Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Du har fel. Hitler kämpade för det tyska folkets bästa. IS ville skapa ett muslimskt kalifat för alla rättrogna. Det har väl aldrig funnits någon som kämpar för ALLA människors bästa, inte ens gud som hade ett "utvalt folk" och lät dem kriga mot andra. Inte ens Jesus kämpade för alla utan bara för dem som trodde på honom.
Ja, som du skriver inte ens favoriten Gud som så länge legat på Tre i Topp listan kan skryta med att han med sina barn varit överdrivet snälla mot andra hagar som levt efter annan kulturell urminnes sanning.
Och var du bara en vänlig protestant så kastade Moder Theresa ut dej från sin adoptiv byrå i Indien. Sista dagen kom det fram ett papper där det skulle intygas att de som sökte adoptivbarn var katoliker och nu plötsligt fanns det inga barn till adoption som det gjort dagen innan, enligt mitt vittnesmål då jag var där. Mina rika, väl utbildade vänliga vänners familj dög nu inte då hon var påvens agent i Indien.
Nä, någon lättköpt vänlig Sanning finns inte och inte ens fysikens lagar kan idag tolkas. Var och en är sig själv närmast och har så varit i alla tider då din uppgift är att se till din psykiska, fysiska och emotionella överlevnad till Skapelsens höga lustar till att uttrycka sig mer och mer...
Därför sa mina idoler Jesus och Buddha att du kan bara vara Sanningen men inte använda den som ett spjut eller till att omvända de osanna med en skål ris.
Vi får aldrig lära oss om Sanningen därför att den är Egoisten över alla egoister och inte likt ett Super fromt barn som sagorna säger du skall följa. Alla härskare vill ha fromma barn att styra så själv gillar jag mer människans Tomte än människans Sanning. God fortsättning!