2021-12-26, 02:32
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Hej, en bekant till mig jobbar som bevakade i Stockholm. Han säger att den misstänkte ”torpeden” är Rashidi, och den andra skytten vet man inte men var det finns misstankar om en man som kallas för Scar. Skottpengarna hade satts på E efter Knivhuggningen på Leis, Einar bråkade med Leis om pengar för mordet på Dara, då Einar hade satt pengar på Daras huvud och Leis hade inte fått sin andel. Även ZE har fått skottpengar på sig och är rädd för sitt liv. Det sägs vara en kvarts miljon på Ze’s huvud.

Inlägg för några dagar sedan nedan..

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Vi känner till en del fall där gängkriminella gripits under den perioden.

20-årige Mohammad Rashidi häktades den 17 december, misstänkt för grovt vapenbrott. Vapnet han och några andra med kopplingar till Bredängsnätverket misstänks ha hanterat användes vid ett mord i Sätra Centrum i somras. Ingen har delgivits misstanke om mordet ännu:

Vi har även de nio som anhölls, men släpptes, för mordförsöket i Skarpnäck förra helgen, men bara en handfull namn på de misstänkta: Scar (Ildar Galiyev)..

Dessa namn har ju dykt upp senaste dagarna. Sett hur folk här inne skrivit att Scar och Nisse var vänner en gång i tiden. Scar är skriven i Dalen.

Det är förövrigt fortfarande väldigt oklart vad som hände på Nosh. Har ju varit allt från att Nisse knivhögg Leis till att det var en svart kille från HH attackerade Nisse och vänner (även bekräftat av mamman).
Senast redigerad av Xfiles 2021-12-26 kl. 02:35.
Citera
2021-12-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie