2021-12-28, 15:51
Medlem
Enligt hemnet så hade villan 7 rum. Så som jag ser det bör det ha varit ett rum mellan garaget och skorstenen. Bilder visar också att köket bara upptog drygt halva utrymmet av gaveln. Det som jag tror varit ett rum kan ha varit föräldrarnas sovrum. Jag uppfattar det som att det är där det brunnit mest och kan mycket möjligt vara där branden startade. Ett riktigt obehagligt men troligt scenario kan då ha sett ut så här. Om familjen eldat i braskaminen under kvällen och för hårt kan en överhettad murstock ha antänt väggen mot sovrummet. Rök och kolmonoxid har först trängt in i sovrummet där föräldrarna kvävts. Branden fortsatte att växa och avge mer rök och så småningom har den letat sig fram till trappen och upp till övervåningen. Där och då kan brandvarnaren ha startat. Om den gjorde det och hade kunnat rädda flickorna så hade det varit bra. Om den väckte flickorna så har de sannolikt varit vakna när de tvingades möta sitt öde. Ingen i huset har isåfall varit i stånd att kunna rädda dem och ingen utomhus har heller hört dem. Så här i efterhand önskar jag för deras skull att brandvarnaren varit tyst och att de ingenting märkte. Det jag skrivit är ingen fakta utan bara ett fullt möjligt scenario. Glöm inte kontrollera att era brandvarnare fungerar och sätt gärna upp flera stycken! Bara en kan vara för lite.
Senast redigerad av Boomfuck 2021-12-28 kl. 15:56.
Citera
2021-12-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Enligt hemnet så hade villan 7 rum. Så som jag ser det bör det ha varit ett rum mellan garaget och skorstenen. Bilder visar också att köket bara upptog drygt halva utrymmet av gaveln. Det som jag tror varit ett rum kan ha varit föräldrarnas sovrum. Jag uppfattar det som att det är där det brunnit mest och kan mycket möjligt vara där branden startade. Ett riktigt obehagligt men troligt scenario kan då ha sett ut så här. Om familjen eldat i braskaminen under kvällen och för hårt kan en överhettad murstock ha antänt väggen mot sovrummet. Rök och kolmonoxid har först trängt in i sovrummet där föräldrarna kvävts. Branden fortsatte att växa och avge mer rök och så småningom har den letat sig fram till trappen och upp till övervåningen. Där och då kan brandvarnaren ha startat. Om den gjorde det och hade kunnat rädda flickorna så hade det varit bra. Om den väckte flickorna så har de sannolikt varit vakna när de tvingades möta sitt öde. Ingen i huset har isåfall varit i stånd att kunna rädda dem och ingen utomhus har heller hört dem. Så här i efterhand önskar jag för deras skull att brandvarnaren varit tyst och att de ingenting märkte. Det jag skrivit är ingen fakta utan bara ett fullt möjligt scenario. Glöm inte kontrollera att era brandvarnare fungerar och sätt gärna upp flera stycken! Bara en kan vara för lite.

Låter tyvärr rimligt. 😔
Citera
2021-12-28, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Respektera dem, de brann inne. 😪

Jasså. Är det bekräftat att dem brann inne?
Citera
2021-12-28, 16:29
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jasså. Är det bekräftat att dem brann inne?
Bara killgissningar än så länge,troligen har dom ju omkommit men ingen har fakta ännu.
Citera
2021-12-28, 17:31
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tydligen så är det enl media dem ska sätta upp och täcka byggnaden med ett tält tror mycket också respekt för grannarna så dem inte behöver se då dem rotar runt i bråten, Tror det inte kommer fram mycket mer före nästa vecka då dem beräknas kunna starta jobbet med klarlägga orsak och ev finna kropparna!

Jag förstår inte vitsen med att sitta och gissa hela tiden.

Det är för att kunna hålla värme för teknikerna som arbetar där. Källa:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/teknisk-undersokning-inledd-polisen-kan-ta-veckor
Citera
2021-12-28, 18:11
Medlem
Ca 20 sekunder in i den här filmen har en granne filmat branden söderifrån. I rummet innanför pardörren syns någon slags konstruktion. Är det någon av er som är klarsynt nog att se vad det är?
https://tv.aftonbladet.se/video/336949/aftonbladet-paa-plats-i-sandviken-brunnit-ner-till-grunden
Citera
2021-12-28, 18:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Jag förstår inte vitsen med att sitta och gissa hela tiden.

Det är för att kunna hålla värme för teknikerna som arbetar där. Källa:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/teknisk-undersokning-inledd-polisen-kan-ta-veckor
Sak samma för tina upp vattnet som frusit en kombo serru men det kanske inte gick hem....
Citera
2021-12-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ca 20 sekunder in i den här filmen har en granne filmat branden söderifrån. I rummet innanför pardörren syns någon slags konstruktion. Är det någon av er som är klarsynt nog att se vad det är?
https://tv.aftonbladet.se/video/336949/aftonbladet-paa-plats-i-sandviken-brunnit-ner-till-grunden

Först tänkte jag bil men det kan ju inte stämma.

Alltså, jag tror de renoverat och antingen monterat ner brandvarnare alt. gjort något som fått röken att passera "annan väg", sas.
Citera
2021-12-28, 19:32
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:

Tycker det ser ut som en säng eller soffa. Kanske en säng med metallram?
Citera
2021-12-28, 20:47
Medlem
Skumt att grannen bröt ihop och behövdes vårdas på sjukhus.. Känns som det är en hund begraven.. Tror inte grannen är inblandad.. Fö
Citera
2021-12-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Skumt att grannen bröt ihop och behövdes vårdas på sjukhus.. Känns som det är en hund begraven.. Tror inte grannen är inblandad.. Fö

Jag kan inte sluta hålla med! Vet inte varför det känns knepigt.
Citera
2021-12-28, 21:32
Medlem
Det är inte relevant huruvida någon är modell eller inte samt utseende i detta fall. Lämna den diskussionen om ni inte vill riskera en varning//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in