2021-12-25, 21:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Okej när var det här. Fick du komma in på sjukhuset? Och fortfarande så undrar vi över symtomen?

Symtomen? Andnöd. Har inte besökt någon på sjukhus.
Citera
2021-12-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har man så svårt att andas och så låg syresättning skulle jag säga att det är akut. En lider fortfarande av sviterna.

Men sådant var vanligt även 2019 även om det är besvärliga symtom. Hur låg var syrgasmättnaden?
Citera
2021-12-25, 21:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Känner du några som fått covid? Akuta symtomen var?
Vad menar du med akuta symtom?

Det skiljer en del beroende vem man talar med, så därför frågar jag innan jag svarar.
Citera
2021-12-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vad menar du med akuta symtom?

Det skiljer en del beroende vem man talar med, så därför frågar jag innan jag svarar.

Jag menar hur du upplevde att symtomen var allvarliga.
Citera
2021-12-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi ser ju att smittan ökar globalt utan att antalet dödsfall går upp motsvarande vilket visar att Omikron kan vara slutet på pandemin.

Viruset sprids effektivare när det replikerar i övre luftvägarna än djupt nere i alveolerna vilket ger Omicron en fördel samtidigt som den är mycket snällare!

Ett par veckor till o det börjar falla globalt samtidigt som dödsfallen dalar vill vi se!

Ja, det ser lovande ut hittills.
Även risk för nya farligare mutationer än omikron måste vara låg.
Då den som du säger replikerar sig i dom övre luftvägarna så bör en mutation som replikerar sig i lungorna få det väldigt svårt att konkurrera ut omikron.
Citera
2021-12-25, 21:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det kommer ett motdrag från Pfizer det är jag säker på. De kommer inte låta oss slippa undan så här lätt. Är väl troligt att de och Ursula vill behålla vaccineringarna och vaccinpassen för säkerhets skull ett par år. Pfizer har ju gått ut med att pandemin inte tar slut förrän 2024 så de har väl beräknat inkomster fram till dess och Österrikes tvångslagstiftning är också tänkt att gälla til 2024. Ja, jag är orolig för allt de tvingar in oss i, det är otäckt hur makten tar sitt uttryck just nu.

Vaccinpassen är ju lite väl bra för Pfizer så det är säkert de som lobbat igenom det. Kanske blir vaccinpass även för influensa framöver?

Vaccinindustrin håller väl på med nya GOF försök vilka kan trigga nya inkomstbringande pandemier. Byggs nya lab i Afrika där de kan leka fritt.
Citera
2021-12-25, 21:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du länkade till hur man söker på Google
Ge mig en länk som visar på det du påstår, "det finns på internet" är inget underlag.

Här är fö en artikel om en dansk undersökning.
https://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-studie-visar-sa--drabbas-barn-av-corona/
"Bara 0,8 procent av de som varit smittade med covid-19 har upplevt följdsjukdomar som exempelvis trötthet och nedsatt smak- och luktsinne. "

Så du har accepterat argument att dödstal inte motiverar åtgärder.
Är detta argument nog för att även långtids covid-19 bland barn inte heller motiverar medicinering av barn?
Det är okej för mig att du inte vill läsa några vetenskapliga artiklar om långtidscovid hos unga som jag sökt upp åt dig, men man undrar ju varför.

Vad är det du tycker jag påstått?
Det jag sagt är att om det endast var som du beskriver det, 5 stycken dödsfall 10-19, i världen så håller jag med dig, men så är det väl inte?

Jag tycker inte attdödstal är ett särskilt bra mått på hur covid påverkar oss medicinskt, så är det.
Om du tar dig tid att läsa några av de vetenskapliga artiklarna du fick länkar till genom min sökning så skulle du säkert förstå varför. Jag väljer ut de tre översta åt dig som en början.
Citera
2021-12-25, 21:46
Medlem
Citat:
Det är okej för mig att du inte vill läsa några vetenskapliga artiklar om långtidscovid hos unga som jag sökt upp åt dig, men man undrar ju varför.

