2021-12-29, 10:22
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Haha, på en toa i en klubb.

En bitter psykbrud brud som sätter dit honom för att hon blev lite kränkt efter att han dissade henne?

Blir han friad så kan det bli förtal tillbaka mot bruden.

Men hans karriär är sannolikt över redan.

Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Hur hamnade hon på samma toalett som han?
Hur gick det till när hennes byxor åkte ner? Bankade hon på dörren och ville ut?
Finns det någon som sett dem gå in där tillsammans? Varför? Osv...

Var har det framkommit att det har skett på en toalett då? Tycker att jag har hängt med i skapligt i tråden i alla fall.
Citera
2021-12-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var har det framkommit att det har skett på en toalett då? Tycker att jag har hängt med i skapligt i tråden i alla fall.

Att brottsplats är satt som Oxid talar väl antagligen för det. Det alternativt att det har skett efter stängning men då bör de första alternativet vara det mest logiska.
Citera
2021-12-29, 10:24
Medlem
Citat:
Hur hamnade hon på samma toalett som han?
Hur gick det till när hennes byxor åkte ner? Bankade hon på dörren och ville ut?
Finns det någon som sett dem gå in där tillsammans? Varför? Osv...

Bara för att ingen här har svar på dom frågorna så betyder det inte att det finns frågetecken om en våldtäkt skett eller inte.

OM det är så att händelsen skett på en toalett så är det bara två personer som vet vad som hänt där inne. Det gör att det många gånger är svårt att väcka åtal för våldtäkt.

Men att han sitter häktad OCH dessutom blivit omhäktad tyder på att polis och åklagare minst sagt har något att gå på. Annars skulle tingsrätten aldrig besluta om häktning.

Kan tänka mig att det bevis i form av skador, övervakningsfilm eller vittnesuppgifter.
Citera
2021-12-29, 10:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
FN har ju kritiserat Sverige för att uppklarningsgraden är 5%, att få kvinnor vågar anmäla och att brotten inte utreds ordentligt. Inget nytt.

https://www.expressen.se/nyheter/fn-kommitte-kritiserar-straffrihet-vid-sexbrott/
Expressen?
Du fattade inte själv att logiken där är bakvänd?
Nej, FN har inte kritiserat Sverige för detta. Att uppklarningsprocenten är 5% betyder inte att få kvinnor anmäler. Det betyder tvärtom att väldigt många anmäler och att man inte kan styrka brott.

Det är väldigt många fler kvinnor som vågar anmäla än män och pojkar.
Hur stort märkertalet är har du inte den blekaste aning om.
Varför?

Polisen säger att det är väldigt många våldtäktsanmälningar man direkt kan kasta i papperskorgen för att de helt enkelt inte är våldtäkt. Berättelserna hänger inte ihop, helt enkelt.

Och med detta sagt, kan du få en annan Expressenartikel av mig:
https://www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/
Citera
2021-12-29, 10:27
Bannlyst
Känns rätt idiotiskt att en B Kändis vill förstöra sitt ryckte osv för en svettig mus.

Detta lutar enligt mig på att en tjej har velat haft sex och sen ångrat sig.
Citera
2021-12-29, 10:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallorona123
Bara för att ingen här har svar på dom frågorna så betyder det inte att det finns frågetecken om en våldtäkt skett eller inte.

OM det är så att händelsen skett på en toalett så är det bara två personer som vet vad som hänt där inne. Det gör att det många gånger är svårt att väcka åtal för våldtäkt.

Men att han sitter häktad OCH dessutom blivit omhäktad tyder på att polis och åklagare minst sagt har något att gå på. Annars skulle tingsrätten aldrig besluta om häktning.

Kan tänka mig att det bevis i form av skador, övervakningsfilm eller vittnesuppgifter.
Hur ser det ut på Oxids toalett?
Tror du att de filmar på toaletten?
Vittnesuppgifter?
Är det från händelsen eller från en vän man pratat med dagen efter (sk hörsägen/skvaller)?
Ska vi verkligen döma folk för brott baserat på skvaller nu?
Eller är det en av dessa galna karriäråklagare som fått fallet och vill statuera exempel mot "Patriarkatet"?
Är det Massi Fritz, som fått målsägandebiträdejobbet?
Då får vi nog förvänta oss en kraftigt saltad nota också.
Och hon kommer inte göra sig någon brådska, för ju längre han får ruttna där han är, desto mer kan hon ta betalt.
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-12-29 kl. 10:36.
Citera
2021-12-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Kan du nämna några bättre sätt att hämnas på än att anmäla någon för våldtäkt mtp hur mycket det kan förstöra för personen som blir anmäld?
Finns inget som säger att tjejen kommer att bli uthängd heller, kommer det fram att det var en lögn så är det bortglömt om ett år.

