Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
vart i ljudfilen menar de att det låter som pistol laddas? säg gärna vilken minut,sekund så jag kan lyssna just där.
Låter som han bland annat går på toaletten (spolar) etc och som Mari-A skriver typ flipflop "hasande"
Emil låter helt uppgiven, trött.
Lydia låter väldigt känslokall, entonig som att hon bara maler på i samma tonläge, spydig typ.
Om det skulle varit så att han väljer att spela in (stoppa/starta) lite som han vill för att styra, borde inte proffs som kollar sånt kunna se det då?
Jag tycker det låter kontinuerligt om man lyssnar på bakgrundsljud etc, känns inte som "hoppigt" så att säga.
Ja ska bli intressant nu att få höra exet uttala sig och kanske få lite "facit i hand"
edit: och tack för filen!
När han spelar in....jag menar inte "stoppa/starta" (om och om igen), jag menar när han väljer att
börja. Denna ljudinspelning, jag förstår liksom inte riktigt
vad dom bråkar om. Vad jag förstår så har E sagt något
innan han börjar att spela in, vad är det?
Jag tycker inte E låter varken uppgiven eller trött, snarare spetsig och näsvis. L låter väl som man låter när man bråkar. Det verkar som att E skyller något på L, för att Es liv hela tiden skiter sig och L svarar att det varken är hennes fel, eller någon annans bl.a. pga att E "är alkoholist". Och E verkar mena att han blivit slagen av L, men L svarar då att det är mer något han alltid säger, (att han blir slagen av kvinnor (min tolkning)), ex att han sagt att hans ex J gjort det (till L), och L säger då att E jämt och ständigt tycker synd om sig själv.
Ca 2 minuter 40 sekunder in skulle kunna vara ljud av att ladda vapen (jag vet inte ett skit om hur det låter i verkligheten), men E verkar ha gått in i ett annat rum eftersom Ls röst "försvinner bort" samt man hör Es steg, en dörr m.m. och E nämner att L sparkat sönder "dörrar" (vilket jag tolkar som att han faktiskt är/gått in i sovrummet (polisen sa i fup att sovrumsdörren var trasig).
2 minuter 59 sekunder, där kan det låta somm ladd av vapen, i mitt tycke, kanske. Och det låter som han öppnar och stänger någon skjutdörr av något slag......garderob?