2021-12-24, 17:43
Medlem
[quote=Vemdalen62|78439604]
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Har du nån belägg i det du skriver om att han skulle ev. hotat henne eller är det bara dina egna fantasier?
Eller har han hotat dig med pistol så du har belägg för nåt?
Vill du att Lydia (din älskades mördare) ska bli frikänd eftersom du hoppas att filen komner fram?
Har du en KK inom rättsväsendet också eftersom du vet saker som ingen annan vet?

Jag har sedan tidigare påtalat vid flertalet tillfällen berättat att jag tänker inte ljuga om saker jag vet, oavsett vad.
Jo jag hatar henne för det hon har gjort. Men det innebär INTE att jag tänker undanhålla information som är sant. Återigen, rätt skall vara rätt.
2021-12-24, 18:18
Medlem
[quote=Loveangelie|78441838]
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Jag har sedan tidigare påtalat vid flertalet tillfällen berättat att jag tänker inte ljuga om saker jag vet, oavsett vad.
Jo jag hatar henne för det hon har gjort. Men det innebär INTE att jag tänker undanhålla information som är sant. Återigen, rätt skall vara rätt.
Vad säger din vän om att filen undanhållits under dom två rättegångarna som redan skett!?
Varför har dom inte spelats upp där?
Om dom finns vore ju det avgörande för hela utgången. Varför har dom då undanhållits?
2021-12-24, 19:27
Medlem
Citat:
Vad säger din vän om att filen undanhållits under dom två rättegångarna som redan skett!?
Varför har dom inte spelats upp där?
Om dom finns vore ju det avgörande för hela utgången. Varför har dom då undanhållits?

Precis, det kan man verkligen undra över.
2021-12-24, 19:27
Avslutad
Citat:

Det du påstår, hur kommer det sig att försvaret, eller Lida själv har framfört någonting om det?
Det känns väldigt underligt, att det skulle varit någon form av duell? Likt en cowboyfilm, eller?
Åter igen, så försöker du så frön av tvivel, kanske du ska prova en annan thesort, du verkar prillig.
OM det varit så, varför har det inte kommit fram? Det borde väl basuneras ut? Rysk roulette på mandelb*omsvägen, en man död..
Du vill inte undanhålla information? Men att sprida rena lögner, drar du dig inte för. Den information du har, är någonting som någon berättat om.. trovärdigheten är inte på topp, med tanke på all skit du skottat över på Emil, samtidigt som du försöker mildra det faktum att Lida avrättade Emil.
2021-12-24, 19:44
Medlem
Citat:
Precis, det kan man verkligen undra över.
Du svarar ju inte på mina, frågor!!
Hur har din vän som sagt detta förklarat att detta undanhållits ifall det är sant?
2021-12-25, 01:10
Medlem
Citat:
Du svarar ju inte på mina, frågor!!
Hur har din vän som sagt detta förklarat att detta undanhållits ifall det är sant?

Klart att jag gjorde. Jag svarade med att hålla med dig, man kan verkligen undra varför det inte varit med tidigare.
Men det verkar som att det har undanhållits en del uppgifter. Så det är väl bara bra att mer info kommer ut, tycker jag.
Min vän arbetar varken som åklagare, advokat eller domare, och kan inte svara på varför det kommit ut först nu.
2021-12-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det du påstår, hur kommer det sig att försvaret, eller Lida själv har framfört någonting om det?
Det känns väldigt underligt, att det skulle varit någon form av duell? Likt en cowboyfilm, eller?
Åter igen, så försöker du så frön av tvivel, kanske du ska prova en annan thesort, du verkar prillig.
OM det varit så, varför har det inte kommit fram? Det borde väl basuneras ut? Rysk roulette på mandelb*omsvägen, en man död..
Du vill inte undanhålla information? Men att sprida rena lögner, drar du dig inte för. Den information du har, är någonting som någon berättat om.. trovärdigheten är inte på topp, med tanke på all skit du skottat över på Emil, samtidigt som du försöker mildra det faktum att Lida avrättade Emil.

Du är ju inte klok. Vill du ärligt talat inte att de som dömmer i vårt rättssystem inte ska få tillgång till all tänkbar information i ett mål?
Och duell, rysk roulette? Ja det är verkligen dina ord, din fantasi och ingen annans.
2021-12-25, 08:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Är du seriös nu?? Så du menar att den som utfärdar licensen ska också bli skyldig till mord om eleven går och mördar? Ja då blir väl transportstyrelsen och körskolan medskyldig till mord om ett rattfyllo krockar och utplånar en hel familj, för dom skulle absolut ha förutsett att hen skulle köra bil berusad 7 år efter godkänd uppkörning. Och det behövs varken vapenlicens eller jägarexamen för att köpa ett vapen och skjuta någon.

