2021-12-29, 21:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Skåne verkar vara i ledningen.
...efter Danmark, alltså.

Ja, finns en del gränspendling så sprids det ordentligt i Köpenhamn så kommer även Malmö öka.

Löjligt kolla PCR på bron när pendlare åker fritt fram o tillbaka varje dag utan test.
Citera
2021-12-29, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är flera i tråden som vittnat om att de haft covid19 två gånger, utan att vara vaccinerade så jag tror inte man kan dra någon slutsats om det. Att det kan hända vet vi, men frågan är hur stor frekvensen är? Kanske är det så jävla illa att det spelar ingen roll vad vi gör? Jag vet inte, har börjat använda mask igen.

Har en sjuksköterska i min närhet som är dubbelvaccinerad, hon åkte precis på covid men verkar vara på bättringsvägen (jobbar i Danmark) och vi har gett henne mat och godsaker nu under julen. Misstänker det är omikron i hennes fall.

Jag har två kollegor på jobbet som var sjuka våren 2020, men som inte testades vare sig för covid eller antikroppar. En av dem går fortfarande och får hjälp för långtidscovid. Det finns alltså inga bevis för att de verkligen hade covid.

Den ena genomgår klimakteriet nu och hennes besvär påminner mycket om klimakteriebesvär som andra i min närhet har haft. Det är mycket som är oklart beträffande vilka som hade covid våren 2020 och när de sedan reinfekteras är det svårt att veta om de har haft det innan eller inte.
Citera
2021-12-29, 21:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag har två kollegor på jobbet som var sjuka våren 2020, men som inte testades vare sig för covid eller antikroppar. En av dem går fortfarande och får hjälp för långtidscovid. Det finns alltså inga bevis för att de verkligen hade covid.

Den ena genomgår klimakteriet nu och hennes besvär påminner mycket om klimakteriebesvär som andra i min närhet har haft. Det är mycket som är oklart beträffande vilka som hade covid våren 2020 och när de sedan reinfekteras är det svårt att veta om de har haft det innan eller inte.

Varför har de inte gjort ett antikroppstest?
Citera
2021-12-29, 21:46
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag känner tre personer som testat positivt med PCR minst två gånger. Två av dessa, tre gånger, så helt ovanligt är det inte..

Kan även tillägga att jag inte tillhör gruppen ”hysterikor” i tråden, men dessa är personer jag litar på till 100%.
Kan väl säga så mycket som att dessa personer träffar mycket folk och har inte haft möjlighet att sluta resa osv i pandemin..

Men dina exempel hade ju vaccinerat sig emellan? Skrev du tidigare i alla fall?
Citera
2021-12-29, 21:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Finlands tidigare president Martti Ahtisaari vårdas för covid19 på sjukhus, han var även inlagd Mars 2020 för samma. Verkar vara lite si och så med den naturliga immuniteten, iofs är han gammal.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008508015.html

Det är bara bullshit att man skulle få någon långvarig immunitet efter en infektion. Vet flera som blivit infekterade två gånger.
Citera
2021-12-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag känner tre personer som testat positivt med PCR minst två gånger. Två av dessa, tre gånger, så helt ovanligt är det inte..

Kan även tillägga att jag inte tillhör gruppen ”hysterikor” i tråden, men dessa är personer jag litar på till 100%.
Du må lita på dom men jag gör det inte. Att två skulle ha fått verifierad corona tre gånger låter ärligt talat totalt osannolkt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
80 procent av COVID patienter är på sjukhusen av andra anledningar i UK.....

https://youtu.be/OM2VgBm9pTI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är bara bullshit att man skulle få någon långvarig immunitet efter en infektion. Vet flera som blivit infekterade två gånger.
immunitet innebär inte att du får ett steriliserande skydd
Citera
2021-12-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ja du har sagt det men detlär ju vara osannolikt med tanke på att CDC med alla sina resurser inte har kunnat visa på ett enda verifierat fall av reinfektion!
Citera
2021-12-29, 21:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Exaktemundo!
Citera
2021-12-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
80 procent av COVID patienter är på sjukhusen av andra anledningar i UK.....

https://youtu.be/OM2VgBm9pTI
Ja så har det ju i princip varit sedan dag ett av denna plandemi…..
Citera
2021-12-29, 21:58
Medlem
Citat:
Exaktemundo!
Men fortfarande ingen i tråden som har haft verifierad corona två gånger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in