2021-12-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hjärtmuskelinflammation är en biverkning på vaccinet som särskilt drabbar yngre.
Ringer det nån klocka?

Unga fräscha idrottare som inte riskerar att få nån svår sjukdom av coviden, ska behöva tvingas att riskera karriären pga vaccinskador.

Det är tokigheter.

Så vad ska ni på vaccinkanten göra nu? Göra ett nytt vaccin och vaccinera alla igen mot omnicron?

Hjärtmuskelinflammation är också en bieffekt av Covid 19.

https://www.lakemedelsvarlden.se/fler-fick-myokardit-av-covid-19-an-av-vaccin/
Citera
2021-12-28, 18:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Gick en sväng på stan tidigare idag. Ingen bryr sig längre. Någon enstaka går med munskydd. Såg inga munskydd på bussarna. Ingen kontrollant i affärerna. Folk beter sig precis som vanligt. Fikar, skrattar, kramas.

Mycket glädjande och hoppingivande! Folk verkar helt enkelt inte vara rädda längre. Det är en helt annan stämning nu mot ett år sedan. Jag tror faktiskt inte covidpsykopaterna kommer så mycket längre med det här i Sverige.

Jag tror och hoppas att vi går mot ljusare tider 2022. Visst kommer några sista dödsryckningar komma från regimen, men uppenbarligen har folk ledsnat på vansinnet.

Risken är att det slår tillbaka. Jag är allvarligt oroad. Folk tänker nog att de är vaccinerade, men många har nog minst 6 månader gammalt skydd och då har man nog inget vidare skydd längre. Har visat sig i många andra länder, så jag tror det kommer att hända även i Sverige.
Citera
2021-12-28, 18:15
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Hjärtmuskelinflammation är en biverkning på vaccinet som särskilt drabbar yngre.
Ringer det nån klocka?

Unga fräscha idrottare som inte riskerar att få nån svår sjukdom av coviden, ska behöva tvingas att riskera karriären pga vaccinskador.

Det är tokigheter.

Så vad ska ni på vaccinkanten göra nu? Göra ett nytt vaccin och vaccinera alla igen mot omnicron?
Har du någon jävla källa på att det var hjärtmuskelinflammation han hade? Eller hittar du bara på?

Du tycker det känns troligt att man blir spelklar 2 veckor efter en hjärtmuskelinflammation?

Satan vad nyfiken jag är på vart ni blir matade med all jävla skit!
Är det Putins drängar som fyller era forum med konspirationsteorier?
Citera
2021-12-28, 18:19
Bannlyst
Citat:
Lika bra att sluta bryr sig. Media ger en felaktig bild av allt ända sedan början så bara å stänga av skiten.

Omnicron verkar bara harmlös, så vi kan avsluta detta stoj med ett vanligt förkylning till sist.

Problemet är ju att regeringen inte vill göra så. De kommer att fortsätta med sina olika steg och vaccinpass så länge andra EU-länder, som egentligen inte är jämförbara med vårt land, behöver behålla dem.
Citera
2021-12-28, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Risken är att det slår tillbaka. Jag är allvarligt oroad. Folk tänker nog att de är vaccinerade, men många har nog minst 6 månader gammalt skydd och då har man nog inget vidare skydd längre. Har visat sig i många andra länder, så jag tror det kommer att hända även i Sverige.

Fast jag skulle inte vara förvånad om det visade sig att halva Sverige har naturlig immunitet redan. Det var ju massor av människor som var sjuka första våren innan det började testas. Då ligger vi nog ganska bra till.
Citera
2021-12-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hjärtmuskelinflammation är också en bieffekt av Covid 19.

https://www.lakemedelsvarlden.se/fler-fick-myokardit-av-covid-19-an-av-vaccin/

Jo såklart att läkemedelsindustrin går ut och säger det.

Inget får ju trumfa deras kassakossa.
Citera
2021-12-28, 18:28
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Det finns ändå inget man kan göra. Och jag förstår inte varför du inte gläds? Nu har vi en mutation som tydligt är mycket mildare, den sätter sig inte i djupare lungvävnad utan mest i bronkiterna och övre luftvägarna, precis som en förkylning. Den kliniska bilden är mycket mild, vi har gott om data för att slå fast den saken.

