2021-12-23, 16:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sandra vet säkerligen betydligt mera än vad hon har berättat.

Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Man kan verkligen undra precis vad som hände efter att Lars hade landat på andra sidan. Ingenting förutom kläderna hade han. Vad han kände efter i fickan är det ingen som vet. Pass och de cash han hade i plånboken samt mobil lämnades ju kvar i bagaget hos dr Kostov.
Han har egentligen noll förutsättningar för att kunna klara sig länge utanför fältet (inte innanför heller...vad ska han äta? Solroskärnor)?
Jaa trots att logiken säger motsatsen, vill inte Sandra se det. Om man tänker efter...hur skulle det ha gått till att ens klara sig en vecka?? Man hittar andra hemlösa och får leva med dem på gatan? Och sen bara går dagarna och man har levt så i 7,5 år??
I stekande hetta hade han behövt vatten rätt snabbt. Det låter väl inte helt orimligt att han drack något från marken...om det nu hann gå så långt.. Man undrar hur Sandra har föreställt sig det hela faktiskt. Hur han ens kom in till stan igen och fick mat osv.

Somliga tror att läkarna som Lars var hos (3 st sammanlagt) var "allierade" med varandra. Att de krävde honom på mer pengar än han hade. Inte omöjligt...men visste de första två läkarna att Lars var på hotel Color? Kan de ha förvarnat dr Kostov? Å andra sidan var det ju faktiskt Sandra som sa åt Lars att gå till flygplatsläkaren. Det är någonting här som inte stämmer. Jag får en underlig känsla av att Sandra har lite större del i det här än vad som är känt.

När Lars kände med handen över sin vänstra ficka så ville han känna än vad som fanns där fanns kvar när han lämnade allt annat kvar på mottagningen förutom sina gångkläder.

Kan han ha haft en mindre summa kontanter där? Tyvärr vill inte Sandra inse att möjligen att sonen skulle ha överlevt den 8 juli är mycket mycket liten. Hon lever på hoppet så länge hans kvarlevor inte har anträffats. Hur skulle LM ha lyckat klara sig efter den 8 juli? Överlevde han detta datum kan han kanske ha levt ytterligare någon dag. Dessutom kunde han inte landets språk och kände troligtvis inte till hur förhållandena var i Bulgarien.

Kände de två första läkarna Mittank besökte verkligen till att han befann sig på Hotel Color eller skulle dit. Om dessa ev. kände till var han befann sig någonstans så tror jag inte att de förvarnade Kostov. Att han skulle besöka honom visste de inte men i o f s så kan de misstänkt detta.

Ja Sandra känner till betydligt mera än vad hon har berättat i intervjuer. På vilket sätt menar du att Sandra skulle ha en liten större del än vad som har framkommit?
Citera
2021-12-27, 12:22
Medlem
Lars hade precis pratat med sin mamma i telefon, kort tid innan allt annat hände. Flyget skulle gå samma dag på eftermiddagen. Vad det än var som hände inne hos dr Kostov, så hade han ju en plan att åka därifrån.
Kostov och denne andra okända man som knackade på dörren kanske var hotfulla. Kan man inte som vuxen 28-åring improvisera där i stunden och säga att man måste ringa ett samtal först, att man måste få några timmar på sig etc...om det nu handlade om pengar. Varför ringde inte Lars upp sin mamma igen? OM det var pengar, skulder (vad annars) så måste det ha varit "tillåtet" för honom att ringa ett samtal. Han hade ju en summa pengar som väntade på att hämtas ut, men hade ingen kod för detta
Jag tror att Lars berättade saker för sin mamma i de där sista telefonssamtalen som aldrig kommit fram. Dessutom tror jag att Sandra gav en respons på detta som ledde till att Lars kände sig väldigt otrygg.
Vad det än var, så innebar det att Lars -från ena stunden till den andra- inte längre betraktade mamma som en väg till att få hjälp. Som Sandra själv sa senare; "Lars tappade allt förtroende för alla människor". Vad hon kanske inte förstod fullt ut, var att hennes son även hade tappat förtroendet för henne.
Annars hade han hittat ett annat, bättre alternativ än denna flykt.
Citera
2021-12-28, 15:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sandra - en kvinna med hårda nypor som bestämde över sin vuxne son.

