2021-12-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja men det krävs inte mycket, det är det jag ville få fram. Barn kan lätt avfyra ett sådant vapen. Det ser man världen över också, där barnsoldater används.

Hur ofta har du använt ett sånt vapen?
2021-12-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hur ofta har du använt ett sånt vapen?

Jag har inte använt en hagelbössa precis, men de andra vapnen använde jag under drygt 15 månader.
2021-12-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ja men det krävs inte mycket, det är det jag ville få fram. Barn kan lätt avfyra ett sådant vapen. Det ser man världen över också, där barnsoldater används.
Det vapen som sätts i händerna på barn i krig är oftast automatvapen... Just för att dom är lättare att fyra av.. Så du har fel i hur lätt det är att trycka av.
Så det var inte nån kommaåtskjutning..
Det var en ren avrättning som ska generera i ett långt straff.
2021-12-29, 21:52
Medlem
Citat:
Hade inte du varit på rättegången (hovrätten)..
Då vet du, annars blir det ju en trevlig överraskning för dig.
Om du vet... Varför kan du inte tala om vad du vet....
2021-12-29, 22:03
Avslutad
Citat:
Säger du det.. det finns en anledning till att Barths fd Beretta, förevisades i tingsrätten, där samtliga av ledamöterna fick hålla i och trycka av mordvapnet, under ordnade förhållanden och självklart oladdat.
En av ledamöterna hade problem att ens hålla upp vapnet, tänk då på att Lydia stod i över fyra minuter och lade an, tills hon slutligen siktade och sköt, rakt i bröstet på en obeväpnad människa som bad henne att lämna honom ifred.
Tyvärr, ska det tilläggas, att hovrätten missförstått att vapnet skulle förevisas även i hovrätten, utan de fick ta del av inspelningarna från tingsrätten.

Lydia hävdar trots att filmen bevisligen visar vad som hände, att hon råkade komma åt när hon bröt eller slog ihop bössan. Även när åklagaren ifrågasätter att man måste göra någonting innan, osäkra vapnet, käftar Lydia emot, "meh, såg du mig göra det eller?!" Men det måste du ha hört, hennes ångerfyllda sanning? Inte, nej just det, hon känner ingen ånger, annat än för sig själv.
2021-12-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Säger du det.. det finns en anledning till att Barths fd Beretta, förevisades i tingsrätten, där samtliga av ledamöterna fick hålla i och trycka av mordvapnet, under ordnade förhållanden och självklart oladdat.
En av ledamöterna hade problem att ens hålla upp vapnet, tänk då på att Lydia stod i över fyra minuter och lade an, tills hon slutligen siktade och sköt, rakt i bröstet på en obeväpnad människa som bad henne att lämna honom ifred.
Tyvärr, ska det tilläggas, att hovrätten missförstått att vapnet skulle förevisas även i hovrätten, utan de fick ta del av inspelningarna från tingsrätten.

Lydia hävdar trots att filmen bevisligen visar vad som hände, att hon råkade komma åt när hon bröt eller slog ihop bössan. Även när åklagaren ifrågasätter att man måste göra någonting innan, osäkra vapnet, käftar Lydia emot, "meh, såg du mig göra det eller?!" Men det måste du ha hört, hennes ångerfyllda sanning? Inte, nej just det, hon känner ingen ånger, annat än för sig själv.

Varför tvekade hon i hela fyra minuter? Hon lyfte bössan flera ggr och bad han sluta/lägg ned. Innan hon la an och skottet gick av.

Jag trodde det var att han skulle sluta filma, innan jag fick vetskap om hans privata vapen. 14 dgr innan hade han hotat ta sitt liv med densamme.

Vad det en pistol det handlade om?
2021-12-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför tvekade hon i hela fyra minuter? Hon lyfte bössan flera ggr och bad han sluta/lägg ned. Innan hon la an och skottet gick av.

Jag trodde det var att han skulle sluta filma, innan jag fick vetskap om hans privata vapen. 14 dgr innan hade han hotat ta sitt liv med densamme.

Läser ingen av er FUP:en?

Hon säger tydligt när de frågar henne att hon vill att han ska sluta säga åt henne att åka därifrån. Att det är slut.
2021-12-29, 22:40
Avslutad
Citat:

Hon förklarar att han vägrade lyssna, och vägrade ändra sig. Hennes sista fråga var om han menade allvar med att det var slut, sen brann det..

Åter igen, så var Emil obeväpnad, sittandes i sitt uterum med en öl.
Hade Lydia fått honom att Lyda, hade han sluppit Lida och behövt lämna sin barn faderslösa.
2021-12-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Läser ingen av er FUP:en?

Hon säger tydligt när de frågar henne att hon vill att han ska sluta säga åt henne att åka därifrån. Att det är slut.

Det framgår först i slutet på filmen. Men det var väl det vanliga som ingick i bråken, om jag förstått rätt. Dagen efter lät det tvärtom. Men jag var inte där, liksom inget annat vittne.
2021-12-29, 23:49
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

ja men så måste det ju varit!
Han hotade henne med en pistol medan han satt o filma. Hon bönade och bad honom att ta ner den. Efter hon råkat trycka av bössan (säkert jätterädd att han skulle skjuta först) och E vinglat iväg så tar hon upp hans pistol och hmm lägger den vart? Eller kanske E hann gömma den någonstans på vägen ut medans blodet rann? Kanske E t.om hann in till sitt egna vapenskåp och låsa in den först innan han stapplade ut?
Och självklart är L så otroligt rädd för E (kanske hemsöker henne som en ond ande?) så hon väljer att ljuga för polisen att han hade en pistol som han vägrade ta ner när hon bad honom och istället säger att hon ville han skulle sluta säga åt henne att åka därifrån.
Hellre 18 år i fängelse än att bevisa sin "oskuld"
2021-12-29, 23:54
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Det undrar jag med. Är nog en del som undrar detta och vi får sannerligen hoppas att det kommer fram.

Undrar så vart den pistolen tog vägen? Huset hans, var det stängt efter mordet?
2021-12-29, 23:56
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja men så måste det ju varit!
Han hotade henne med en pistol medan han satt o filma. Hon bönade och bad honom att ta ner den. Efter hon råkat trycka av bössan (säkert jätterädd att han skulle skjuta först) och E vinglat iväg så tar hon upp hans pistol och hmm lägger den vart? Eller kanske E hann gömma den någonstans på vägen ut medans blodet rann? Kanske E t.om hann in till sitt egna vapenskåp och låsa in den först innan han stapplade ut?
Och självklart är L så otroligt rädd för E (kanske hemsöker henne som en ond ande?) så hon väljer att ljuga för polisen att han hade en pistol som han vägrade ta ner när hon bad honom och istället säger att hon ville han skulle sluta säga åt henne att åka därifrån.
Hellre 18 år i fängelse än att bevisa sin "oskuld"

Är du nu helt säker på att allt du fått läsa inte bara är ett utdrag av ngt större?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in