2021-12-26, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det är det jag menar. Känns som Alcronix avfärdar den biten lite lättvindligt, vad gäller Dp:s sida. Men vad vet jag...Vet som sagt inte om det är nytt ledarskap eller någon av Chibabs grabbar som håller ställningarna i Vårby?
Utbytet vad jag minns var inte Einar utan att Shottaz/Yasins kretsar skulle hjälpa till att goa Vårbys ärkefiende Maykil i Västerås, men det var nog bara en inledande diskussion. Kanske mer handlade om att Yasin ville visa sig användbar och främja relationen? Misstänker att Yasin inte är beslutsfattare för sin sida ...

Och om de i DP pumpar Västerås egen 23 så är det ju inte en fredsduva till Vårby.
EDIT: Att goa Nisse fattade jag mer som en kompistjänst för gammal vänskaps skull. Ilki kan ju ha varit hjälpsam för Yasin då de satt tex plus att det nog kändes fördelaktigt i Yasins situation att vårda kontakten med en så pass stark spelare i Stockholm.
Om nu den här Rashidi är torped för Bredäng. Har Einar beställt mordet på Dara via Manolo, som fixat att Rashidi ska klippa Dara. Har inte Einar betalat för Dara, därför blir Einar klippt av Rashidi genom Manolo som verkar varit lack på Einar det sista tiden?
Citera
2021-12-26, 11:23
Medlem
Citat:
Precis, det finns mycket som talar emot att DP ska samarbeta med Vårby.

Sickan syns i o m musiken ja, men undrar vem som drar i trådarna. Sickan verkar inte vara någon ledarfigur. Finns några från Chibabs närmaste krets kvar på utsidan? Eller har yngre krafter tagit över?
Exakt. Jag tror dock inte att alla stora från Vårby åkt in, de finns fler än vad vi vet som förmodligen är lika stora som Ilki osv.
Citera
2021-12-26, 11:25
Medlem
Och Sebastjan är typ den ende som supportar Dumles rapkarriär - tar emot honom i sitt hem i Spannien och tar snyggbilder tillsammans i hans soffa med fotolampor och allt för Ig. Går detta ihop med att Dumle skulle goat Nisse åt folk som går ihop med Shottaz och planerat hjälpa dem att mörda Katten?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-26 kl. 11:39.
Citera
2021-12-26, 11:47
Medlem
Har haft känslan rätt länge att bara för att vi alla gått så hårt på Dumle så kommer det visa sig att han inte goat Nisse. (Även om det vore i linje med hans historik och personlighet att göra det). Säger inte att han är oskyldig till Nisse men det skulle faktiskt inte förvåna mig.

Däremot verkar han ha haft info om vad som skulle ske, eller kanske intuition, som gjorde att han backade in i förrådet och klarade sig. Och det måste väl finnas någon anledning till brytning mellan honom och Adel i a f.

Rent spekulativt - om Adel drar slutsatsen att Dumle visste/anade vad som var på G så borde han i a f varnat de andra. Även Adel blev ju beskjuten så det uppskattar han nog inte.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-26 kl. 11:49.
Citera
2021-12-26, 11:50
Medlem
https://anonfiles.com/r8l4l5ddx9/8ADF5C25-3397-4581-BB4E-C5E4EF51729F_jpeg

Bild från nosh and chow kvällen
Adel till vänster, leis i mitten och z.e till höger

Dessutom är dem i Hammarby Sjöstad nära einars lägenhet.
Citera
2021-12-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffelofvee
https://anonfiles.com/r8l4l5ddx9/8ADF5C25-3397-4581-BB4E-C5E4EF51729F_jpeg

Bild från nosh and chow kvällen
Adel till vänster, leis i mitten och z.e till höger

Dessutom är dem i Hammarby Sjöstad nära einars lägenhet.
Nisse håller kameran? Någon av dem som postat bilden? Eller en fjärde person som inte är Nisse? Kanske Ze bror? Eller Dumle...
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-26 kl. 11:56.
Citera
2021-12-26, 11:57
Medlem
Citat:
Nisse håller kameran? Någon av dem som postat bilden? Eller en fjärde person som inte är Nisse? Kanske Ze bror?
Mycket troligt att einar tog bilden 👍
Bilden postades några dagar efter einars död på leis instagram sa min källa
Citera
2021-12-26, 12:16
Medlem
Citat:

Och om de i DP pumpar Västerås egen 23 så är det ju inte en fredsduva till Vårby.

Är han allierad med Västerås eller ingår han i det nätverket?
Citera
2021-12-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbackas
Är han allierad med Västerås eller ingår han i det nätverket?
Vill inte ge mig in på definitionerna där men han och 10an är typ Västerås rappare och Einar gjorde någon låt med honom, 23. Han är liksom Maykil från Vårby men är inte på god fot med Vårbynätverket. Mer än så vet jag inte.
Citera
2021-12-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
På bara några få inlägg har det skrivits här att Rashidi eventuellt också var på plats när Dara blev skjuten. Om det nu stämmer utförde han alltså ett jobb för Einar. Vore det då konstigt om han vet vart Einar håller hus?

Uppenbarligen har Rashidi mycket skumt för sig när han blir gripen med ett vapen som kopplas till olika brott.

Sen har vi det som hände på Chop and Chow. Om det var en sån impulsiv sak som ledde till mordet på Einar kan man nog utesluta Vårby-spåret.
Om scar gjorde det så är det Vårby/dalen som ligger bakom det med hjälp av andra
Citera
2021-12-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Om scar gjorde det så är det Vårby/dalen som ligger bakom det med hjälp av andra
Men i så fall kanske utan Dumle/DP?
Citera
2021-12-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Om nu den här Rashidi är torped för Bredäng. Har Einar beställt mordet på Dara via Manolo, som fixat att Rashidi ska klippa Dara. Har inte Einar betalat för Dara, därför blir Einar klippt av Rashidi genom Manolo som verkar varit lack på Einar det sista tiden?

Det är en bra fråga. Efter mordet utalade sig Manolo - minns ej ordagrannt men typ med innebörden "RIP, dessvärre var vi inte på så god fot på sista tiden".
Vilket jag tolkar som "So y'all know - this was not on my watch" Han var inte vår klient längre - inte vårt fel och vi kommer inte göra något. Men det kan ju ligga mer i det, t ex som du föreslår - ingen aning... Eller vad säger ni andra?

Som Palmemordet - massa paralella spår och motiv som vart och ett låter logiskt men vem/vilka gjorde det?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-26 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in