2021-12-27, 15:12
Medlem
Mamma till dom yngre barnen har skrivit i tråden.
Hon har inte hållt med om nåt som ängeln påstått mer än att Lydia var omtyckt av Emils barn.
Varför vet inte hon om alla mörka, sidor som Emil har? Kontrollerande och hotfull.. Vapen och skyddsväst... Avslöjar företagshemligheter... Orgier i hemmet...
Rimligtvis borde väl hon om någon veta hur Emil var. Hon påstår bla att han var konfllikträdd.Hon som levt ihop med honom. Hon som har barn med honom borde veta bättre hur han var än en påstådd KK som träffat Emil sporadiskt och inte bor i Bålsta.
Så trovärdigheten bör starkt ifrågasättas i vad som skrivs om Emil i tråden.
2021-12-27, 15:14
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du säger dig veta mycket om Lydia, ändå så kan du inte bekräfta någonting, det enda du gör är att hugga och pissa på de som berättar om självupplevda situationer med Lydias inblandning. Du anklagar andra för att ljuga, hur väl känner du Lydia egentligen?
Lydia är ingen golare? Hon håller tyst.
Som med rånen då? Eller vad menar du?

Tala för dig själv!
Du beter dig som en barnunge som bölar i varje inlägg och har sen dag ett attackerat alla som har ngt att säga. Alla ska tystas som försöker få reda på svar. Du hugger efter alla som har en annan åsikt eller som försöker hitta svaren. Du och din polare Vemgalen har försökt tysta alla. Nu skrev jag om ljudfilen och direkt sätter du igång. Du ska styra denna tråd som en obstinat unge som inte får vad den pekar på.

Vad är det du inte fått bekräftat? Hon är ingen som snackar runt, fatta det enkla i det!!

Rånet du snackar om, hon var ihop med denna grabb. Hon var 13 år. Hon satt kvar i bilen. Hade kanske inte så mycket erfarenhet av livet precis. Men hon gjorde INGET rån!
2021-12-27, 15:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag vet inte vad detta har med mordet och göra.
Lydia har kallt avrättat Emil med SITT EGNA hagelgevär! Behövdes ingen större hjälp av nån annan för att hon skulle åstadkomma detta.

Men snälla, Du och dina gelikar har från dag ett basunerat ut hela Lydias liv från barndomen till vuxen ålder, och det tycker du är relevant för mordet men om någon skriver vad Emil har gjort eller att han äger oregistrerade vapen då blir det helt plötsligt irrelevant. Det är du och dina gelikar som har satt ribban i den här tråden och då får ni leva med att folk även skriver negativt om Emil, Eller tycker du att det är bara ena sidan som ska få komma till tals.
2021-12-27, 15:29
Medlem
Citat:
Nej, jag undrade varför du inte ens bryr dig om att läsa förundersökningen. Är det där din sko klämmer?

Jag kan säkert läsa den. Men det förändrar ju inte vad man hört i rättegången.
2021-12-27, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tala för dig själv!
Du beter dig som en barnunge som bölar i varje inlägg och har sen dag ett attackerat alla som har ngt att säga. Alla ska tystas som försöker få reda på svar. Du hugger efter alla som har en annan åsikt eller som försöker hitta svaren. Du och din polare Vemgalen har försökt tysta alla. Nu skrev jag om ljudfilen och direkt sätter du igång. Du ska styra denna tråd som en obstinat unge som inte får vad den pekar på.

Vad är det du inte fått bekräftat? Hon är ingen som snackar runt, fatta det enkla i det!!

Rånet du snackar om, hon var ihop med denna grabb. Hon var 13 år. Hon satt kvar i bilen. Hade kanske inte så mycket erfarenhet av livet precis. Men hon gjorde INGET rån!
Hur vet du att hon satt kvar i bilen?
Är du säker på det? Hur som helst så räknas den som vaktar flyktbilen som delaktig, eller hur?
Hon var ihop med denna grabb, fast det var ju flera som deltog? Vad gjorde hennes föräldrar? Hade de ingen koll på sina barn?

Jag har väl ändå inte bölat och försökt tysta folk? Min polare vemgalen? Vad menar du? Jag har inga polare, klarar mig bäst själv, så slipper jag bli besviken.
2021-12-27, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men snälla, Du och dina gelikar har från dag ett basunerat ut hela Lydias liv från barndomen till vuxen ålder, och det tycker du är relevant för mordet men om någon skriver vad Emil har gjort eller att han äger oregistrerade vapen då blir det helt plötsligt irrelevant. Det är du och dina gelikar som har satt ribban i den här tråden och då får ni leva med att folk även skriver negativt om Emil, Eller tycker du att det är bara ena sidan som ska få komma till tals.

