2021-12-28, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja åklagaren vill ju varje fall påstå att det är från när Emil sätter på sig sin klocka.
Men som de flesta säkert vet, så är det stor skillnad på ljud.
Och ja, det är från samma kväll som jag har hört. Så ja, då kan det ju ha väldigt stor betydelse.
Vad är det du har hört egentligen? Du var ju inte där? Är det någonting som försvarsadvokaten hittat på men som motbevisats av åklagaren? Detta är ju helt nya uppgifter, förklara gärna.
Är det så att det är bevisat att Emil laddar en av alla sina pistoler, så förtjänade han att skjutas? Är det så du menar?
Är lite förvirrande, dessa unika nya uppgifter som inte framkommit under det halvår som gått sen mordet.
Mycket konstigt, när skulle detta ha spelats upp, menar du?
2021-12-28, 19:00
Medlem
Citat:
Jo, det har ju tagits upp nu i hovrätten liksom.

Så någon du känner har varit i HT och lyssnat på en ljudfil?

Det finns ingen sådan ljudfil med i själva rättegången i TR.
2021-12-28, 19:23
Medlem
Genom att läsa FUP:en kan man också komma till slutsatsen att vapenskåpet i garaget inte var intressant för mordutredningen eftersom polisen inte tog med den i undersökningen.
Ett mord utfördes med ett av vapnena i Lydias vapenskåp. Det brott som har begåtts, och som jag trodde vi diskuterade, är alltså ett mord.
Varken försvarare eller åklagare verkar ha haft några synpunkter på polisens undersökning, eller har jag missat något?
2021-12-28, 21:31
Medlem
Ja efter vad jag har då hört av min vän så är den här infon ny inför hovrätten.
Så det får mig att undra om andra här inne haft rätt när dom har tyckt att den här FUP:en varit tunn och att det verkat som att polisen slutat utreda efter dom hittade filmsnutten på när Lydia sköt.
Och om så är fallet, är det väl en skandal menar jag, att dom inte uträtt ordentligt.

Och NEJ Mumsbulle, ingen förtjänar att skjutas. Inte enligt min mening varje fall.
2021-12-28, 22:47
Avslutad
Citat:
Ja efter vad jag har då hört av min vän så är den här infon ny inför hovrätten.
Så det får mig att undra om andra här inne haft rätt när dom har tyckt att den här FUP:en varit tunn och att det verkat som att polisen slutat utreda efter dom hittade filmsnutten på när Lydia sköt.
Och om så är fallet, är det väl en skandal menar jag, att dom inte uträtt ordentligt.

Och NEJ Mumsbulle, ingen förtjänar att skjutas. Inte enligt min mening varje fall.
Du återkommer till att fupen var tunn..
Ändå har du inte orkat läsa den själv.
Du litar blint på vad en vän har hört under en förhandling, är du säker på att din vän inte missuppfattat någonting? Av vilken anledning var din vän på plats?
Jag undrar om du tror på vad du själv skriver? Det är så motsägelsefullt.
Den "Emil" som du beskriver är inte den person som mördades iallafall.
2021-12-28, 22:54
Medlem
Vad tar man reda vad som sagts i hovrätten?
Ängeln har åter ju kommit med nya uppgifter som eventuellt skuldgör Emil.
Ingenting som hen påstått har kunnat verifierats. Vad kom hovrätten fram till då? Ljud av en klocka eller en pistol som laddas med kulor?
Menar du ängeln att ljudfilen visar att han suttit med en laddad pistol mot Lydia när han blev stjuten? Eller vad vill du få fram?
Menar du att hon avrättade Emil i självförsvar?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-28 kl. 22:58.
2021-12-28, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad tar man reda vad som sagts i hovrätten?
Ängeln har åter ju kommit med nya uppgifter som eventuellt skuldgör Emil.
Ingenting som hen påstått har kunnat verifierats. Vad kom hovrätten fram till då? Ljud av en klocka eller en pistol som laddas med kulor?
Menar du ängeln att ljudfilen visar att han suttit med en laddad pistol mot Lydia när han blev stjuten? Eller vad vill du få fram?
Vill du

