Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
Hitman?? Vad svamlar du om, när har jag antytt att jag skulle vara en hitman? Det är du som rapar ur dej att den som gav Lydia vapenlicens ska åtalas för medhjälp till mord och jag undrar hur detta skulle gå till? Du menar också att instruktören som höll i jägare kursen skulle anta att Lydia var psykiskt ostabil och därför inte ansöka om vapenlicens och det är där som dina inlägg haltar avsevärt. Lika lite som körskolan eller transportstyrelsen kan se in i framtiden att körkortseleven kör ihjäl någon kan instruktören i jägarexamen se in i framtiden och se eleven skjuta på människor. Och när polisen utfärdar vapenlicens så går dom efter personens belastningsregister, och tro det eller ej men polisen har inte heller någon kristallkula som visar dom framtiden.
Jag hinner läsa det mesta som soliga skribenter spyr ur sig i denna tråd. Jag kan bekräfta att du skrivit att du skulle skjutit E gratis. Av outgrundlig anledning, är de inläggen raderade, liksom 2/3 av alla inlägg som gjorts i tråden.
Nu återstår endast 5 dagar tills hovrätten meddelar sin dom.
Ingenting har rapporterats i media, verkar synnerligen ointressant, detta mål.
Inte ens att försvaret försöker flytta Lydias handlande till händelser kopplade till sol*ikskolan, att hon är ett av de utsatta barnen, som dokumentären handlar om.
Det är bara det att Lydia eller Lida som hon hette då, inte är jämnårig med de som medverkar. Hon går ett decennium senare.
Ändå så försöker den nya advokaten flytta fokus från Lydias handling, att hon sköt Emil.
Den som läst fupen och lyssnat på tingsrättsförhören, förstår vad det är för person Lydia Barth är.
Hon har inte ens bedömts vara så pass psykiskt sjuk under eller efter mordet, att hon kan dömas till rättspsykiatrisk vård.