Det är ingen final i tennis, utan ett mord som avhandlas. Hur någon ens kan "hejja på" team Lydia, är för mig en gåta.
Det är uteslutet att någon annan mördat Emil. Det finns inga tvivel om att det var Lydia som dödade med sin hagelbrakare.
Emil var inte ens arg, bad henne uppgivet att gå och lägga sig, eller dra därifrån.
Hon kom från en två månaders inläggning på psyket, fullt medveten om sina problem med alkohol och faran med sina diagnoser och medicinering.
Lida var en vandrande bomb, fullt medveten om att ta vad hon ville ha, precis som hon alltid gjort.
Hon utgör inte bara en fara för människor i sin närhet, utan en fara för alla som kommer i hennes väg.
2021-12-27, 16:03
Medlem
Citat:
[/b]
Det är ingen final i tennis, utan ett mord som avhandlas. Hur någon ens kan "hejja på" team Lydia, är för mig en gåta.
Det är uteslutet att någon annan mördat Emil. Det finns inga tvivel om att det var Lydia som dödade med sin hagelbrakare.
Emil var inte ens arg, bad henne uppgivet att gå och lägga sig, eller dra därifrån.
Hon kom från en två månaders inläggning på psyket, fullt medveten om sina problem med alkohol och faran med sina diagnoser och medicinering.
Lida var en vandrande bomb, fullt medveten om att ta vad hon ville ha, precis som hon alltid gjort.
Hon utgör inte bara en fara för människor i sin närhet, utan en fara för alla som kommer i hennes väg.

Precis, det är inte fråga om någon final eller så. Det handlar om ett grovt brott, och då är det väl ännu viktigare att man får reda på allt som hänt, och inte bara från en sida eller så.
Eller du vill inte ha något rättvist samhälle?
2021-12-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Precis, det är inte fråga om någon final eller så. Det handlar om ett grovt brott, och då är det väl ännu viktigare att man får reda på allt som hänt, och inte bara från en sida eller så.
Eller du vill inte ha något rättvist samhälle?
Du är väl medveten om att det är avslutat för den ena sidan? Den boken står det redan THE END på. Du kommer hit och snackar skit om en död man och låtsas att du bryr dig om honom.
Vad tror du egentligen de gör i domstolen?
De går igenom den bevisning som finns i fallet och ser om den räcker till en fällande dom. Det är det som är rättvisa.
Men den kan aldrig göra handlingen ogjord, aldrig återkalla E från graven. Aldrig ge barnen sin far tillbaka. Och för mig är att ta en annan människas liv en oåterkallelig gärning. När du tagit det steget blir du aldrig densamma igen. Kanske finns det förlåtelse för det någonstans men jag tror aldrig jag skulle förlåta mig själv.
Jag hoppas innerligt att du inte är kvinna utan bara en gubbe som trollar.
2021-12-28, 02:07
Avslutad
orkar inte gå tillbaka i alla tjaffs inlägg för att läsa FUP

Vad blev straffet? Är hon fortfarande häktad eller sitter hon i fängelse nu?
2021-12-28, 03:38
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

18 år fick hon.
(FB) Person ihjälskjuten vid villa, Bålsta. En gripen. 2021-06-18
2021-12-28, 05:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Hovrättsdom meddelas 30/12
Hon sitter häktad
2021-12-28, 06:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag kan säkert läsa den. Men det förändrar ju inte vad man hört i rättegången.
Vad menar du med det fetade?
Var du på plats under rättegången?
Eller baserar du din övertygelse på de korta tingsrättsförhör som går att lyssna på från rättegångsförhandlingarna i Uppsala?
Det är rent av korkat att inte ta reda på vad som framkommer i förundersökningsprotokollet, jämnfört med det som går att lyssna på i en pod.
Det blir väldigt rumphugget att inte veta vad som förmedlas mellan förhören som finns tillgängliga i poden. Det vill säga allt som åklagaren förmedlar, kontra försvarsadvokaten.
Att envist hävda att du vet hur det ligger till, utan att ha tagit reda på underlaget, blir skevt, särskilt med tanke på att du påstår att du skulle dela ditt liv med brottsoffret.
Du skuldbelägger offret och hyllar förövaren.
Det brukar vara svårt att överhuvudtaget förmå sig att se någonting positivt i en människa som förstört ens liv.

Brukar du skuldbelägga brottsoffer, tycka att de fick vad de förtjänade? Det finns en uppsjö av mord, begångna av förövare som inte klarade att bli avvisade.
Tycker du att tex Wilma förjänade att mördas av Tishko?
Eller att Tova hade bäddat för att dödas av Billy?
Lena som dödades av Stefan?
Eller barnen som brändes till döds av sin pappa i Dalarö?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in