2021-12-27, 19:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Vad gör det för skillnad vem som sprider smittan?
Det viktiga är att den sprids så att vi kan bli färdiga med skiten.

Det kommer aldrig att hända. Det kommer bara börja om igen. Finns ingen livslång immunitet i den här skiten.
Citera
2021-12-27, 19:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, det är ihoppusslat från några olika coronavirus.

Nej, furinsekvensen kommer inte från ett coronavirus. Visa vilket isf.
Citera
2021-12-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jasså?
Ja ! Kolla Danmark. Mer vaccin=Mer Corona och ökad smittspridning.
Citera
2021-12-27, 19:29
Medlem
Citat:
Jag tror du överskattar hur länge man blir immun efter en infektion. Tror också du överskattar vilken immunitet som finns mellan de olika mutationerna. Som jag ser det kan pamdemin bara avslutas med effektiva vaccin som injiceras med regelbundenhet. Det är vårt enda hopp.

Det finns inget stopp på pandemin sett till det medicinska, det är bara att inse det. Stoppet på den här pandemin kommer att bli när fler och fler länder inser att vi inte kan fortsätta med restriktioner bara för att alla inte väljer att vaccinera sig… Allt fler länder börjar inse detta.

I slutändan kommer det bli så att folk som är ”rädd” får hålla sig inne helt enkelt.
Citera
2021-12-27, 19:29
Medlem
Citat:
Det kommer aldrig att hända. Det kommer bara börja om igen. Finns ingen livslång immunitet i den här skiten.

Vadå "börja om"? Finns viruset kvar så blir ju folk ständigt återimmuniserade.

Alternativet är en evig pandemi, där smittspridningen är för låg för att skapa naturlig immunitet, men likväl finns kvar och inte kan ignoreras.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2021-12-27 kl. 19:33.
Citera
2021-12-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, furinsekvensen kommer inte från ett coronavirus. Visa vilket isf.
Jag har förstått som att det är en kortare sekvens på några tecken som man flippar manuellt, utan att behöva blanda in andra virus.
Citera
2021-12-27, 19:37
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det var ju väldigt kort inkubationstid.
Då är det ju svårt att hinna smittspåra innan det är för sent.
Troligen är det med 2 timmar väldigt ovanligt men Omicron påstås vara snabbare.

Smittspårning tror jag blir väldigt svår med en stor smittspridning samt att så många verkar ha smittan utan symptom.
Danmark har väldigt många fall nu, rekord, men beror en del på att de testar väldigt många.
Omicron ska tydligen vara dominerande där och jag tror det är så i Sverige nu också.

Jag tror smittan med Omicron kommer dra igenom befolkningen och bara hoppas det blir i en takt att sjukvården klarar den och att viktiga funktioner i samhället kan upprätthålla hjälplig standard.

Vad jag tror är att de som är vaccinerade och de som haft covid tidigare kan sitta rätt lugnt i båten förutom en del äldre och svaga. Värre för de som är ovaccinerade och inte haft covid. De flesta kommer klara det bra men inte alla.

Vi går en intressant tid framöver de närmsta veckorna.
Citera
2021-12-27, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Musiklärare från undermåliga "högskolor" skall inte komma i fråga som ministrar. För övrigt lyssnar jag inte till personer med bär-namn. Hur fan kan man heta Hallonkvist?

Fast Hallonqvist säger bra saker:

"Det är respektlöst att motivera dessa omfattande inskränkningar på individers frihet med ökad smittspridning av ett virus vars dödlighet aldrig varit så låg som nu. Att regeringen inte heller ger något besked om vad man vill uppnå med restriktionerna gör att de skaver ännu mer. Kommer man avskaffa dem om smittspridningen går ned? Om smittspridningen inte går ned, men dödligheten fortsätter sjunka? Kanske handlar inte restriktionerna alls om folkhälsa, utan om att den nya regeringen vill signalera handlingskraft."

Hallengren däremot verkar ha svåra problem med självbilden.
Citera
2021-12-27, 19:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag har förstått som att det är en kortare sekvens på några tecken som man flippar manuellt, utan att behöva blanda in andra virus.

Men isåntfall har du ju ingen poäng. Det är furinsekvensen som ger viruset massa extra funktionalitet och möjliggör att den kan döda nervceller och blodceller, till skillnad från andra coronavirus.
Citera
2021-12-27, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det finns inget stopp på pandemin sett till det medicinska, det är bara att inse det. Stoppet på den här pandemin kommer att bli när fler och fler länder inser att vi inte kan fortsätta med restriktioner bara för att alla inte väljer att vaccinera sig… Allt fler länder börjar inse detta.

I slutändan kommer det bli så att folk som är ”rädd” får hålla sig inne helt enkelt.

eller att Ursula övertalar de andra folkvalda EU-isterna att vaccinpassen ska behållas för alltid
Citera
2021-12-27, 19:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Vadå "börja om"? Finns viruset kvar så blir ju folk ständigt återimmuniserade.

Alternativet är en evig pandemi, där smittspridningen är för låg för att skapa naturlig immunitet, men likväl finns kvar och inte kan ignoreras.

Problemet är att man kan få corona hur många gånger som helst.
Citera
2021-12-27, 19:57
Bannlyst
Citat:
Problemet är att man kan få corona hur många gånger som helst.

Kan man? och blir man i så fall sjuk av det hur många gånger som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in