2021-12-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Egentligen tycker jag inte att man kan ställa antal döda i covid mot antal döda av vaccin. Covid är en sjukdom som för vissa har en dödlig utgång. Vaccin ska vara ett förebyggande skydd, och det ska inte ge en enda död person. En enda vaccindöd, speciellt en person som troligen hade klarat covid bra, är en person för mycket.

Det hade ju varit trevligt om så skulle vara fallet. Precis lika trevligt som om en rosa enhörning hade kommit och väckt mig på morgonen och mina fiser luktat citron.

All medicinsk behandling kommer med biverkningar. All, så även vacciner.
Nu är dock inte "död" någon biverkning av dessa vacciner, så jag undrar vilket stöd den här läkaren har för sitt uttalande.
2021-12-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
15340 döda med covid i Sverige
1294560 bekräftade fall med covid i Sverige

Det ger ca 0.012% i risk då har man inte tagit hänsyn till riskgrupper. Risken är alltså högre i riskgrupper och lägre för övriga.

Datan jag räknade med kommer från c19.se idag.
Det är ca 1,2%, din grundskole-drop out.
2021-12-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
15340 döda med covid i Sverige
1294560 bekräftade fall med covid i Sverige

Det ger ca 0.012% i risk då har man inte tagit hänsyn till riskgrupper. Risken är alltså högre i riskgrupper och lägre för övriga.

Datan jag räknade med kommer från c19.se idag.

Nej det ger inte 0,012% risk!

Risken är 15340/1294560 ≈ .0,012

Skall man uttrycka detta i procent så måste man multiplicera med 100 och risken blir då 1,2%.

edit: pucken i tvåan
2021-12-28, 22:32
Medlem
Såg precis en sida där Pfeizers minst sagt magra studier av verkan och biverkningar gås igenom. Intressant. Materialet finns som video och pdf.
https://www.canadiancovidcarealliance.org/media-resources/the-pfizer-inoculations-for-covid-19-more-harm-than-good-2/
2021-12-28, 22:35
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det hade ju varit trevligt om så skulle vara fallet. Precis lika trevligt som om en rosa enhörning hade kommit och väckt mig på morgonen och mina fiser luktat citron.

All medicinsk behandling kommer med biverkningar. All, så även vacciner.
Nu är dock inte "död" någon biverkning av dessa vacciner, så jag undrar vilket stöd den här läkaren har för sitt uttalande.

Vad menar du när du skriver att ”död inte är en biverkning av dessa vacciner”? För vissa är det det jo. De utreder dödsfall och anmälda biverkningar för fulla muggar.
Och jag skulle vilja vidhålla att ett enda dödsfall av ett vaccin som så aggressivt pressas på befolkningen med orden ”säkert”, ”beprövat” och ”ta ditt ansvar” är ett dödsfall för mycket. Det ska inte hända helt enkelt.
2021-12-28, 22:36
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Egentligen tycker jag inte att man kan ställa antal döda i covid mot antal döda av vaccin. Covid är en sjukdom som för vissa har en dödlig utgång. Vaccin ska vara ett förebyggande skydd, och det ska inte ge en enda död person. En enda vaccindöd, speciellt en person som troligen hade klarat covid bra, är en person för mycket.

Värt att tänka på att 1-2 per 100 000 dör till följd av barnvaccinationsprogrammet med i Sverige.
2021-12-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531

Får man kalla sig överläkare och uttala sig såhär. Är detta en sketch..? Som sagt jag får Nile city vibbar, det hade varit humor om det inte var så jävla sjukt

Förvånansvärt få som fått allvarliga biverkningar - så man hade väntat sig ännu mer alltså, är det det han påstår..

Detta är alltså vad man tryckt i era vänner och familjer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskare-en-vaccindos-racker-for-barn-som-har-haft-covi
Kolla den här då.

"Vi vet ju inte vad de långsiktiga effekterna är. " Följt av "vaccinen är väldigt säkra" medan hon skakar på huvudet..

Detta är uttalande är pladder för offentligheten medan för sig själv och sin familj och sina kompisar är det andra råd som gäller.
Senast redigerad av larsjohansson 2021-12-28 kl. 22:39.
2021-12-28, 22:38
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

I dagens Coronanyheter får läkaren Johan Styrud tittarfrågan:

Johan svarar:

Reporten frågar:

Johan svarar:

På frågan om biverkningar svarar Johan:

Diskutera:
Varför svarar inte Läkaren Johan på frågorna?
Vad är en handfull?

Skicka gärna följdfrågor till SVT.

En handfull ..

” något av en storlek som får plats i en hand eller något i en kvantitet jämförbar med antalet fingrar på en hand”
2021-12-28, 22:42
Medlem
Citat:
Vad menar du när du skriver att ”död inte är en biverkning av dessa vacciner”? För vissa är det det jo. De utreder dödsfall och anmälda biverkningar för fulla muggar.
Och jag skulle vilja vidhålla att ett enda dödsfall av ett vaccin som så aggressivt pressas på befolkningen med orden ”säkert”, ”beprövat” och ”ta ditt ansvar” är ett dödsfall för mycket. Det ska inte hända helt enkelt.

Död är inte en biverkan som är upptagen i Fass, vilket betyder att man inte kunnat säkerställa att vaccinet dödad någon med tillräcklig säkerhet.

Det skulle som sagt vara jättekul om så skulle vara fallet, men ett sådant mål skulle som sagt innebära att vi skulle få lägga ner nästan all sjukvård, förutom kanske fysio/arbetsterapi. Ganska tufft läge, enligt mig.
2021-12-28, 22:44
Medlem
Allvarlig biverkning: 1 på 852

Dödsfall: 1 på 22440

Enligt Läkemedelsverket.
2021-12-28, 22:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Varför resonerar man inte likadant med viruset? Sålla ur alla med ett svagt immunförsvar, det är väl toppen för den stora majoriteten.

Kanske för att om du jämför med hur många som dött med vaccinet respektive dem med sjukdomen? Sålla ut för att det passar dig?
2021-12-28, 22:47
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Allvarlig biverkning: 1 på 852

Dödsfall: 1 på 22440

Enligt Läkemedelsverket.

Rätt högt ändå om allvarlig biverkning är till exempel blodproppar eller en autoimmun åkomma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in