2021-12-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Jag hatar att vara så jävla dum och trög som jag ändå är men jag försökte ta reda på fakta själv för en gång skull. Kollade socialstyrelsen över antalet avlidna med Covid i Sverige och fick plussa ihop alla själv och kom fram till att 605 personer under 60 år har dött med covid i Sverige, kan det stämma?

Det är ju ingenting i ett land med över 10 miljoner invånare?

Jag antar att dom allra flesta som dött med covid i yngre åldrar var överviktiga och ohälsosamma eller hade någon annan sjukdom?

Om detta stämmer så är det ju ett skämt? Varför låter det som att domedagen är här när knappt någon dör av detta virus? Enligt media så låter det ju som att det är fullständig kaos ute i samhället?

Varför denna sjuka rädsla bland folk och politiker? Missar jag något?
Ja Internets betydelse för att sprida panik och masshysteria! Utan internet ingen plandemi..
Sen måste ju mästerdåren Bill Gates nämnas. Han har ju åkt jorden tunt och varnat för domedagspandemin i många år! Enda boten mor den sades vara vaccin! Som Bill häpnadsväckande nig investerat tungt i!
Citera
2021-12-26, 00:07
Medlem
Citat:
Jag hatar att vara så jävla dum och trög som jag ändå är men jag försökte ta reda på fakta själv för en gång skull. Kollade socialstyrelsen över antalet avlidna med Covid i Sverige och fick plussa ihop alla själv och kom fram till att 605 personer under 60 år har dött med covid i Sverige, kan det stämma?

Jag antar att dom allra flesta som dött med covid i yngre åldrar var överviktiga och ohälsosamma eller hade någon annan sjukdom?

Om detta stämmer så är det ju ett skämt? Varför låter det som att domedagen är här när knappt någon dör av detta virus? Enligt media så låter det ju som att det är fullständig kaos ute i samhället?

Under 60 år är det 99 personer som avlidit utan känd riskfaktor (av 1739 intensivvårdade).
Citera
2021-12-26, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Jag har två vänner som påstår sig ha tappat luktsinnet efter covid. Men det märks inte när vi är ute och det kommer dofter, eller när vi äter och de glömmer bort att de har tappat/ fått försämrat luktsinne.
Jag tror det ofta i dessa fall handlar om att lukt och smak ÄR individuellt och att människan som art är hypokondriker.
Det du känner kanske inte jag känner och då blir det en bra ursäkt. "Jag har tappat luktsinnet!".

Att 80-åringar inte har underliggande sjukdomar är nog hyfsat ovanligt men visst finns det sådana fall.
80 år är en aktningsvärd ålder men man är skör ändå.
Har man otur blir man sänkt av en kräksjuka, lunginflammation, influensa eller covid.
De allra allra flesta 80- åringar överlever dock covid hur bra som helst.
Tragiskt med dödsfall men så är livet.
Men vi tror visst att livet ska vara utan virus, bakterier, sjukdomar osv och att alla ska bli 200 år nuförtiden.
Får gamla ens dö utan att bo 10 år på äldreboende och tyna bort i demensen idag?
Liv till varje pris.
Nu på bekostnad av barn och ungas framtid när verksamhet efter verksamhet går i konkurs.

Om man ska vara lite cynisk så är 20% av Sveriges befolkning över 65 år. År 2030 beräknas de vara 25%. Det är en stor grupp att ta hänsyn till som politiker.

Många pensionärer som är aktiva i olika pensionärsföreningar. De har tid, de är mer högutbildade än någonsin tidigare och de har 40-talisterna som enligt Aftonbladet "är många, egoistiska och har åkt räkmacka genom livet när det gäller jobb, bostäder och ekonomi".

De har dessutom varit instängda i ett och ett halvt år innan vaccinen kom och tror att ingen annan har fått försaka något under den perioden.
Citera
2021-12-26, 00:43
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:

Grattis! Du har precis upptäckt vad vi andra vetat om i flera månader. Covid-19 är en stor hysteri skapad av media och politiker. Personer under 50 år utan underliggande sjukdomar har absolut ingen anledning att känna minsta oro över detta virus.

Tyvärr har propagandan skapat livrädda människor där även vissa utvecklats till råbarkade nazister.
Citera
2021-12-26, 00:48
Medlem
Besticks avatar
Citat:

Kom du på detta nu? Jag hoppas fler vaknar. Bättre sent än aldrig.

Covidpsykosen är medias fel. Ingen media = ingen "pandemi".

Talas ju mer och mer om att Omikron (cringe:ar när jag skriver det) kan vara slutet på spektaklet. Mindre dödlig (dödligheten var redan minimal) och vissa länder slutar nu smittspåra.

Men vill du inte vaccinera dig är du en dödsknarkarantivaxxer, glöm inte det.
Citera
2021-12-26, 00:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Om man ska vara lite cynisk så är 20% av Sveriges befolkning över 65 år. År 2030 beräknas de vara 25%. Det är en stor grupp att ta hänsyn till som politiker.

Många pensionärer som är aktiva i olika pensionärsföreningar. De har tid, de är mer högutbildade än någonsin tidigare och de har 40-talisterna som enligt Aftonbladet "är många, egoistiska och har åkt räkmacka genom livet när det gäller jobb, bostäder och ekonomi".

De har dessutom varit instängda i ett och ett halvt år innan vaccinen kom och tror att ingen annan har fått försaka något under den perioden.

Det här handlar inte om politik, det är ett iq-test.
Citera
2021-12-26, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det här handlar inte om politik, det är ett iq-test.

Vad går IQ-testet ut på?
Citera
2021-12-26, 01:03
Medlem
Stanley Johnson, Boris Johnsons pappa, skrev en bok om ett virus som släpptes ut för att genom tvingad vaccination genomföra befolkningskontroll.

Slumpen är galen.

https://www.bookdepository.com/The-Virus-Stanley-Johnson/9781913606305?redirected=true&utm_medium=Google&ut m_campaign=Base3&utm_source=SE&utm_content=The-Virus&selectCurrency=SEK&w=AF7YAU96Z8RNLPA8V994&gc lid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcETp1whHan9pigh6awLJ-J8X1RENIppRoLx-OjM1yddvMViUhT4VRBoC0dwQAvD_BwE
Citera
2021-12-26, 01:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Vad går IQ-testet ut på?

Att vara smart. Sätt ett IQ på det!
Citera
2021-12-26, 01:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Grattis! Du har precis upptäckt vad vi andra vetat om i flera månader. Covid-19 är en stor hysteri skapad av media och politiker. Personer under 50 år utan underliggande sjukdomar har absolut ingen anledning att känna minsta oro över detta virus.

Tyvärr har propagandan skapat livrädda människor där även vissa utvecklats till råbarkade nazister.

Dock består den utvecklade världen idag av många feta, halvsjuka och äldre. Så finns ganska många som just lider risk att få en tråkig upplevelse.
Citera
2021-12-26, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att vara smart. Sätt ett IQ på det!

och enligt dig är man smart om man gör vadå?
Citera
2021-12-26, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Står väl på innehållsförteckningen?
Vilken innehållsförteckning? Skicka den till mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto