Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
Har nu läst hela Melinda Jacobs bok.
Synd om mig, synd om mig, synd om mig. Slut. Hon har dock varit ärlig i boken. Soc hade nästintill lovat att Melinda skulle få ha Esmeralda hela uppväxten. Redan innan hon fick hem E eller visste något om föräldrarna hade hon det som krav. One way in, no way out.
Es bioföräldrar är hemska människor och ska inte vara i närheten av barn. Melinda verkar ta hand om barnen bra. Det ursäktar ändå inte hennes beteende. Hon har sedan dag ett motverkat all form av umgänge med bioföräldrarna. Säger rakt ut att E är hennes och att hon aldrig ska flytta. Vidrig människa. Erkänner till och med att hon var utanför bioföräldrarna och spanade och tänkte kidnappa tillbaka E. Efter Es död har hon horat ut sig till varenda TV-soffa och gör allt för att profitera på Es död.
Stackars stackars E.
Melinda må vara som hon vill. Men i detta fall hade ju både hon och soc rätt. Bio föräldrarna var ju bevisligen hemska människor som aldrig borde kommit i närheten av barn. Med facit i handen skulle väl heller inga umgängen skett.
Hon kände ju vidare rätt när hon var så orolig att hon åkte till Norrköping och var utanför lägenheten. Men som sagt, detta är inget allmänt försvar av Melinda. Jag tycker hon profiterat på Esmeralda död.