dessa, tre gånger, så helt ovanligt är det inte..
OK det låter statistiskt sett helt otroligt. Men om det du säger stämmer så är det mer troligt att testerna visat fel eller att de har haft långvariga infektioner. Den stora undersökning som gjordes i Sverige angående reinfektioner talade om ”misstänkta” reinfektioner. De hade alltså inte så mycket på fötterna att de kunde tala om konfirmerade reinfektioner..
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-29 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in