2021-12-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella000
Jag förstår "bitsk-heten". Alldeles för många som kläcker ur sig saker eller felaktigheter i detta forum, som det dessutom redan diskuterats klart om.
Visst, det är många inlägg, men somliga kan läsa på lite mer, innan de skriver något, så slipper vi repetion och onödiga kommentarer och frågor.

Det är sant men det finns ju en massa andra kommentarer som var mycket mer korkade och missledande och OT. Den som åsyftades hade ju iaf något att bidra med angående skorstenen.
Citera
2021-12-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ambulansen tar i princip inga döda personer förutom vid olika tillfällen då man inte får tag i en bil som hämtar upp kroppen, I detta fall så kommer Fonus ombesörja de transporten till Rättsmedicinska i Uppsala för identifiering av kropparna + obduktion!

Vid tex trafikolyckor så är det räddningstjänsten som tar ut personerna döda eller levande och sätter på bår el i säck, Sedan tar ambulansen vid då det är på fältet dit kommer ingen speciell bil och hämtar upp kropparna!

I detta fall samt dödsfall i hemmet och andra så är det tex Fonus som ombesörjer en transport!

Har det framkommit något mer från den tekniska undersökningen av platsen?

Stämmer det att det ska sättas upp något tältliknande insynsskydd över huset och att isen som uppstått av vattnet från släckningsarbetet och att de ska smälta den isen innan den tekniska undersökningen kan dras igång på allvar?
Senast redigerad av Firesnake 2021-12-28 kl. 01:55.
Citera
2021-12-28, 03:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Ja, jag tror detsamma...
Det är väl självklart att inte barnen redovisas på tex Ratsit, varför skulle dom göra det eftersom du inte är säker?
Citera
2021-12-28, 08:43
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Stämmer det att det ska sättas upp något tältliknande insynsskydd över huset och att isen som uppstått av vattnet från släckningsarbetet och att de ska smälta den isen innan den tekniska undersökningen kan dras igång på allvar?
Tydligen så är det enl media dem ska sätta upp och täcka byggnaden med ett tält tror mycket också respekt för grannarna så dem inte behöver se då dem rotar runt i bråten, Tror det inte kommer fram mycket mer före nästa vecka då dem beräknas kunna starta jobbet med klarlägga orsak och ev finna kropparna!
Citera
2021-12-28, 08:49
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmekatzy
Har enbart bott i nyare bostäder men min erfarenhet är att dom normalt piper typ var 10:e minut tills man blir galen.

När jag var nybliven förälder och gick på knäna sömnmässigt fick jag äntligen möjlighet till sovmorgon. Jag stoppade i öronproppar, stängde dörren och sov som en klubbad gris tills min partner kom in och väckte mig. Då tjöt brandvarnaren för fullt utanför sovrumsdörren pga att det rykte in från kaminen. Jag hade inte hört nånting.

Min slutsats av det är att man behöver inte vara drogad eller full för att sova sig igenom ett brandlarm.

Nä men att 4 pers gör det är konstigt.
Citera
2021-12-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nä men att 4 pers gör det är konstigt.

Har röken gått via väggarna så har alla förmodligen förgiftats innan larmet gick igång.

Vet man om larmet var kopplat till exv. Sector alarm?

Var det en enkel brandvarnare - vilket det nästan måste varit - så låter det rimligt men var det kopplat till ett larm blir det knepigt.

Då ska det isf brunnit så hårt att larmkomponenterna brunnit upp innan signal till larmcentral gått iväg.
Citera
2021-12-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tydligen så är det enl media dem ska sätta upp och täcka byggnaden med ett tält tror mycket också respekt för grannarna så dem inte behöver se då dem rotar runt i bråten, Tror det inte kommer fram mycket mer före nästa vecka då dem beräknas kunna starta jobbet med klarlägga orsak och ev finna kropparna!

Okej tack för svar. Låter rimligt. Är ju tättbebyggt område.
Citera
2021-12-28, 12:46
Medlem
lpdatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Dom håller på att bygga ställning runt huset nu på förmiddagen, Polisen har lämnat och nu står Avarn där och vaktar.
Citera
2021-12-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Har röken gått via väggarna så har alla förmodligen förgiftats innan larmet gick igång.

Vet man om larmet var kopplat till exv. Sector alarm?

Var det en enkel brandvarnare - vilket det nästan måste varit - så låter det rimligt men var det kopplat till ett larm blir det knepigt.

Då ska det isf brunnit så hårt att larmkomponenterna brunnit upp innan signal till larmcentral gått iväg.

Av filmen från september 2020 att döma så var det en vanlig standardbrandvarnare. Huruvida den hade friska batterier eller i övrigt var funktionsduglig nu vet vi ingenting om.
Citera
2021-12-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Jag instämmer i att räddningstjänsten plockar kroppsdelar. Det vet jag eftersom min man jobbar i räddningstjänsten. Han själv har lyckligtvis aldrig varit med om det, men flera av hans arbetskamrater har gjort det, exempelvis när en tjej hoppade framför tåget för några år sedan. De som jobbar i räddningstjänsten får även utbildning i att kunna hantera såna situationer, om det skulle inträffa. Aldrig hört att ambulanspersonal är med och plockar kroppsdelar, men det kan väl hända att flera får hjälpas åt när det behövs och när resurserna tillåter det.

Ja det kanske hänger lite på vad det är för olycka om flera kanske måste hjälpa till🤔
Citera
2021-12-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Av filmen från september 2020 att döma så var det en vanlig standardbrandvarnare. Huruvida den hade friska batterier eller i övrigt var funktionsduglig nu vet vi ingenting om.

Ok, det kan ju förklara en hel del.
Citera
2021-12-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lpdata
Dom håller på att bygga ställning runt huset nu på förmiddagen, Polisen har lämnat och nu står Avarn där och vaktar.

Okej, tack för info. Uppdatera gärna i tråden om det händer nåt nytt på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in