Vad är det du tycker jag påstått?
Det jag sagt är att om det endast var som du beskriver det, 5 stycken dödsfall 10-19, i världen så håller jag med dig, men så är det väl inte?

Jag tycker inte attdödstal är ett särskilt bra mått på hur covid påverkar oss medicinskt, så är det.
Om du tar dig tid att läsa några av de vetenskapliga artiklarna du fick länkar till genom min sökning så skulle du säkert förstå varför. Jag väljer ut de tre översta åt dig som en början.

Igen, du har inte lämnat till något, bara matat in ord i Google.
Jag gav dig en länk på ämnet, vad är din åsikt?
Och "Jag tycker inte attdödstal är ett särskilt bra mått på hur covid påverkar oss medicinskt"
Wtf!?
Är du ett troll?
Citera
2021-12-25, 21:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag menar hur du upplevde att symtomen var allvarliga.
Jag beskriver de jag känner som haft covid så får du tycka och tänka som du vill kring det.

Två äldre (ca 80 år) och fullt pigga och friska personer blev inlagda på sjukhus, en dog.
Den andra hade dålig syresättning och fick hjärtfel, men klarade sig bra med långvarig syrgasbehandling och en pacemaker.

Två medelålders fick båda smak- och luktbortfall och har det fortfarande efter nio månader.
Man kan tycka att detta inte har så stor betydelse, men det har lett till problem för dem eftersom de inte längre har någon matlust vilket lett till att en av dem har drabbats av diverse brister av vitaminer och mineraler.

Sedan är det två personer i 25-årsåldern som klarat sig bra, förutom att syreupptagningen är försämrad för den ena. Detta påverkar bara hennes idrottsutövande.
Citera
2021-12-25, 22:02
Medlem
Citat:
Jag beskriver de jag känner som haft covid så får du tycka och tänka som du vill kring det.

Två äldre (ca 80 år) och fullt pigga och friska personer blev inlagda på sjukhus, en dog.
Den andra hade dålig syresättning och fick hjärtfel, men klarade sig bra med långvarig syrgasbehandling och en pacemaker.

Två medelålders fick båda smak- och luktbortfall och har det fortfarande efter nio månader.
Man kan tycka att detta inte har så stor betydelse, men det har lett till problem för dem eftersom de inte längre har någon matlust vilket lett till att en av dem har drabbats av diverse brister av vitaminer och mineraler.

Sedan är det två personer i 25-årsåldern som klarat sig bra, förutom att syreupptagningen är försämrad för den ena. Detta påverkar bara hennes idrottsutövande.

Tråkigt att höra. Men som du säkert vet så hände det att sköningar i 80 års åldern dog av infektioner även innan 2020. Alltid tragiskt. Man ska inte bara gå på diagnosen utan hålla fokus på symtomen.
Citera
2021-12-25, 22:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Igen, du har inte lämnat till något, bara matat in ord i Google.
Jag gav dig en länk på ämnet, vad är din åsikt?
Och "Jag tycker inte attdödstal är ett särskilt bra mått på hur covid påverkar oss medicinskt"
Wtf!?
Är du ett troll?
Om du läser så förstår du troligen vad jag menar, men du vägrar ju.

LOL
Du länkar till Kvällsposten.

0,8 % blir väl sådär 15 000 barn i Sverige.
15 000 barn med långtidscovid tycker jag är medicinskt värre än att fem barn dör, fast barn som dör är ju alltid förskräckligt.
Citera
2021-12-25, 22:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tråkigt att höra. Men som du säkert vet så hände det att sköningar i 80 års åldern dog av infektioner även innan 2020. Alltid tragiskt. Man ska inte bara gå på diagnosen utan hålla fokus på symtomen.
??????????????????

Intressant att du tycker så, men jag förstår inte hur du tänker.

Du verkar helt kallsinnig till att en riskerar bristsjukdomar och att en inte kan fortsätta med sitt idrottande som tidigare.
Senast redigerad av Surtruten 2021-12-25 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in