Josef är tatuerare, enbart det yrket gör att han får ligga oerhört mycket, "influencer", pengar, jag har svårt att tro att han skulle våldta någon men vem vet, enligt mig är det mer troligt att det är något psyko till brud som ångrat sig i efterhand eller blivit arg för att han dissat henne efter de knullat, har han nu våldtagit henne så får vi såklart hoppas på att han åker dit men jag är väldigt skeptisk fram tills det kommer fram ordentliga bevis.
// Det känns ju skönt att hörs att tatuerare inte är våldtäktsmän , jag har bara en undran finns det några andra yrken som inte heller är det?
Jag tror att det ej handlar om vilket yrke man har utan mer om man är störd i huvudet typ.
Citera
2021-12-29, 10:34
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilspils92
Att brottsplats är satt som Oxid talar väl antagligen för det. Det alternativt att det har skett efter stängning men då bör de första alternativet vara det mest logiska.

Men än den ena än den andra skriver ju som att de vet det, han kan ju likväl ha stått bakom BO i något mörkt hörn och fört ner handen i byxorna och inventerat lite.
Senast redigerad av halaltarzan 2021-12-29 kl. 10:39.
Citera
2021-12-29, 10:37
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Så är det, det jag menar är att logiskt sätt bör risken för att någon våldtar någon när denne har 50 olika tjejer i DM som vill suga dennes kuk minska drastiskt.

Josef verkar dessutom relativt ödmjuk och skön, och då hatar jag generellt både blattar och alla som har med PH/ex on the beach att göra.

I beg to differ när det gäller "ödmjuk och skön "

Alla som han anser vara under honom " i rang" behandlas som skit
alla som han behöver för sin s.k karriär behandlas som kungar. Skitstövel helt enkelt.

Dom lär väl topsa honom och jag skulle bli NOLL förvånad om han kan kopplas till andra
ouppklarade fall.

Om han döms kan vi väl hoppas på utvisning efter verkställt straff. Vad är det ? Azerbadian, Turkmenistan, Tjetjenien ?
Citera
2021-12-29, 10:44
Medlem
Citat:
Hur ser det ut på Oxids toalett?
Tror du att de filmar på toaletten?
Vittnesuppgifter?
Är det från händelsen eller från en vän man pratat med dagen efter (sk hörsägen/skvaller)?
Ska vi verkligen döma folk för brott baserat på skvaller nu?
Eller är det en av dessa galna karriäråklagare som fått fallet och vill statuera exempel mot "Patriarkatet"?
Är det Massi Fritz, som fått målsägandebiträdejobbet?
Då får vi nog förvänta oss en kraftigt saltad nota också.
Och hon kommer inte göra sig någon brådska, för ju längre han får ruttna där han är, desto mer kan hon ta betalt.

Alla vet att övervakningsfilm aldrig finns på toaletter så skippa dumma frågor.

Vittnen kan vara folk som stått utanför en toalett och hört saker? Kanske någon som öppnat dörren?

Det är fakta att han sitter häktad för våldtäkt. Och det är fakta att man inte häktas om det inte är på den högre misstankegraden, på sannolika skäl. Ingen häktas på grund av skvaller.
Citera
2021-12-29, 10:48
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallorona123
Alla vet att övervakningsfilm aldrig finns på toaletter så skippa dumma frågor.

Vittnen kan vara folk som stått utanför en toalett och hört saker? Kanske någon som öppnat dörren?

Det är fakta att han sitter häktad för våldtäkt. Och det är fakta att man inte häktas om det inte är på den högre misstankegraden, på sannolika skäl. Ingen häktas på grund av skvaller.
Nej, det är fakta att han sitter misstänkt för våldtäkt.

Och du, vill du kritisera mig för sånt du säger nu?

När det kommer till skvaller döms folk på det numera.
Tror du imig inte får du ta det med Alexander Bard.
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-12-29 kl. 10:51.
Citera
2021-12-29, 10:55
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
FN har ju kritiserat Sverige för att uppklarningsgraden är 5%, att få kvinnor vågar anmäla och att brotten inte utreds ordentligt. Inget nytt[/url]

Jag har hört den siffran, men vad jag syftade på var att implikationen av ”95% går fria” är att vederbörande synes anse att 100% av alla som anmäls är skyldiga men enbart 5% fälls för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in