Den är också extremt smittsam, som vi ser på smittokurvorna, men dödstalen fortsätter att vara mycket låga och inom normalen för ett helt vanligt år. Eftersom den har ett r0 som verkar vara högre än mässling, , så finns det således absolut noll och ingenting vi kan göra åt smittspridning. Verkligen NOLL! Men det spelar ingen roll, det är snarare positivt.

Det är helt enkelt naturens egna vaccin, så att så många som möjligt blir smittade av den här snuvan är något positivt. Viruset kommer uppnå equlibrium och gå in i en endemisk fas, och bli som vilken förkylning som helst och försvinna som ett bakgrundsbrus bland alla andra irriterande luftvägsvirus som kommer och går varje vinter.

Det är dags att folk släpper sin oro, börjar leva sina liv som vanligt, och försöka få tillbaka en positiv framtidstro. Världen gick inte under, viruset var i det stora hela ganska milt, och nu är det mer eller mindre över.

Lev, frodas, skratta, kramas
Citera
2021-12-28, 18:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Sydafrika ger oss hopp. Omikron ger skydd även mot delta! Så hoppas nu omikron ökar rejält då man får bättre immunitet även mot andra varianter.

Research by South African scientists suggests that Omicron could displace the Delta variant of the coronavirus because infection with the new variant boosts immunity to the older one. From a report: The study only covered a small group of people and has not been peer-reviewed, but it found that people who were infected with Omicron, especially those who were vaccinated, developed enhanced immunity to the Delta variant
Tackar, nu ser jag ljuset i tunneln.

Se även detta från Dr John Campell
Spola fram till 1:50 så visar graf hur Omikron tar över och konkurrerar ut delta i UK

https://www.youtube.com/watch?v=2HN6cIfp5T4&t=112s&ab_channel=Dr.JohnCampb ell
Citera
2021-12-28, 18:34
Medlem
Citat:
Jo såklart att läkemedelsindustrin går ut och säger det.

Inget får ju trumfa deras kassakossa.

Mm så är det ju.

Vi upptäckte att ett visst vaccin gav en viss risk för hjärtmuskelinflammation och stoppade det.

Tänk om vi kunde göra samma sak med Covid 19.
Citera
2021-12-28, 18:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast jag skulle inte vara förvånad om det visade sig att halva Sverige har naturlig immunitet redan. Det var ju massor av människor som var sjuka första våren innan det började testas. Då ligger vi nog ganska bra till.

De är knappast immuna mot omikronvarianten. Nästan ingen är.
Citera
2021-12-28, 18:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det finns ändå inget man kan göra. Och jag förstår inte varför du inte gläds? Nu har vi en mutation som tydligt är mycket mildare, den sätter sig inte i djupare lungvävnad utan mest i bronkiterna och övre luftvägarna, precis som en förkylning. Den kliniska bilden är mycket mild, vi har gott om data för att slå fast den saken.

Den är också extremt smittsam, som vi ser på smittokurvorna, men dödstalen fortsätter att vara mycket låga och inom normalen för ett helt vanligt år. Eftersom den har ett r0 som verkar vara högre än mässling, , så finns det således absolut noll och ingenting vi kan göra åt smittspridning. Verkligen NOLL! Men det spelar ingen roll, det är snarare positivt.

Det är helt enkelt naturens egna vaccin, så att så många som möjligt blir smittade av den här snuvan är något positivt. Viruset kommer uppnå equlibrium och gå in i en endemisk fas, och bli som vilken förkylning som helst och försvinna som ett bakgrundsbrus bland alla andra irriterande luftvägsvirus som kommer och går varje vinter.

Det är dags att folk släpper sin oro, börjar leva sina liv som vanligt, och försöka få tillbaka en positiv framtidstro. Världen gick inte under, viruset var i det stora hela ganska milt, och nu är det mer eller mindre över.

Lev, frodas, skratta, kramas

30% mindre dödlig. Har fortfarande inte sett något om den skapar immunitet mot delta osv. Kanske bara ytterligare ett virus.
Citera
2021-12-28, 18:42
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
30% mindre dödlig. Har fortfarande inte sett något om den skapar immunitet mot delta osv. Kanske bara ytterligare ett virus.
Jag har sett siffror på 70% mindre patogen.

Och det verkar som att antikropparna du får också agerar neutraliserande mot Delta.

Hittills har allt jag har sett bara varit extremt positivt, ännu mer positivt än förväntat faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in