2022-02-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
[/b]
Vad är rätt då?
Ska hon få kortare straff för att Emil skrattar?
Den nivån är du på!
Skamligt!

Skämtar du eller?
Straffet skall enligt mig vara lite lägre p.g.a att hon värken har planerat eller haft uppsåt. Och då med tanke på andra mord i Sverige under 2021 där det har dömts till mildare straff än 18 år, tycker jag att även detta skulle ha varit mildare. Och det är enbart med hänsyn till det och inget annat trams.
2022-02-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och igen - nej . Jag har medverkat på obduktioner i min tjänst .
Det krävs enorm kraft för att det ska bli en blödning i kinden som syns på en obduktion.
Och fettot Lida hade inte dem musklerna , tyvärr kan man säga - hade varit bra med bevis.

Du säger att hon inte har muskler för det. Hur vet du det?
Men hon kan tydligen ha slagit sönder en dörr....
Du vet ju absolut inte vad du pratar om!
2022-02-02, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Skämtar du eller?
Straffet skall enligt mig vara lite lägre p.g.a att hon värken har planerat eller haft uppsåt. Och då med tanke på andra mord i Sverige under 2021 där det har dömts till mildare straff än 18 år, tycker jag att även detta skulle ha varit mildare. Och det är enbart med hänsyn till det och inget annat trams.
Vilken värk?
Jämför du ofta människolivs olika värde?
Lydia säger själv att Emil vägrade lyssna. Därför laddade hon så att han skulle förstå att hon menade allvar och efter noga övervägande och mästrande om ifall han menade allvar han svarar uppgivet ja
Hon sköt, han vägrade lyda henne.
Det var inget jävla misstag.
Det var ett jaktvapen.
2022-02-02, 15:00
Avslutad
Citat:
Du säger att hon inte har muskler för det. Hur vet du det?
Men hon kan tydligen ha slagit sönder en dörr....
Du vet ju absolut inte vad du pratar om!
Lilla du, att få en smäll rakt i ansiktet, innebär väl inte samma sak som att Mike Tyson slår en knock out?
Spelar det ens någon roll hur hårt hon slog?
Bara det ATT hon slog, är vidrigt. Han vägrade lyda, är hennes försvar?
2022-02-02, 15:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
vart i ljudfilen menar de att det låter som pistol laddas? säg gärna vilken minut,sekund så jag kan lyssna just där.
Låter som han bland annat går på toaletten (spolar) etc och som Mari-A skriver typ flipflop "hasande"

Emil låter helt uppgiven, trött.
Lydia låter väldigt känslokall, entonig som att hon bara maler på i samma tonläge, spydig typ.

Om det skulle varit så att han väljer att spela in (stoppa/starta) lite som han vill för att styra, borde inte proffs som kollar sånt kunna se det då?
Jag tycker det låter kontinuerligt om man lyssnar på bakgrundsljud etc, känns inte som "hoppigt" så att säga.

Ja ska bli intressant nu att få höra exet uttala sig och kanske få lite "facit i hand"

edit: och tack för filen!

När han spelar in....jag menar inte "stoppa/starta" (om och om igen), jag menar när han väljer att börja. Denna ljudinspelning, jag förstår liksom inte riktigt vad dom bråkar om. Vad jag förstår så har E sagt något innan han börjar att spela in, vad är det?

Jag tycker inte E låter varken uppgiven eller trött, snarare spetsig och näsvis. L låter väl som man låter när man bråkar. Det verkar som att E skyller något på L, för att Es liv hela tiden skiter sig och L svarar att det varken är hennes fel, eller någon annans bl.a. pga att E "är alkoholist". Och E verkar mena att han blivit slagen av L, men L svarar då att det är mer något han alltid säger, (att han blir slagen av kvinnor (min tolkning)), ex att han sagt att hans ex J gjort det (till L), och L säger då att E jämt och ständigt tycker synd om sig själv.

Ca 2 minuter 40 sekunder in skulle kunna vara ljud av att ladda vapen (jag vet inte ett skit om hur det låter i verkligheten), men E verkar ha gått in i ett annat rum eftersom Ls röst "försvinner bort" samt man hör Es steg, en dörr m.m. och E nämner att L sparkat sönder "dörrar" (vilket jag tolkar som att han faktiskt är/gått in i sovrummet (polisen sa i fup att sovrumsdörren var trasig).

2 minuter 59 sekunder, där kan det låta somm ladd av vapen, i mitt tycke, kanske. Och det låter som han öppnar och stänger någon skjutdörr av något slag......garderob?
2022-02-02, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
När han spelar in....jag menar inte "stoppa/starta" (om och om igen), jag menar när han väljer att börja. Denna ljudinspelning, jag förstår liksom inte riktigt vad dom bråkar om. Vad jag förstår så har E sagt något innan han börjar att spela in, vad är det?

Jag tycker inte E låter varken uppgiven eller trött, snarare spetsig och näsvis. L låter väl som man låter när man bråkar. Det verkar som att E skyller något på L, för att Es liv hela tiden skiter sig och L svarar att det varken är hennes fel, eller någon annans bl.a. pga att E "är alkoholist". Och E verkar mena att han blivit slagen av L, men L svarar då att det är mer något han alltid säger, (att han blir slagen av kvinnor (min tolkning)), ex att han sagt att hans ex J gjort det (till L), och L säger då att E jämt och ständigt tycker synd om sig själv.

Ca 2 minuter 40 sekunder in skulle kunna vara ljud av att ladda vapen (jag vet inte ett skit om hur det låter i verkligheten), men E verkar ha gått in i ett annat rum eftersom Ls röst "försvinner bort" samt man hör Es steg, en dörr m.m. och E nämner att L sparkat sönder "dörrar" (vilket jag tolkar som att han faktiskt är/gått in i sovrummet (polisen sa i fup att sovrumsdörren var trasig).

2 minuter 59 sekunder, där kan det låta somm ladd av vapen, i mitt tycke, kanske. Och det låter som han öppnar och stänger någon skjutdörr av något slag......garderob?
Du tolkar lite väl friskt, utifrån din egen agenda. Hur var det nu med att sprida trådsanningar och skylla på offret?
Om du inte har vetskap om olika ljud, varför ens sitta och tycka till?
Att Emil går runt och stänger, låser dörrar, släcker lampor, gör klart för kvällen, är inget konstigt, snarare fullständigt normalt.
Gällande ditt uttryck över Emils uppgivenhet, som de flesta kan höra, det du beskriver som spetsig och näsvis?
Vi pratar om ett brutalt mord år 2021, inte 1827...
2022-02-02, 15:43
Medlem
Citat:
Va, varför skulle denna Carl göra det?
Du lär få se, det kan jag lova dig, det kommer att komma ut. Du får bara vänta lite till, så ska hakan få trilla ska du se.

Citat:
Tackar för de orden. Jag har hela tiden talat om det jag vet, det jag varit med om och det jag sett. Men av vissa har man varit ett troll, lögnare m.m, bara för att man varit ärlig.
Ska bli intressant att höra dom sen...

Vad är det vi ska få se sen?
Du har hela tiden sagt att det kommer mer
Vad kommer mer menar du?
2022-02-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vilken värk?
Jämför du ofta människolivs olika värde?
Lydia säger själv att Emil vägrade lyssna. Därför laddade hon så att han skulle förstå att hon menade allvar och efter noga övervägande och mästrande om ifall han menade allvar han svarar uppgivet ja
Hon sköt, han vägrade lyda henne.
Det var inget jävla misstag.
Det var ett jaktvapen.