Citat:
Lars hade precis pratat med sin mamma i telefon, kort tid innan allt annat hände. Flyget skulle gå samma dag på eftermiddagen. Vad det än var som hände inne hos dr Kostov, så hade han ju en plan att åka därifrån.
Kostov och denne andra okända man som knackade på dörren kanske var hotfulla. Kan man inte som vuxen 28-åring improvisera där i stunden och säga att man måste ringa ett samtal först, att man måste få några timmar på sig etc...om det nu handlade om pengar. Varför ringde inte Lars upp sin mamma igen? OM det var pengar, skulder (vad annars) så måste det ha varit "tillåtet" för honom att ringa ett samtal. Han hade ju en summa pengar som väntade på att hämtas ut, men hade ingen kod för detta
Jag tror att Lars berättade saker för sin mamma i de där sista telefonssamtalen som aldrig kommit fram. Dessutom tror jag att Sandra gav en respons på detta som ledde till att Lars kände sig väldigt otrygg.
Vad det än var, så innebar det att Lars -från ena stunden till den andra- inte längre betraktade mamma som en väg till att få hjälp. Som Sandra själv sa senare; "Lars tappade allt förtroende för alla människor". Vad hon kanske inte förstod fullt ut, var att hennes son även hade tappat förtroendet för henne.
Annars hade han hittat ett annat, bättre alternativ än denna flykt.

Ja Lars hade räknat med att resa hem med flyget samma dag.

Jag tror faktiskt att LM inte kunde improvisera. Han verkar ha varit väldigt beroende av mamma Sandra. Jag tror också att du har rätt i att Lars berättade saker för Sandra i deras sista telefonsamtal. Hon kan ha reagerat på ett sådant sätt att han kände sig otrygg. Därför tappade han förtroendet även för henne. Mamma Sandra verkar ha varit hans fasta punkt i tillvaron.

En sak som skulle vara mycket intressant att få reda på är hur många gånger LM hade rest på egen hand utan henne? Jag tror att detta var hans första resa utomlands utan henne. Fastän han verkar ha varit helt oerfaren att klara sig på egen hand utomlands så gick han runt och muckade gräl med folk. Mycket märkligt beteende. Möjligt att han kan ha rest inom Tyskland utan henne? Sandra var dock en kvinna med hårda nypor och som bestämde över sonen i det mesta även om han var 28 år.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-28 kl. 15:32.
Citera
2021-12-28, 15:57
Medlem
Frågan är varför inte de kan se på övervakningskameran vem som går in i läkarens rum? Det måste vara mörkat? Har någon tagit bort den frekvensen? Jag menar; en flygplats är ju så övervakade med kameror med tanke på terrorister o d.
Citera
2021-12-28, 15:58
Medlem
En annan gissning är att läkaren på flygplatsen kan ha varit i maskopi med några andra som hotat Lars på hotellet? Är inte landet väldigt korrupt?
Citera
2021-12-28, 16:00
Medlem
Organhandel som det har skrivits om; är det vanligen förekommande i Bulgarien? Kan han ha plockats på ev. knarkskulder? Teorierna är många.
Citera
2021-12-29, 17:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan ev. ha funnits kopplingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
En annan gissning är att läkaren på flygplatsen kan ha varit i maskopi med några andra som hotat Lars på hotellet? Är inte landet väldigt korrupt?

Bulgarien är ett väldigt korrupt land.

Ingen vet förstås men det kan ha funnits kopplingar mellan dr Kostov/mannen som tittade in och vad som hände på Hotel Color.
Citera
2021-12-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja Lars hade räknat med att resa hem med flyget samma dag.

Jag tror faktiskt att LM inte kunde improvisera. Han verkar ha varit väldigt beroende av mamma Sandra. Jag tror också att du har rätt i att Lars berättade saker för Sandra i deras sista telefonsamtal. Hon kan ha reagerat på ett sådant sätt att han kände sig otrygg. Därför tappade han förtroendet även för henne. Mamma Sandra verkar ha varit hans fasta punkt i tillvaron.

En sak som skulle vara mycket intressant att få reda på är hur många gånger LM hade rest på egen hand utan henne? Jag tror att detta var hans första resa utomlands utan henne. Fastän han verkar ha varit helt oerfaren att klara sig på egen hand utomlands så gick han runt och muckade gräl med folk. Mycket märkligt beteende. Möjligt att han kan ha rest inom Tyskland utan henne? Sandra var dock en kvinna med hårda nypor och som bestämde över sonen i det mesta även om han var 28 år.

Lars verkar ha blivit totalt ställd inför det som hände hos dr Kostov. Någonting som inte mamma kunde reda ut heller. Han var där helt ensam och fann ingen annan utväg än att fly i panik. De 500 euro som (eventuellt) väntade på honom på Western Union är säkert en del av mysteriet. Denna summa räckte tydligen inte för att "ställa allt tillrätta" som han hade ställt till med.
Hmm ja man kan undra om det var första gången han var iväg utan mamma. Jag tror att det var första gången han var iväg utomlands utan Sandra. Inom Tyskland har han säkert varit iväg själv...och kanske Holland, Danmark också som är närliggande grannländer och som av vissa inte betraktas som "utomlands".
Jag tycker också att det är konstigt att han gick runt och muckade gräl med helt främmande personer. Förmodligen hade han mycket inom sig och semestern var som en ventil. Det han inte vågade ta ut och avreagera sig i föräldrahemmet, kom fram i Varna. Stora mängder alkohol gjorde sitt därtill.
Citera
2021-12-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Frågan är varför inte de kan se på övervakningskameran vem som går in i läkarens rum? Det måste vara mörkat? Har någon tagit bort den frekvensen? Jag menar; en flygplats är ju så övervakade med kameror med tanke på terrorister o d.

Ja det verkar helt klart vara mörkat. Det finns denna typ av kameror som skulle ha visat vem som gick in/ut från Kostov. För att ha befunnit sig i 3 eller t.o.m 4 timmar på flygplatsen så finns det otroligt lite film på Lars. Säkerligen finns, åtminstone en del, av mysteriets lösning på detta material. Den eller de personer som utgjorde ett hot mot Lars fanns säkert att se där....
Citera
2021-12-30, 15:58
Medlem
Jag tror på ett samband med det som hände på hotellet och hos flygplatsläkaren. Frågan är vem som eventuellt har mörkat något från övervakningskamerorna? Kan flygplatspersonal vara inblandad? Hade han kanske ett pris på sitt huvud? Hur väl söktes det av efter stängslet och hur länge dröjde det?
Citera
2021-12-31, 15:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lars Mittank betedde sig mycket märkligt.

Citat:
Lars verkar ha blivit totalt ställd inför det som hände hos dr Kostov. Någonting som inte mamma kunde reda ut heller. Han var där helt ensam och fann ingen annan utväg än att fly i panik. De 500 euro som (eventuellt) väntade på honom på Western Union är säkert en del av mysteriet. Denna summa räckte tydligen inte för att "ställa allt tillrätta" som han hade ställt till med.
Hmm ja man kan undra om det var första gången han var iväg utan mamma. Jag tror att det var första gången han var iväg utomlands utan Sandra. Inom Tyskland har han säkert varit iväg själv...och kanske Holland, Danmark också som är närliggande grannländer och som av vissa inte betraktas som "utomlands".
Jag tycker också att det är konstigt att han gick runt och muckade gräl med helt främmande personer. Förmodligen hade han mycket inom sig och semestern var som en ventil. Det han inte vågade ta ut och avreagera sig i föräldrahemmet, kom fram i Varna. Stora mängder alkohol gjorde sitt därtill.

Ja Lars verkar ha blivit totalt ställd inför vad som hade utspelat sig på dr Kostovs mottagning.

Nu var LM på egen hand utan mamma Sandra som kunde hjälpa honom. Därför blev det panik hos honom. Du tror inte att dessa 500 euro låg och väntade honom på Western Union? Jag tror att detta var första gången LM var utomlands utan Sandra. Åtminstone i ett land längre bort från Tyskland.

Jag tycker detta beteende som Lars visade upp var mycket mycket märkligt. Varför gå runt och mucka gräl med med andra? Hans reskamrater gjorde ju inte detta. Orsaken till detta kan mycket väl ha berott på det du omnämner. Hemma i föräldrahemmet var det Sandra som styrde och ställde. Förutom alkohol kan han även ha tagit droger av något slag.
Citera
2021-12-31, 17:55
Medlem
Vet man om han var droga av alkohol eller annat? Finns det bevis på att han har muckat med folk? Källa på det?

Min teori är att han har blivit ovänner med folk som har förföljt honom till hotellet, avvaktat och de är lierande med läkaren. Den som kom in på läkarens rum och den skyldige. Finns det bilder utanför stängslet och i från hotellet? Någon måste veta och vem som har gjort om detta allt för att mörka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in