Din jämförelse haltar betänkligt, eftersom du uppenbarligen inte förstår skillnaden på en jägarexamen och ett körkort, så jag ska ta mej tid att förklara, en jägarexamen ger dej rätt att inneha vapen som är avsett för att döda med, ett körkort är ett tillstånd för att framföra ett motorburet transportmedel, vars huvudsyfte är att transportera sej i.

För övrigt tycker jag att du är diskvalificerad, i disskutioner om vapen, efter din kommentar att du själv skulle gladeligen avrättat Emil GRATIS som du skrev. Det tycker jag säjer det mesta om dej som människa.
2021-12-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Din jämförelse haltar betänkligt, eftersom du uppenbarligen inte förstår skillnaden på en jägarexamen och ett körkort, så jag ska ta mej tid att förklara, en jägarexamen ger dej rätt att inneha vapen som är avsett för att döda med, ett körkort är ett tillstånd för att framföra ett motorburet transportmedel, vars huvudsyfte är att transportera sej i.

För övrigt tycker jag att du är diskvalificerad, i disskutioner om vapen, efter din kommentar att du själv skulle gladeligen avrättat Emil GRATIS som du skrev. Det tycker jag säjer det mesta om dej som människa.
Ditt inlägg haltar betänkligt, eftersom du uppenbarligen inte förstår skillnaden på jägarexamen och vapenlicens, så ska jag ta mig tid att förklara, en jägarexamen ger dig ingen rätt att inneha vapen som är avsett att döda med. En jägarexamen är en utbildning som visar att du har tillräcklig kännedom om jakt och vilt, samt praktisk kunskap att du på ett säkert sätt kan hantera och förvara vapen.

För övrigt tycker jag att du är diskvalificerad i diskussioner om vapen eftersom du fortsätter försöka sprida felaktig information trots upprepade rättelser
2021-12-25, 11:07
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Ditt inlägg haltar betänkligt, eftersom du uppenbarligen inte förstår skillnaden på jägarexamen och vapenlicens, så ska jag ta mig tid att förklara, en jägarexamen ger dig ingen rätt att inneha vapen som är avsett att döda med. En jägarexamen är en utbildning som visar att du har tillräcklig kännedom om jakt och vilt, samt praktisk kunskap att du på ett säkert sätt kan hantera och förvara vapen.

För övrigt tycker jag att du är diskvalificerad i diskussioner om vapen eftersom du fortsätter försöka sprida felaktig information trots upprepade rättelser

Vad sprider jag som är felaktigt, och rättelser är det att alla måste ha samma åsikt som dej
Du passar bättre i Nord Korea i så fall, en uppkörningsman på trafikverket har väl knappast samma uppgift som en examinator av jaktlicens, eller vad menar du ?
2021-12-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Vad sprider jag som är felaktigt, och rättelser är det att alla måste ha samma åsikt som dej
Du passar bättre i Nord Korea i så fall, en uppkörningsman på trafikverket har väl knappast samma uppgift som en examinator av jaktlicens, eller vad menar du ?
Åsikt är inte samma sak som fakta.

Jägarexamen ger ingen rätt att bära vapen.
2021-12-25, 11:17
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Åsikt är inte samma sak som fakta.

Jägarexamen ger ingen rätt att bära vapen.

Nej det har du rätt i, det är en bit på vägen dit, sen att examinatorn av tredagars kurser följer med till polisen för att hjälpa till med licensen är bekymmersamt enligt min mening, normalt förfarande är väl att man går kursen och därefter söker vapenlicens, enligt gängse lagar och ordning

bara att denne examinator bedriver lobby verksamhet, får mina klockor att varna, du kan själv kolla upp hur det sköts om du inte tror på mitt ord

fair enough ?

Förtydligande: Jägarexamen är en FÖRUTTSÄTNNING för att ens kunna få licens för vapen
SYNTEST är en föruttsättning för att kunna få körkort, man får anta att en uppkörningsman märker om du är blind som en fladdermus på uppkörningen, likaväl som en seriös examinator för jägarexamen märker om du är lämpad för vapeninnhav, även om det är en tredagars snabbakurs för dyslektier,, det finns ett ord som är ansvar, det har en viss betydelse
Senast redigerad av BMC64 2021-12-25 kl. 11:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in