Jag skrev och menade förstås "varken" , telefonen ändrade, förlåt.
Nej verkligen inte, för mig är alla lika mycket värda.
Ja att Emil kunde vägra lyssna, är något jag också känner igen, men jag är ändå säker på att hon inte hade för avsikt att skjuta honom. Jag tror hon ville skrämma.
Och återigen, jag tror inte hon planerade att döda Emil heller. Finns inga bevis för det ju.
2022-02-02, 15:56
Medlem
Citat:
Lilla du, att få en smäll rakt i ansiktet, innebär väl inte samma sak som att Mike Tyson slår en knock out?
Spelar det ens någon roll hur hårt hon slog?
Bara det ATT hon slog, är vidrigt. Han vägrade lyda, är hennes försvar?

Det finns ju inga bevis för att hon har slagit honom.
Vart får du det ifrån?
2022-02-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Vad är det vi ska få se sen?
Du har hela tiden sagt att det kommer mer
Vad kommer mer menar du?

Det är något jag inte kommer att berätta för dig varje fall.
Du kommer själv enbart med hörsägen, och har så gjort i hela denna tråd ju. Lägg ner
2022-02-02, 16:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Du tolkar lite väl friskt, utifrån din egen agenda. Hur var det nu med att sprida trådsanningar och skylla på offret?
Om du inte har vetskap om olika ljud, varför ens sitta och tycka till?
Att Emil går runt och stänger, låser dörrar, släcker lampor, gör klart för kvällen, är inget konstigt, snarare fullständigt normalt.
Gällande ditt uttryck över Emils uppgivenhet, som de flesta kan höra, det du beskriver som spetsig och näsvis?
Vi pratar om ett brutalt mord år 2021, inte 1827...

Och som vanligt kan du inte hålla dina KÄNSLOR i styr!

Jag är som sagt OBJEKTIV, jag känner ingen av dem. OCH jag har jobbat med ljudavskrifter, samt att TOLKA ljud. Första gången jag faktiskt hör dem, E och L här!

Om fuppen hade gjorts ordentligt så hade man kollat vad det är för ljud, vilka rum han rör sig till/från etc.

Och, jaa, E säger att han vill att L ska "gå". Grejen är ju att L VILLE "gå", nästa dag, på den där festen.......

Jag hör en mycket passiv/aggressiv E som "vill" att L ska gå.......men om L går, så får L inte komma tillbaka.......

Jag hör E som "spetsig och näsvis", och detta är INNAN han blir skjuten och tyvärr omkommer!

Så sluta med dina försök till shaming, de är bara PATETISKA!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-02-02 kl. 16:27.
2022-02-02, 16:55
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Och som vanligt kan du inte hålla dina KÄNSLOR i styr!

Jag är som sagt OBJEKTIV, jag känner ingen av dem. OCH jag har jobbat med ljudavskrifter, samt att TOLKA ljud. Första gången jag faktiskt hör dem, E och L här!

Om fuppen hade gjorts ordentligt så hade man kollat vad det är för ljud, vilka rum han rör sig till/från etc.

Och, jaa, E säger att han vill att L ska "gå". Grejen är ju att L VILLE "gå", nästa dag, på den där festen.......

Jag hör en mycket passiv/aggressiv E som "vill" att L ska gå.......men om L går, så får L inte komma tillbaka.......

Jag hör E som "spetsig och näsvis", och detta är INNAN han blir skjuten och tyvärr omkommer!

Så sluta med dina försök till shaming, de är bara PATETISKA!

Kontrollbehov? Psykisk misshandel är ngt att ha i tankarna.

Lydia ville ju gå till sin klasskompis, då blev Emil sur och hon försökte blidka honom och säga att då kunde hon stanna kvar. Han försökte även få henne att istället ta dit sina klasskompisar. Vilket hon inte ville, som man kan förstå. Ett typiskt beteende som sker bland de som är i underläge samt de som har kontrollbehov.

Och vad är mer passande då att säga, att den behöver inte komma tilllbaks nå mer sen..., Ett hot? Går du nu, så adios!!

Tyvärr hör man ju inte allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in