2021-12-26, 02:32
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Hej, en bekant till mig jobbar som bevakade i Stockholm. Han säger att den misstänkte ”torpeden” är Rashidi, och den andra skytten vet man inte men var det finns misstankar om en man som kallas för Scar. Skottpengarna hade satts på E efter Knivhuggningen på Leis, Einar bråkade med Leis om pengar för mordet på Dara, då Einar hade satt pengar på Daras huvud och Leis hade inte fått sin andel. Även ZE har fått skottpengar på sig och är rädd för sitt liv. Det sägs vara en kvarts miljon på Ze’s huvud.

Inlägg för några dagar sedan nedan..

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Vi känner till en del fall där gängkriminella gripits under den perioden.

20-årige Mohammad Rashidi häktades den 17 december, misstänkt för grovt vapenbrott. Vapnet han och några andra med kopplingar till Bredängsnätverket misstänks ha hanterat användes vid ett mord i Sätra Centrum i somras. Ingen har delgivits misstanke om mordet ännu:

Vi har även de nio som anhölls, men släpptes, för mordförsöket i Skarpnäck förra helgen, men bara en handfull namn på de misstänkta: Scar (Ildar Galiyev)..

Dessa namn har ju dykt upp senaste dagarna. Sett hur folk här inne skrivit att Scar och Nisse var vänner en gång i tiden. Scar är skriven i Dalen.

Det är förövrigt fortfarande väldigt oklart vad som hände på Nosh. Har ju varit allt från att Nisse knivhögg Leis till att det var en svart kille från HH attackerade Nisse och vänner (även bekräftat av mamman).
Senast redigerad av Xfiles 2021-12-26 kl. 02:35.
Citera
2021-12-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie
En annan sak som jag inte riktigt får ihop.. De har tagits upp tidigare men ändå. Är de inte konstigt att de inte spridits en bild? Vid många skjutningar så gör de ju de o då menar jag riktig bild. Den bilden som sägs vara Nisse behöver ju inte vara äkta. Jag jobbar själv inom ambulans och varken polis eller sjukvårdspersonal hade låtit någon stå så nära som de gjorde på bilden. De är mkt som är fett oklart här.

Så menar du att första patrullen som anlände behövde absolut inte assistans av någon? Tveksamt! Personen på bilden kanske var vittne eller först på plats och lyste med mobilen på kroppen för att polisen ska kunna utföra HLR!

Första polispatrullen på platsen kom cirka tre minuter efter skjutningen och jag antar att dem inte hade resurserna att spärra området direkt i väntan på ambulanspersonal.
Citera
2021-12-26, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottenn
Finns det bilder på några av dem?
Scar.121 heter scar på insta. Kommer bli mycket sprickor bland många när de kommer ut att han gjorde det
Citera
2021-12-26, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Hej, en bekant till mig jobbar som bevakade i Stockholm. Han säger att den misstänkte ”torpeden” är Rashidi, och den andra skytten vet man inte men var det finns misstankar om en man som kallas för Scar. Skottpengarna hade satts på E efter Knivhuggningen på Leis, Einar bråkade med Leis om pengar för mordet på Dara, då Einar hade satt pengar på Daras huvud och Leis hade inte fått sin andel. Även ZE har fått skottpengar på sig och är rädd för sitt liv. Det sägs vara en kvarts miljon på Ze’s huvud.
Z.e och einar, var båda två i samma sällskap som Leis, och alla var hemma hos einar den kvällen innan dem begav sig mot nosh and chow.

Dessutom tar man inte snacket om pengar i en krog, om Leis hade velat ha sina ”pengar” av einar så hade dem nog inte gjort det i nosh and chow av alla ställen när dem samtidigt har samlats flera grabbar för att ha kul.

Det var husbys hyenor som högg Leis.
Citera
2021-12-26, 04:59
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffelofvee
Z.e och einar, var båda två i samma sällskap som Leis, och alla var hemma hos einar den kvällen innan dem begav sig mot nosh and chow.

Dessutom tar man inte snacket om pengar i en krog, om Leis hade velat ha sina ”pengar” av einar så hade dem nog inte gjort det i nosh and chow av alla ställen när dem samtidigt har samlats flera grabbar för att ha kul.

Det var husbys hyenor som högg Leis.

Varför högg dom honom då?
Citera
2021-12-26, 10:10
Medlem
På bara några få inlägg har det skrivits här att Rashidi eventuellt också var på plats när Dara blev skjuten. Om det nu stämmer utförde han alltså ett jobb för Einar. Vore det då konstigt om han vet vart Einar håller hus?

Uppenbarligen har Rashidi mycket skumt för sig när han blir gripen med ett vapen som kopplas till olika brott.

