2021-12-28, 22:47
Medlem
Varför ljuger läkaren om att "vaccinet" räddat miljoner? Om 1 miljon skulle dö av corona i Sverige så är alltså dödligheten 10%. Går inte att ta en sån lögnare på allvar.
2021-12-28, 22:48
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kanske för att om du jämför med hur många som dött med vaccinet respektive dem med sjukdomen? Sålla ut för att det passar dig?

Nej jag menar allvar utifrån vad du skrev. Varför sålla ut biologiska nitlottar medelst vaccin istället för virus? Samma sak.
2021-12-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Rätt högt ändå om allvarlig biverkning är till exempel blodproppar eller en autoimmun åkomma.
Så här definierar de:
Vad är en allvarlig misstänkt biverkning?
En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse.
2021-12-28, 22:52
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Nej jag menar allvar utifrån vad du skrev. Varför sålla ut biologiska nitlottar medelst vaccin istället för virus? Samma sak.
Du tänker helt rätt. Han försökte vara edgy utan att tänka längre än näsan räckte.
2021-12-28, 23:07
Medlem
psykoshippiens avatar
Miljoner räddade, i Sverige? Nej, jag gissar att doktor handfull räknar på hela världen.

Lågt räknat har alltså fem ("en handfull") dött i Sverige. 2500 direkt kopplade dödsfall för att rädda hela världen, big pharma är tvärnöjda...
Senast redigerad av psykoshippien 2021-12-28 kl. 23:11.
2021-12-28, 23:11
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isknack
En handfull personer dör av vaccinet och foliehattarna får då för sig att det är säkrare att ta sin risk med ett virus som dödar i snitt 0,66% av alla som får det.

Haha 0,66%? Jaadu, 0,66% död med corona för 80+ kanske. För de flesta pratar vi om ett gäng nollor efter kommatecknet innan det kommer en siffra. Det pågår ingen pandemi för folk som inte är gamla, feta, rökare eller sjuka.
2021-12-28, 23:13
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
En handfull? Runt 400 vaccindöda har jag läst?
Vart då?
2021-12-28, 23:16
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Vad menar du när du skriver att ”död inte är en biverkning av dessa vacciner”? För vissa är det det jo. De utreder dödsfall och anmälda biverkningar för fulla muggar.
Och jag skulle vilja vidhålla att ett enda dödsfall av ett vaccin som så aggressivt pressas på befolkningen med orden ”säkert”, ”beprövat” och ”ta ditt ansvar” är ett dödsfall för mycket. Det ska inte hända helt enkelt.
Finns det NÅGON medicin, någonsin framtagen, som inte orsakat ett enda dödsfall?
2021-12-28, 23:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Haha 0,66%? Jaadu, 0,66% död med corona för 80+ kanske. För de flesta pratar vi om ett gäng nollor efter kommatecknet innan det kommer en siffra. Det pågår ingen pandemi för folk som inte är gamla, feta, rökare eller sjuka.

Ja bara gamlingar som dör. Dom ska ju ändå dö snart så vem bryr sig, tycker antivaxxers. Men att mindre än 0,0001% dör av vaccinet det är fruktansvärt typ!
2021-12-28, 23:28
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ja bara gamlingar som dör. Dom ska ju ändå dö snart så vem bryr sig, tycker antivaxxers. Men att mindre än 0,0001% dör av vaccinet det är fruktansvärt typ!

Nej, det är argumentet som vaxxers använder, när man påpekar att äldre dör trots att de är vaccinerade.
2021-12-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Eller åt andra hållet. Ett sådant argument kan manipuleras i det oändliga.

Hur? Andelen bekräftade fall covid kan endast vara mycket lägre än antalet faktiska fall.
2021-12-28, 23:29
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Finns det NÅGON medicin, någonsin framtagen, som inte orsakat ett enda dödsfall?

Det vet jag inte. Om ett läkemedel riskerar att leda till allvarliga biverkningar eller död för den som intar detta så måste hur som helst risk kontra nytta beaktas. Det görs inte i dagsläget med dessa vacciner. Det är också synnerligen oetiskt att uppmana och pressa friska individer utan behov av läkemedlet att ta det ”för andras skull” utan att faktiskt upplysa personerna om att en risk finns involverad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in