Protokoll från hovrätten är inte färdigt ännu, kommer bli klart i samband med domen.
Domen kommer i övermorgon.
Lydia är kvar i häktet.
Tror att det är ett avbrutet halmstrå som den nya försvarsadvokaten försökt dra i.
Precis som att hon vill skylla Lydias handlingar på skolan..
Vad ängeln påstår är hörsägen, inget att bry sig om.
Att hon tillskriver brottsoffret så mycket skit, hyllar förövaren, samtidigt som hon vill låta flashback få veta att hennes framtida livskamrat mördats..
Kokobängsylta
2021-12-29, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hovrättsdom meddelas 30/12
Hon sitter häktad

fortfarande häktad? trodde att domen hade kommit redan, 18 år?
2021-12-29, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du skriver att Lydia inte snackar runt, det känns lite väl godtroget, med tanke på att flera av varandra oberoende källor har bekräftat att Lydia mer än gärna skröt om sina bravader? Det var inte bara så att hon satt som en oskyldig 13-åring, helt ovetandes om vad som skulle ske, eller hur?
Hon är stolt över att hon "kom undan", hon var högst delaktig. Kanske var det då hon siktade mot en människa för första gången? Var det som Lida, hon deltog? Saker man gjort sig skyldig till försvinner inte bara för att man byter namn.
Hennes ömme fader har också bytt namn, varför? Vad blir bättre?
Du påstår dig känna Lydia, är du säker på det?
Varför sket hennes föräldrar i henne? Det var ju så att de sökte sig till Järna och flumskolan, eller hur? Det var deras mål i livet, leva fritt, fri sex, fria örter, fri uppfostran, naturliga droger, osv.
Vad tycker du om resultatet?
Borde inte föräldrarna ta ansvar?
Bara för att man skiljer sig, upphör inte föräldraansvaret.
Hur kommer det sig att Lydias föräldrar såg ner på Emils föräldrar i tingsrätten?
Vem fan tar med fika in på en rättegång där ditt barn är åtalad för mord?!
Ta en kaka till?

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tala för dig själv!
Du beter dig som en barnunge som bölar i varje inlägg och har sen dag ett attackerat alla som har ngt att säga. Alla ska tystas som försöker få reda på svar. Du hugger efter alla som har en annan åsikt eller som försöker hitta svaren. Du och din polare Vemgalen har försökt tysta alla. Nu skrev jag om ljudfilen och direkt sätter du igång. Du ska styra denna tråd som en obstinat unge som inte får vad den pekar på.

Vad är det du inte fått bekräftat? Hon är ingen som snackar runt, fatta det enkla i det!!

Rånet du snackar om, hon var ihop med denna grabb. Hon var 13 år. Hon satt kvar i bilen. Hade kanske inte så mycket erfarenhet av livet precis. Men hon gjorde INGET rån!
Kan du Captainspiced, som känner Lydia så väl, förklara så att en så korkad person som jag, förstår?
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-12-29 kl. 10:06.
2021-12-29, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
fortfarande häktad? trodde att domen hade kommit redan, 18 år?
Tingsrätten dömde till 18 år, nu är det hovrättsdomen vi väntar på, eftersom Lydia överklagade och endast anser sig vara vållande till Emils död..
2021-12-29, 10:04
Avslutad
ok tack!

vållande..tss hon sköt helt iskallt!!

fattar inte varför det daltas kring henne, många här i tråden försvarar
2021-12-29, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
ok tack!

vållande..tss hon sköt helt iskallt!!

fattar inte varför det daltas kring henne, många här i tråden försvarar
Nej, det är riktigt märkligt att någon försöker lägga skuld på brottsoffret och försvarar den som utan rimligt tvivel sköt för att döda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in