2021-12-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det är långt ifrån avgjort.

Anna gick vidare från semi på tid och då hade hon bättre hjälp än vad Johanna hade i sin semi.
Anna verkar ha problem med orken om och när hon tar sig till final.

Det var exakt samma, fast omvända, som gav Hagström VM-platsen ifjol. Därmed bör saken vara utagerad.

Jag tror Dyvik kommer få svårt imorgon då hon kommer direkt från lågland och har tagit ut sig mer än vad kroppen är van vid. Att återhämta sig till en topprestation redan imorgon är därför osannolik. Men efter det tror jag Dyvik kommer utklassa Hagström över resten av TdS. Och kanske ge Kalla en ordentlig match om platsen som fjärde distansåkare?

För bästa prestation i OS borde Dyvik få besked redan nu och avbryta. Men då kvalificerar hon sig inte för distansloppen. Svår avvägning…

Lindström var en besvikelse idag. Lundgren godkänd, speciellt med tanke på hennes säsongsupptakt. Kanske kan ge Kalla/Dyvik en match som distansåkare?
Citera
2021-12-28, 18:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida hade räknat med att gå vidare så därför avböjde hon intervjuer. Ett rent missförstånd.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-om-nobben-ett-missforstand

Missförstånd, ja det vore något det. Hon säger ju själv:
Vi har fått förklarat för oss att vi inte behöver prata med media innan tävlingen är över.
Tävlingen var över för hennes del och det visste hon. Hon höll sig undan och använde den ihåliga förklaringen som försvar.
Citera
2021-12-28, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Det var exakt samma, fast omvända, som gav Hagström VM-platsen ifjol. Därmed bör saken vara utagerad.

Jag tror Dyvik kommer få svårt imorgon då hon kommer direkt från lågland och har tagit ut sig mer än vad kroppen är van vid. Att återhämta sig till en topprestation redan imorgon är därför osannolik. Men efter det tror jag Dyvik kommer utklassa Hagström över resten av TdS. Och kanske ge Kalla en ordentlig match om platsen som fjärde distansåkare?

För bästa prestation i OS borde Dyvik få besked redan nu och avbryta. Men då kvalificerar hon sig inte för distansloppen. Svår avvägning…

Lindström var en besvikelse idag. Lundgren godkänd, speciellt med tanke på hennes säsongsupptakt. Kanske kan ge Kalla/Dyvik en match som distansåkare?

Johanna Hagström kom med till VM för att hon visade att hon kan vara på pallen. Hon var 2:a i Ulricehamn och sedan 4:a i VM. Dyvik har kört ca 5O VC-lopp på sina 6 säsonger i VC. Hon har aldrig varit på pallen..och kommer inte att komma på någon pall i något OS. En Hagström som är formtoppad till OS kämpar om medaljerna,

Dyvik har redan varit med i ett OS och kom 12:a. Det är för dåligt i ett svenskt landslag anno 2022.
Citera
2021-12-28, 19:22
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelleftesonen
Calle ute och kritiserar uttagningen och den tidiga petningen av Gustav Berglund (och han själv från sprinten). Måste säga att det är helt rätt; Hur kan de påstå att Häggström och Persson är så pass givna att TDS inte ska räknas in?
Persson tycker jag inte är några konstigheter. Han klarade SOK kriterier i kvalperioden vilket ingen annan klarade och får ett tidigt klartecken för att kunna prestera på OS. Att Häggström av samma anledning får klartecken till OS (som stafettslternativ) är väl rimligt. Däremot om han ska åka just sprinten kunde man avvaktat (men då hade han iofs kanske velat åka touren för att prestera idag).

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Missförstånd, ja det vore något det. Hon säger ju själv:
Vi har fått förklarat för oss att vi inte behöver prata med media innan tävlingen är över.
Tävlingen var över för hennes del och det visste hon. Hon höll sig undan och använde den ihåliga förklaringen som försvar.
Jag tror de går genom den zonen direkt efter målgång så hon visste nog inte att tiden inte skulle räcka då.
Citera
2021-12-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Dyvik is way out of my league

Man kan nästan tro att du har nåt personligt emot nån *asg*
Citera
2021-12-28, 19:29
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kan man inte tänka sig en gammal hederlig duell med skarpladdade vapen för att avgöra vem som får åka OS?. Förloraren får åka hem i en likkista.
Citera
2021-12-28, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det är långt ifrån avgjort.

Anna gick vidare från semi på tid och då hade hon bättre hjälp än vad Johanna hade i sin semi.
Anna verkar ha problem med orken om och när hon tar sig till final.

Hagström ligger 5:a I sprintcupen och Dyvik 13:e. Självklart det är inte avgjort🙂 Man måste skicka den som man tror kan prestera bäste och har bäst potential att nå pallen. Det är medaljer vi kämpar om.
Citera
2021-12-28, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Man kan nästan tro att du har nåt personligt emot nån *asg*

Det är larvigt. Vet ni varför Gustav Eriksson blev uttagen till tds?? Jo, har ni hört.. de ville att Gustav skulle vara med när Anna fyller år 31 december..🙂..de ville göra Anna glad. Det är sant.
Citera
2021-12-28, 19:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Jag tror de går genom den zonen direkt efter målgång så hon visste nog inte att tiden inte skulle räcka då.

Hur kunde Ebba svara på frågan då? Det var ju ett bra tag mellan hon gick i mål och hennes tid inte heller räckte.

Hur som helst borde spelreglerna mellan press och aktiva vara överenskomna på förhand. Det har inte varit fallet här.
Citera
2021-12-28, 19:52
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur kunde Ebba svara på frågan då? Det var ju ett bra tag mellan hon gick i mål och hennes tid inte heller räckte.

Hur som helst borde spelreglerna mellan press och aktiva vara överenskomna på förhand. Det har inte varit fallet här.
Jag vet inte men hon startade senare och hade kanske inte så bråttom. Däremot så brukar de flesta intervjuer ske minuterna efter de gått i mål. Håller med om att det borde vara tydligt vad som gäller och att Frida själv borde insett att hon ska gå tillbaka när hon förstått att hon inte gick vidare.
Citera
2021-12-28, 19:53
Bannlyst
Jag vill bara upprepa. Man kör om MEDALJER i OS. Dyvik har på FEMTIO försök aldrig på pallen i VC ( inklusive OS) aldrig varit på pallen.

Hagström har varit på pallen vid TVÅ tillfällen i fristil stil ( samt några i klassiskt). Hagström ligger också 5:a i sprintcupen och Dyvik på 13:e plats.

Dyvik är inte ens med i landslaget. Det är ingen socialt event där alla skall få vara med..och att man nu skall få vara med fast man inte varit med vid tidigare mästerskap innan.

Det är den åkare som har högst potential att kunna nå en medalj som skall köra i OS.
Citera
2021-12-28, 19:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Jag vill bara upprepa. Man kör om MEDALJER i OS. Dyvik har på FEMTIO försök aldrig på pallen i VC ( inklusive OS) aldrig varit på pallen.

Hagström har varit på pallen vid TVÅ tillfällen i fristil stil ( samt några i klassiskt). Hagström ligger också 5:a i sprintcupen och Dyvik på 13:e plats.

Dyvik är inte ens med i landslaget. Det är ingen socialt event där alla skall få vara med..och att man nu skall få vara med fast man inte varit med vid tidigare mästerskap innan.

Det är den åkare som har högst potential att kunna nå en medalj som skall köra i OS.

Inget av det du kommer med är relevant för uttagningen till OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in