Sen har vi det som hände på Chop and Chow. Om det var en sån impulsiv sak som ledde till mordet på Einar kan man nog utesluta Vårby-spåret.
Citera
2021-12-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Först och främst var Vårby för 2 år sedan allierade med DP och Rissne. Det dog ut och Shottaz kom in i bilden efter ilki och yasin satt ihop. Men nätverk har kontakt med varandra och ingen är lojal till en allians. Hur som det är inte till Vårby Dumle har goat till. Polisen verkar vara väldigt nära nu så jag ser fram emot när första häktningarna börjar rulla in. Oddsen är väldigt låga på att folk från Husby och DP blir häktade inom kort skulle jag gissa.
Att Vårby skulle samarbeta med båda sidor tvivlar jag inte på. Men har DP och Sebastjan förlåtit att Vårby diskuterade att hjälpa Shottaz med hans "jappning"?

Dock, något jag inte tror kommit fram här är vem/vilka som "styr" i Vårby nu då Lamouribröderna Ilki mfl sitter. Är det någon från det ledarskiktet kvar på utsidan eller har nya krafter tagit över? I så fall skulle det kanske öppna för nya allianser...
Citera
2021-12-26, 10:28
Medlem
Det pågår väl en konflikt där just nu mellan rapparna Sickan/23 och deras sidor? DP medlemmar pumpar 23’s musik. Det finns öppet att Yasin ville att Vårbynätverket skulle klippa Sebbe om han hjälpte dom med Einar.

Det sätter nog sina spår.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Att Vårby skulle samarbeta med båda sidor tvivlar jag inte på. Men har DP och Sebastjan förlåtit att Vårby diskuterade att hjälpa Shottaz med hans "jappning"?

Dock, något jag inte tror kommit fram här är vem/vilka som "styr" i Vårby nu då Lamouribröderna Ilki mfl sitter. Är det någon från det ledarskiktet kvar på utsidan eller har nya krafter tagit över? I så fall skulle det kanske öppna för nya allianser...
Citera
2021-12-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottenn
Finns det bilder på några av dem?

Ja kotte, Scar121 finns på Insta. Rashidi finns endast bild på från reportage 2015 på ungdomsgård om ortenslang. Den senare är skriven hos föräldrarna i Bredäng. Bor några hundra meter från studion där Dumlee & Adel besköts dagen före mordet på Einar. Någon annan kanske har bättre koll på om det finns ytterligare bilder på Rashidi i SoMe.
Citera
2021-12-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det pågår väl en konflikt där just nu mellan rapparna Sickan/23 och deras sidor? DP medlemmar pumpar 23’s musik. Det finns öppet att Yasin ville att Vårbynätverket skulle klippa Sebbe om han hjälpte dom med Einar.

Det sätter nog sina spår.

Det är det jag menar. Känns som Alcronix avfärdar den biten lite lättvindligt, vad gäller Dp:s sida. Men vad vet jag...Vet som sagt inte om det är nytt ledarskap eller någon av Chibabs grabbar som håller ställningarna i Vårby?
Utbytet vad jag minns var inte Einar utan att Shottaz/Yasins kretsar skulle hjälpa till att goa Vårbys ärkefiende Maykil i Västerås, men det var nog bara en inledande diskussion. Kanske mer handlade om att Yasin ville visa sig användbar och främja relationen? Misstänker att Yasin inte är beslutsfattare för sin sida ...

Och om de i DP pumpar Västerås egen 23 så är det ju inte en fredsduva till Vårby.
EDIT: Att goa Nisse fattade jag mer som en kompistjänst för gammal vänskaps skull. Ilki kan ju ha varit hjälpsam för Yasin då de satt tex plus att det nog kändes fördelaktigt i Yasins situation att vårda kontakten med en så pass stark spelare i Stockholm.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-26 kl. 11:11.
Citera
2021-12-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det är det jag menar. Känns som Alcronix avfärdar den biten lite lättvindligt, vad gäller Dp:s sida. Men vad vet jag...Vet som sagt inte om det är nytt ledarskap eller någon av Chibabs grabbar som håller ställningarna i Vårby?
Utbytet vad jag minns var inte Einar utan att Shottaz/Yasins kretsar skulle hjälpa till att goa Vårbys ärkefiende Maykil i Västerås, men det var nog bara en inledande diskussion. Kanske mer handlade om att Yasin ville visa sig användbar och främja relationen? Misstänker att Yasin inte är beslutsfattare för sin sida ...

Och om de i DP pumpar Västerås egen 23 så är det ju inte en fredsduva till Vårby.
23 är portad från Vårby, Sickan och gänget verkar tagit ställningen i Vårby efter att Ilki mm åkte in. Ayye är bra vän med Ilki och verkar ha en stor fot i Vårby.
Citera
2021-12-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
23 är portad från Vårby, Sickan och gänget verkar tagit ställningen i Vårby efter att Ilki mm åkte in. Ayye är bra vän med Ilki och verkar ha en stor fot i Vårby.

Precis, det finns mycket som talar emot att DP ska samarbeta med Vårby.

Sickan syns i o m musiken ja, men undrar vem som drar i trådarna. Sickan verkar inte vara någon ledarfigur. Finns några från Chibabs närmaste krets kvar på utsidan? Eller har yngre krafter tagit över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in